מעמד סיום הש"ס וסיום ששה סדרי משנה ללומדים ב"תפארת יהודה" באשדוד

הדרך עלך: מעמד סיום הש"ס וסיום ששה סדרי משנה ללומדים ב"תפארת יהודה" באשדוד רובע ח' • ראש העיר ד"ר לסרי והרב עובדיה דהן קצרו שירות ותשבחות על עשייתם המבורכת מהראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א במעמד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מעמד מרגש ומיוחד התקיים בסיום הש"ס שהתקיים לכבוד לומדי שיעור "דף היומי" הקבוע בבית הכנסת "תפארת יהודה" שברובע ח' אשר בו משתתפים הלומדים מידי ערב באופן קבוע. את השיעור מעביר במסירות רבה, הרב יעקב אלחרר בנו של הר"ר יצחק אלחרר יו"ר לשכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל.

סעודת המצוה התקיימה ברוב עם באולמי "ארמונות סהרה" סביב שולחנות ערוכים מכל טוב. לכבוד המעמד הנרגש והמיוחד, טרח והגיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הרב הראשי לישראל, בשולחן המזרח נראו עוד לצידו, הרבנים הגאונים: הדיין הרב יעקב זמיר אב"ד ירושלים, מגיד השיעור הרב יעקב אלחרר, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הרב אליעזר חדד ר"י "אורחות חיים", הרב יוסף וקנין רו"כ "אוהל דינה", הרב יהודה סבח רו"כ "תפארת דוד", הרב יצחק בכור ור' יהודה אבידן מקים ומיסד בית הכנסת ע"ש חמיו ר' יהודה אלקיים ז"ל מנכ"ל חפ"א לשעבר.

בסיום המסכת, סיום הש"ס ואמירת ה'הדרן עלך', כובד כשכולו נרגש, מגיד השיעור הרב יעקב אלחרר כאשר פתח בדברי שבח וברכה ללומדים המשתתפים הקבועים בשיעור דף היומי, וציין, כי בכל פעם שמסיימים מסכת צריך לזכור שזה נובע מכח המסירות, ההתמדה והקביעות של שיעור תורה בכל יום, כאשר לא מאבדים אפילו לא יום אחד וזה כח מעלת התורה כאשר לומדים ברציפות וכך זכינו להגיע עד הלום לסיום הש"ס ובנוסף, אנו מסיימים היום גם את כל הששה סדרי משנה. בסיום דבריו הודיע כי כעת מתחילים את הש"ס ב"תלמוד הירושלמי" מסדר זרעים. בברכות נרגשות ציין לשבח בשמו ובשם כל משתתפי השיעור את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית אשר עושה עבודת קודש בחיזוק וביצור הדת בכל חלקי העיר וגם ללימוד הירושלמי נרתם לסייע ולעזור בעין טובה וזכות הרבים תלויה בו.

את המשא המרכזי במעמד הנרגש נשא הראשון לציון הגר"י יוסף אשר הגיע במיוחד להוקיר את הלומדים ואת מגיד השיעור המסור הרב יעקב אלחרר ועמד על כך בחשיבות קביעות עיתים לתורה ובפרט בימינו אנו אשר משנאינו נשאו ראש, התשובה לכך היא להתחזק כמה שיותר בלימוד התורה ולהרבות בשיעורי תורה וע"י כך לקרב את העם למסורת ישראל. בדבריו הדגיש את מעלת חשיבות לימוד הדף היומי, אך צריך לדעת שזה לא מספיק, אלא יש לעשות חזרות וסיכום על הלימוד וכן להורות לציבור ללמוד בסוף השיעור באופן קבוע הלכה למעשה בבחינת "ואת המעשה אשר יעשון", כדי לדעת ולהיות בקי בהלכה למעשה שזהו שורש ועיקר הלימוד בתורתנו הקדושה, לדעת מה יעשה ישראל.

בסיום בירך בחביבות רבה את ראש העיר ד"ר לסרי אשר שמע על פעולותיו הברוכות בעיר, ועומד לצידם של מוסדות החינוך ולומדי התורה בעשיה מבורכת, 'תרום קרנו בכבוד', כן בירך את הרב עובדיה דהן יו"ר המועה"ד על עשיתו המבורכת במסירות ובנחישות למען הרבות קדושה וטהרה וחיזוק וביצור הדת בעיר בכל התחומים כמו הקמת מקוואות טהרה לאחרונה ועוד.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ציין כי שיעור דף היומי זה זכות ראשונים למייסד השיעור הרה"ג ר' אליהו סויסה רב מחלקת הנישואין במועצה הדתית לשעבר. בסיום בירך את כל הלומדים שכפי שזכו לסיים את הש"ס בבלי ומשניות, כך יזכו בע"ה לסיים גם התלמוד ירושלמי מתוך בריאות גופא ולעלות עוד במעלות התורה והיראה. כן בירך את מגיד שיעור המסור הרב יעקב אלחרר אשר מקדיש מעיתותיו בכל יום למסירת השיעור.

המעמד הסתיים מתוך שבח והודיה לד' יתברך והתעלות רוחנית ושאיפה להתעלות בתורה עוד ועוד.

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture