396 שנה: אלפים בהילולת רבי חיים ויטאל זי"ע באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי

אלפים השתפו בהילולת רבי חיים ויטאל זי"ע תלמידו הגדול של האר"י הקדוש זיע"א דודו ומחותנו של "הרב המוסמך" הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זצוק"ל, במלאת 396 שנה להסתלקותו • ההילולא נערכה באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי בראשות הגה"צ רבי חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ויטאל
העיר קרית מלאכי לבשה חג במוצאי שבת בהילולא הגדולה של מזבח הטהור רבנו הקדוש רבי חיים ויטאל זצוק"ל תלמידו הגדול של האר"י הקדוש זיע"א דודו ומחותנו של "הרב המוסמך" הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זצוק"ל, במלאת 396 שנה להסתלקותו, מעמד ההילולא התקיים באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי בהשתתפות אלפים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ ובראשם הגה"צ רבי חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי, הרה"ג ר' יצחק יהודא ירוסלבסקי רבה של שכ' נחלת הר חב"ד ומזכיר בית דין רבני חב"ד. ראש העיר מר אלי זוהר, הממונים על המועה"ד, ר' חיים שטיינר סגן ראש העיר, רבנים ואישי ציבור חשובים.

DSCF8721

בסעודה שלישית בבית הכנסת "ישמח משה" באשדוד השתתפו מאות אנשים שבמהלכה נשא דברים הגר"ח פינטו בשבחי המהרח"ו ואף התייחס למקום מנוחתו. בדבריו הזכיר על גדולתו וקדושתו של בעל ההילולא זיע"א. בשלב זה הציבור היה מרותק לדבריו של הגר"ח פינטו בעת שהתייחס במכוון למקום קברו של בעל ההילולא אשר רבים טוענים מחוסר ידיעה שעדיין טמון הוא בדמשק ואמר: שראוי ונכון להרבות בתפילה ותחינה על קברות הצדיקים, אשר הם מגן וצינה לכלל ישראל מפני צרותיהם, בפרט בימי ההילולא של הצדיקים, העת בה הם נפקדים בישיבה של מעלה, ובכוחם לפעול ישועות גדולות לטובת עם ישראל. ואם כי לצערנו קברו של רבנו בעל ההילולא רבי חיים ויטאל זיע"א, כבר אינו במקומו בוודאות, ואין באפשרותנו לשפוך צקון לחשנו שם, מכל מקום, ברור הדבר, שתפילה מעומק הלב לבורא עולם שיחוננו בזכותו ביום ההילולא דיליה, תעלה מעלה לפני כסא הכבוד ותפעל פעולתה.

לקראת ערב במוצאי שבת, התקיימה ההילולא עם 'תיקון כרת' שאותו תיקן וסידר בעל ההילולא המהרח"ו זיע"א שנאמר בצוותא חדא באוהל קברי הצדיקים שהיה מלא עד אפס מקום כאשר גם בכל הרחבה התאספו אנשים ולמדו את התיקון יחד עם שבעה הקפות שנאמרו ע"י כל הקהל בחוברת תפילה שחולקו לכל הבאים הרבים כשלפני התיבה עבר חתדב"נ הרה"ג ר' שמואל אוחנה. ספר התורה הק' שנכתב ע"י הרי"ף הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זיע"א פי' על ה'עין יעקב' לפני כ-400 שנה הובא למקום והונח על קברי הצדיקים כשרבים עוברים להניח את ידם על ספר התורה ומעתירים בתפילה לישועת הכלל והפרט.

בדברים שנשא הגה"צ רבי חיים פינטו הביא את דברי רבינו המהרח"ו זיע"א שבגלות זו ודאי עברנו את שער המ"ט טומאה ואם כן איך אפשר להנצל? אלא הכח לכך זה רק בזכות עסק התורה הקדושה שזה לא היה במצרים. הרב פינטו הזכיר שמעלת  התיקון כרת שמתקיימת מיד לאחר חג הפסח היא מועילה לחשש שח"ו למי שנכשל בעוון אכילת חמץ שאיסורו כרת. בסיום ערך ברכת מי שבירך לקהל.

במשך הלילה ולמחרתו עלו עוד אלפים רבים מכל רחבי הארץ לתפילה באוהל קברי הצדיקים לישועת הכלל והפרט כשבכניסה מדליקים נרות עמך בית ישראל לכבוד בעל ההילולא.

באוהל קברי הצדיקים זיע"א טמונים עוד צדיקים קדושים וטהורים גדולי הדורות אשר טרם הגיע לפרסם את שמם, כשביניהם טמונים: רבנו שלמה פינטו זצ"ל, ושל רבי אברהם מלכא הי"ד זצ"ל ה"נזיר" לארץ ישראל לאחר שהגר"ח פינטו הציל את קבריהם מסכנת חילול מוחשית ביניהם ככל הנראה גם את קברו של מזבח הטהור רבי חיים ויטאל זיע"א.

DSCF8720 DSCF8721 DSCF8722 DSCF8740 DSCF8744 DSCF8749 DSCF8752 DSCF8755 DSCF8760 DSCF8763 DSCF8766 DSCF8771 DSCF8779 DSCF8780 DSCF8789 DSCF8792 DSCF8796 DSCF8800 DSCF8801 DSCF8805 DSCF8810 DSCF8815 DSCF8817 DSCF8827 DSCF8831 DSCF8832 DSCF8833

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture