21 מועצות דתיות זכו בטקס פרס השר 2016

מעמד נכבד התקיים בטקס פרס השר 2016 שהתקיים במלון "סיטי טוואר" ברמת גן במעמד רבנים חשובים, ראשי ערים סגנים וממ"ק, ח"כ הרב דוד אזולאי השר לשירותי דת, המנכ"ל עו"ד עודד פלוס וכל צוות המשרד, ראשי המועצות הדתיות מרחבי הארץ.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"קבלת הפרס בזכות עבודתם המסורה של ראשי ועובדי המועצה בשירותם המצטיין לתושב אמר שר הדתות הרב דוד אזולאי

מעמד נכבד התקיים בטקס פרס השר 2016 שהתקיים במלון "סיטי טוואר" ברמת גן במעמד רבנים חשובים, ראשי ערים סגנים וממ"ק, ח"כ הרב דוד אזולאי השר לשירותי דת, המנכ"ל עו"ד עודד פלוס וכל צוות המשרד, ראשי המועצות הדתיות מרחבי הארץ. המועצות הדתיות המצטיינות נבחרו על ידי וועדה שכללה את מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, נציג החשבות, נציגת הלשכה המשפטית, נציג אגף הסדרה פיקוח ובקרה ונציג השר.

המועצות נבחנו על פי מדדים מקצועיים של מנהל תקין, התייעלות, איזון תקציבי ותרבות תורנית ועוד. המועצות הדתיות הזוכות נחלקו לקטגוריות על פי גודלן היחסי. את המעמד פתח הגרי"מ לאו רבה של תל אביב יפו שבירך את השר הרב דוד אזולאי על הרעיון להעניק את הפרס והכרת התודה לאותם אלו ראשי המועצות הדתית, אשר בתפקידם עמלים ומשתדלים להאהיב שם שמים לציבור הרחב ביום יום.

ראשי המועצות הדתיות הם מספקים את השמן בכל עיר, מספקים את שירותי הדת, המועצות הדתיות מקבלות היום פרס על ניהול יעיל, שיפור השירות, על הַסְבֵּר פניך לאזרח, על פנים מאירות בנושא נישואין, כשרות, ומקוואות או בעירובין, היום אין ישוב קהילתי אחד בארץ שאין בו בית כנסת מקרית שמונה עד אילת. המועצות הדתיות נקראים מקימים עולה של תורה, אתם העומדים בקו הראשון בין הציבור לשומר תורה ומצוות לבין הציבור שעדיין אינו כזה ואתם המחברים בעבודתכם המסורה יום ולילה על פני כל השנה כולה.

אנו מברכים את הזוכים לפרס השר, שכולם יראו וישמעו שאפשר להגיע להישגים מבורכים ואתם הם אלו שדואגים שנר השמן לא יכבה בבתי כנסיות בעם ישראל עלו והצליחו.

הרה"ג ר' זמיר כהן ראש ארגון 'הידברות' בדבריו ציין כי יאמר לשבחם של ראשי המשרד שהרחיבו את מעגל הזוכים המעודדים את ראשי המועצות הדתיות ואת אותם אלו שזכו לאחר שעמלו ויזמו יוזמות חדשות, ופתחו רעיונות חדשים ופעלו כדי לקדם ולהאיר יותר את פעולותיהן המבורכות של המועצות הדתיות. את המשא המרכזי בטקס נשא ח"כ הרב דוד אזולאי השר לשירותי הדת. בדבריו בירך את ראשי המועצות והעובדים יחד שדוחפים אתגרים שלהן עוד צעד אחד קדימה, העבודה היא קשה, אבל אנו רואים את הסוף – הפירות המתוקים בעשיה המבורכת. ישנן 3 קבוצות של שבעה מועצות, וכולם רצו לזכות, הפרס נועד לא רק על העבר אלא על העתיד, לתת עוד ועוד בשירות, לשאוף למצוינות.

תפקידנו להתנהג ולראות מה קורה סביבנו, אחרי כל פרס כזה מונחת אחריות וערבות, אנו מתפקידנו נראה לכולם את הטהרה, הנישואין והכשרות ואת בית העלמין, לאזרח שפונה אלינו להאיר לו פנים אלו התכונות של עובדי המועצה שכולם יראו ויעתיקו את זה.

הפרס למועצות הוא בעיקר על התייעלות בתחום הכספי, על חיסכון, יצירתיות ביצור משאבים ויצירת מקורות מימון, צריך לדעת בחוכמה להפיק את המירב מכל דבר, לנצל את מה שיש, לצמצם ולהתייעל.

עוד שנה חלפה מאז חלוקת הפרס הקודם, עברנו תקופה של שינוי ב"ה יש צמיחה, הרבה התמדה עקביות ודבקות במטרה, כל הנוכחים כאן, כל ראש מועצה רואה במועצה הדתית את הבית שלו, ותורם את חלקו ועושה את המיטב והמירב לפעול ולעשות לקדש שם שמים.

השנה לשמחתנו הרבה, זכו 21 מועצות דתיות בפרס השר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות מקרב ליבי ליו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שר הפנים, שבמאמציו הגדולים סייע בידינו להשיג את התקציב כדי שנוכל להמשיך במסורת המפוארת להעניק את פרס השר לראשי המועצות הדתיות ואני בשמכם מודים לו על כך ושימשיך להנהיג ולקדש שם שמים.

הטקס הנוכחי הוא גם הערכה לעובדי המשרד, לשכת השר, העושים מלאכתם נאמנה, ברכת ישר כח. ופנה לראשי המועצות הדתיות ואמר: אנו גאים בכם, תמשיכו לעשות מלאכת קודש ותזכו לקדש שם שמים ושלא תצא תקלה ידכם.

לסיום אמר, לצערנו יש שעיניהם צרה במועצות הדתיות בהזדמנויות שונות והתרגלנו לכך, רבותי אני חייב לומר לכם, אם משמיצים אותנו סימן שאנו עובדים ופועלים, מקנאים בנו, ונמשיך לפעול בע"ה, תזכרו המועצות הדתיות הן המזוזה של העיר, בלעדנו אין מזוזה, אין מי שישמור על דלתות ישראל בעיר, לכן כל אחד בתחומו נושא באחריות לתת את שירותי הדת הטובים והיעילים ביותר.

את דבריו חתם השר הרב דוד אזולאי בברכה מיוחדת למר ליאור אשכנזי מנמ"ר המשרד לשירותי דת שזכה בפרס יוקרתי של מגזין 'אנשים ומחשבים', ליאור אחראי על תהליך מחשוב מקיף של המועצות המחוברות לענן מרכזי, כדי שהשירות לאזרח יהיה נכון, איכותי ומהיר וכדי שאנחנו, המשרד לשירותי דת, נוכל למלא טוב יותר את תפקידנו כרגולטור על המועצות הדתיות. הקמנו סביבה טכנולוגית חדשה ועדכנית. חזקו ואימצו.

תוך כדי ארוחת ערב חגיגית, נקראו 21 ראשי המועצות הדתיות הזוכים לבוא לדוכן הנואמים לאות כבוד והערכה ולקבל את גביע פרס השר 2016 הזוכה, וכן 'תעודת הוקרה הערכה'.

ראשי המועצות הגיעו בלווית בכירי עובדי המשרד והודו בהתרגשות לכבוד השר הרב דוד אזולאי ופמליתו על העידוד והתמיכה בכל עת המלווה את המועצות הדתיות בכל מקום שהם.

עוד נשאו דברי ברכה מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס, מר עדי אלדר ראש עירית כרמיאל, מר שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות.

בטרם צאתם של המשתתפים זכו ראשי המועצות הדתיות לקבל שי מיוחד קערת פירות ט"ו בשבט הנושאת את פירות ארץ ישראל.

פרס מועצות דתיות 2016 (1) פרס מועצות דתיות 2016 (2) פרס מועצות דתיות 2016 (3) פרס מועצות דתיות 2016 (4) פרס מועצות דתיות 2016 (5) פרס מועצות דתיות 2016 (6) פרס מועצות דתיות 2016 (7) פרס מועצות דתיות 2016 (8) פרס מועצות דתיות 2016 (9) פרס מועצות דתיות 2016 (10) פרס מועצות דתיות 2016 (11) פרס מועצות דתיות 2016 (12) פרס מועצות דתיות 2016 (13) פרס מועצות דתיות 2016 (14) פרס מועצות דתיות 2016 (15) פרס מועצות דתיות 2016 (16) פרס מועצות דתיות 2016 (17) פרס מועצות דתיות 2016 (18) פרס מועצות דתיות 2016 (19) פרס מועצות דתיות 2016 (20) פרס מועצות דתיות 2016 (21) פרס מועצות דתיות 2016 (22) פרס מועצות דתיות 2016 (23)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture