מזכ"ל האו"ם: הפעילות של זק"א במצבי חירום ברחבי העולם לא תסולא בפז

בערב מיוחד שהתקיים במנהטן אמר מר באן קי-מון מזכ"ל האו"ם: "הפעילות של זק"א במצבי חירום ברחבי העולם לא תסולא בפז" • גב' סמנתה פאוור שגרירת ארה"ב באו"ם: "בכל האסונות הקשים, ברגעים האכזריים ביותר, זק"א שם עם הרבה רוך וחמלה" • מר דני דנון שגריר ישראל באו"ם: "אף ארגון לא מייצג טוב יותר את ערכי האו"ם מאשר זק״א"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע נערך אירוע הצדעה מיוחד לרגל קבלת מעמדו הרשמי של ארגון זק"א כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם. וזאת לאחר שכבר הוכר באו"ם כארגון בינלאומי בשנת 2005.

זק"א קיבל מעמד רשמי של ארגון מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם בחודש ינואר השנה, לאחר שלוש שנים במהלכן ניסה הארגון להתקבל אך נדחה על ידי האו"ם לאור התנגדויות רבות של גורמים אנטי-ישראלים ומדינות עוינות לישראל החברות בועדה המאשרת. ועדת ה-NGO של האו"ם, אישרה לבסוף את מועמדותו של זק"א בעקבות מהלך דיפלומטי שהוביל השגריר דנון בשיתוף ובתמיכתה של השגרירה האמריקאית לאו״ם, סמנתה פאוור.

אירוע ההצדעה התקיים באולם בית הכנסת 'פארק איסט' שבמנהטן ניו יורק בהשתתפות הצמרת הדיפלומטית באו"ם: מזכ"ל האו"ם בנק קי-מון, שגרירת ארה"ב באו"ם הגב' סמנתה פאוור, שגריר ישראל באו"ם מר דני דנון, רב בית הכנסת הרב ארתור שנייר, הרב צבי גלוק מפקד זק"א ארה"ב, מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומי של זק"א, דוד רוז אחראי על יחסי החוץ של זק"א, ואורחים נכבדים.

במהלך האירוע העניק הארגון אותות הוקרה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, לשגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, לשגריר ישראל באו"ם דני דנון, להרב ארתור שנייר, על מאמציהם שהביאו לקבלת המעמד באו"ם.

הדוברים יצאו מגדרם בהללם ובשבחם את  הפעילות הבינלאומית הנרחבת של זק"א ברחבי העולם באסונות טבע ופיגועי טרור, אירועים קטנים כגדולים.
באן קי-מון, מזכ"ל האו"ם: "זק"א הוכיחו באמצעות שיתופי פעולה עם פלסטינאים את הערך הרב של פעילות אנשים – לאנשים על מנת לקרב אנשים יחד גם בזמנים של חילוקי דעות מהותיים. מזכ"לות או"ם שמה לב שהמחויבות של זק"א לטיפול בכל הנפגעים, ללא הבדל של דת, גזע או מוצא משדרת מסר עוצמתי. האו"ם שמח על היותכם שותפים בפעילות ההומניטרית שלנו ובמאמצים הנרחבים להקטנת הסיכון לאסונות ולשיפור ההיערכות לטיפול באסונות".

בנאום מרגש שהתייחס לעמדה האנטי-ישראלית של האו"ם, שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנטה פוואר, תארה איך מנעו בשיטתיות את מתן הכרה לזק"א אך ורק מפני שהוא ארגון ישראלי: "מדינת ישראל לא מקבלת באו"ם יחס שווה למדינות אחרות. זק"א פועל לא רק בישראל, הוא מגיב ומסייע באסונות טבע או באסונות מעשה ידי אדם ברחבי העולם, כפי שעזרו וסייעו באסון התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר, או ברעידת האדמה בהאיטי ב-2010. עם זאת כאשר ארגון זק"א היה מועמד בשנת 2013 לקבלת מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם – והסמכה זו נותנת להם את הזכות להשתתף בישיבות של האו"ם, להצביע, או להעלות נושאים חשובים בארגון האומות המאוחדות. הרי חמש פעמים נדחתה ההכרה בארגון זק"א. חמש פעמים התכנסו המדינות החברות בוועדה וחסמו את ההכרה בארגון זק"א. ולא בגלל איכות העבודה של זק"א, החברים בוועדה לא כל כך עניין אותם איכות העבודה של זק"א. אלא פשוט בגלל שזק"א הוא ארגון ישראלי. החלטנו  שאנחנו נלחם עבור זק"א, יחד עם חברינו במשלחת הישראלית. רק אמרנו לאנשים תסתכלו על העובדות. תסתכלו על מה שזק"א עושים. על מה יש לכם להתנגד? מה שהיה מדהים, שכמעט אף אחד מאלו שהתנגדו לצירוף זק"א לא הכיר ולו במעט את מה שזק"א עושים. זה היווה חומר למחשבה. ולאחר כל זאת, בינואר השנה, סוף סוף זק"א קיבלו הכרה כפי שהיה אמור לקרות מזמן".
השגרירה סיימה את דבריה עם תובנה משיחה שלה עם יהודה משי זהב בעבר: "הוא אמר 'כל אחד נברא בצלם אלוהים' כך שזה לא משנה לנו הדת המין או הגזע כשהם זקוקים לעזרה. אנו מצילים כל מי שזקוק להצלה ומכבדים את כל האנשים באופן שווה'. אני יכולה לחשוב רק על מעט רעיונות נוספות עמוקות ממה שאמר יהודה משי זהב שיכולות להגדיר כך את השליחות, ולא רק של הומניטריים, אלא של כל מי שמאמין בערכי השוויון, זכויות אדם והכבוד שהאו"ם הוקם על מנת לתמוך בהם".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "אין ארגון המייצג טוב יותר את האידאליים של האו"ם אבל פעם אחר פעם זק"א נדחו ע"י האו"ם. הייתה לכך סיבה אחת ואחת בלבד. זק"א נדחו כיון שארגון מסור זה של מומחים באיתור וחילוץ מציל חיים הינו מהמדינה היהודית ופועל בשם הערכים היהודיים. אמרנו להם לא מדובר בפוליטיקה מדובר בהצלת חיים. נצחנו כיון שנאבקנו למען האמת וכדי להישאר נאמנים לערכינו".

הרב ארתור שנייר, רב בית הכנסת פארק איסט: "חסד הינו אחד מעמודי התווך הנעלים של היהדות ומה שזק"א עושים זו חסד מוחלט. זהו כבוד גדול עבורי לארח את זק"א ואת נציגי האו"ם ולקבל את מגן האנושות של זק"א".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב בירך על ההישג ואמר: "ההכרה בזק"א כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם מינפה לאין שיעור את פעילות החסד של זק"א ברחבי העולם. עד כה הוכשרו והוקמו 34 יחידות זק"א ברחבי העולם כמו גם הושטת עזרה וסיוע בעשרות אירועי אסון. וכל זאת נזקפת לזכותו של השגריר דני דנון שבעקשות מרשימה בשיתוף ובתמיכתה של השגרירה האמריקאית באו"ם גב' סמנתה פאוור הובילו להכרה. ובכך הם בעצם שותפים בעשייה המבורכת של הארגון ומתנדביו".

מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם, מעניק לארגון זק"א זכות להשתתף בדיונים הרשמיים בכל מוסדות האו״ם, כגוף מייעץ, ולהשפיע על השיח בוועדות השונות.

ההכרה גם חיברה את זק"א עם הגופים המבצעיים של האו"ם בז'נווה, כגון ה"אינסראג", שהוא הגוף המבצעי המפעיל את הסיוע הבינלאומי באירועי חירום בעולם. לפני כחצי שנה ה"אינסראג" אף הכיר בתכנית 'קורס חילוץ קל' של זק"א כקורס רישמי מוכר של האו"ם.

רק לפני חודש השתתף זק"א בתרגיל גדול של ברית נאט"ו  שהתקיים במונטנגרו יחד עם 27 מדינות שונות, בו תרגלו חילוץ מתחת למים באסון טבע. הארגון ההומניטרי היחיד שהשתתף הוא זק"א, כמו גם זה ארבע שנים שארגון זק"א משתתף בתרגילים הלאומים של צבא ארה"ב הנערכים אחת לשנתיים.

זקא באום קבלת פרס והוקרה (1) זקא באום קבלת פרס והוקרה (2) זקא באום קבלת פרס והוקרה (3) זקא באום קבלת פרס והוקרה (4) זקא באום קבלת פרס והוקרה (6) זקא באום קבלת פרס והוקרה (7) זקא באום קבלת פרס והוקרה (8) זקא באום קבלת פרס והוקרה (9)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture