רבני אשדוד התכנסו לישיבה מכריעה: "יינקטו סנקציות כלכליות נגד חברת ביג"

בישיבה משותפת בה השתתפו כל אדמו"רי ורבני העיר הותוו דרכי המחאה • הוחלט על גיבוש 'סנקציות כלכליות' במסגרתן יציב הציבור החרדי תביעה בפני חברות הביטוח וקרנות ההון למשוך לאלתר את השקעתן במיזמי 'ביג' • במקביל פורסמה הקריאה שלא לקנות באף אחד ממרכזי 'ביג' בארץ • באשדוד ייצאו התושבים מכל רחבי העיר לתפילה המונית ברחובה של עיר || צילומים: חיים שטרקמן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האות ניתנה והמערכה המשותפת למען קדושת השבת, בה נוטל חלק הציבור החרדי כולו, לעדותיו ולחוגיו, יוצאת לדרך.

בישיבה בה התכנסו כל רבני הקהילות והחוגים יחד עם אדמו"רי העיר אשדוד הובעה תחושת הכאב ועלבונה של השבת נוכח פתיחת מרכז 'ביג' בשבתות בשערי העיר. בתום הישיבה התקבלה שורת החלטות אשר לאורן יפעל הציבור החרדי בכל רחבי הארץ במטרה להטות כתף ולהתגייס למערכה למען קדושת השבת.

בישיבה שהתקיימה הערב באולם שעל ידי בית המדרש ויז'ניץ בעיר, השתתפו כ"ק האדמו"רים ממעליץ, פיטסבורג, שומרי אמונים וטאלנא שליט"א והרבנים הגאונים: רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבי חיים פסח הורביץ, רבי מאיר כהן, רבי אליהו סויסה, רבי שלמה חרז, רבי צמח ברוך רבינוביץ, רבי חגי משה צין, רבי אלעזר שטרן, רבי חיים קלמנוביץ, רבי מאיר מויאל, רבי אברהם בן חמו, רבי יעקב כהן, רבי עובדיה דהן, רבי שמואל שטרית, רבי אברהם נחמן גוטרמן ורבי דניאל בן-אבו.

קרא עוד:
[postim]

הכינוס, אותו יזם יו"ר 'משמרת השבת אשדוד' הרב יונה ארליך, נערך נוכח המשך חילולי השבת המחרידים הנמשכים מזה למעלה מחודש במתחם 'ביג' שהוקם בשערי העיר, אשר בעליו עומדים במרים ואף מסרבים עד עתה להיפגש עם הרבנים ולדון עמם בבקשתם לסגירת מתחם המסחר בשבתות.

"המשך הפעלת הקניון בשבתות היא אות קלון לעיר"

את הישיבה פתח רב חסידי גור הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א שאמר כי פתיחת 'ביג' מהווה עידן חדש, שכן מדובר במתחם עסקים ענק המושך אליו מידי שבוע אלפי לקוחות מכל האזור, כאשר בעלי הקניון מבססים את עיקר פעילותם על פעילות מסחרית בשבתות. לשם כך אף הושקע הון רב בקמפיין פרסומי ענק הקורא לכל תושבי הדרום להגיע לקניון בשבתות.

"המשך הפעלת הקניון בשבתות היא אות קלון לעיר" אמר הרב וציין כי פרט לכך "ניכרת כבר עתה השפעתו של הקניון שגרם לכך שחנויות נוספות שעד כה היו סגורות בשבתות, נפתחות האחת אחר השנייה". הוא הדגיש כי הטענה אינה מופנית רק בגין פעילות 'ביג' אלא הדרישה כוללת גם את סגירתם של מרכזי המסחר הנוספים הפועלים בעיר בשנים האחרונות, אם כי פתיחתו של מרכז 'ביג' נחשבת לקפיצת מדריגה והיא משנה את פני העיר ופוגעת בצביונה ובמרקם החיים של תושביה.

יחד עם זאת ציין הרב כי בעלי ביג אינם בגדר של 'מומרים להכעיס' אלא 'לתיאבון', משום שהם מבססים את הפעילות על ההכנסות הגבוהות שאותן תניב, לכאורה, הפעילות העסקית בשבתות. "בשל כך אין מנוס, והשיטה היעילה ביותר אינה רק להפגין ולהביע כאב, אלא לנקוט בצעדים ובסנקציות כלכליות במסגרתן תיפגע רווחיות קבוצת 'ביג', מה שיביא לכך שהנהלת החברה תגלה סוף סוף את הנכונות המתבקשת לסגירת המתחם בשבת".

רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (8)

בהמשך נשא דברים נציג ועדת הרבנים לענייני השבת, הרב משה לבקוביץ, שהציג דו"חות ומאזנים המשקפים את הפעילות העסקית של קבוצת 'ביג', אשר הוכנו בעזרתם של כלכלנים ורואי חשבון. מהנתונים עלה כי גופים ידועים כמו חברת הביטוח 'מגדל', בנק הפועלים ועוד שורה של קרנות הון ופנסיה המבססים את פעילותן על המגזר החרדי, מושקעים בעסקי 'ביג' באחוזים גבוהים, בנוסף לאג"ח שנרכשו בידי רבים מהציבור החרדי ואשר בעזרתם גויסו מאות מיליוני השקלים אותם השקיעה 'ביג' במתחם.

"במידה ותצא קריאה מהרבנים למשוך את ההשקעות ולנתק כל מגע עם הפעילות העסקית של ביג" אמר הרב לבקוביץ, "והמסר יועבר בידי סוכני הביטוח ומנהלי המוסדות המנהלים את קרנות הפנסיה באמצעות חברות אלו, אזי ייקלט המסר בצורה החריפה ביותר בתודעתם של בעלי 'ביג' אשר יידרשו לקבל את ההחלטה: האם להמשיך ולפעול בשבתות ובכך להסתכן בקריסה, או לחדול לאלתר מפעילות בשבתות". הוא ציין כי הפעילות כולה תלווה בהתאם לחוות הדעת המקצועיות שיתקבלו מעו"ד ר' יעקב ויינרוט ורו"ח שלמה נס באשר לחוקיות דרכי הפעולה, ולפיהן יבחנו הצעדים הבאים.

לצד הקריאה המופנית לבעלי ההון, מחזיקי הפוליסות וקרנות הפנסיה, פורסמה הקריאה עליה חתמו כל רבני ואדמו"רי העיר אשדוד הקוראים לכל הציבור החרדי בכל רחבי הארץ להדיר רגליהם מכל קניוני 'ביג' בכל רחבי הארץ, כאשר גם בכך יועבר המסר להנהלת 'ביג' להפסקת חילולי השבת לאלתר. קריאה מיוחדת מופנית למחנכים ולמנהלי המוסדות שיעבירו הוראה זו לתלמידיהם.

בשבת הבאה תעלה הזעקה מכל בתי הכנסיות בעיר

בהמשך נערך דיון ער בין הרבנים שהשמיעו את דעתם באשר לאופי המחאה, כאשר הוחלט על הכרזתה של השבת הקרובה כשבת שבה תעלה זעקת השבת מכל בתי הכנסת, ולאחריה יתקיים מעמד תפילה מרכזי במרכז העיר באחד מימי השבוע. לאחר מכן, יתקיימו תפילות שבת המוניות ברחובה של עיר באשדוד בהן ייטלו חלק כל תושבי העיר כשבכך הם יביעו את מחאתם על כבודה של השבת הנרמסת בראש חוצות.

בהוראת הרבנים נקבע כי תפעל החל מעתה וועדה מיוחדת שחבריה יהיו הרב חיים בן חמו, הרב יונה ארליך, הרב משה לבקוביץ, הרב מאיר מויאל והרב דניאל בן אבו, והיא תישא בעול ארגון התפילות ההמוניות ועצרות המחאה, לאחר שיפגשו עם כל גבאי בתי הכנסת, רבני השכונות ומגידי השיעורים בעיר.

כמו כן קראו הרבנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם 'ביג' בשבתות, כאשר במידה ודרישה זו לא תיענה לא יהיה מנוס מאשר מפרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה ומנקיטת צעדים נוספים.

רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (1) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (2) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (3) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (4) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (5) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (6) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (7) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (8) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (9) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (10) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (11) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (12) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (13) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (14) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (15) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (16) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (17) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (18) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (19) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (20) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר (21) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר  (1) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר  (2) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר  (3) רבני אשדוד בישיבת חירום לאור חילולי השבת במרכז ביג בעיר  (4)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture