עזרא טרבלסי

במהלך ההילולא הגדולה: 230,000 ₪ עבור שיעור תורה של הגר"מ מאזוז

אירוע רב רושם נערך בגני התערוכה, כאשר כרבבה מישראל השתתפו בהילולא הנערכת על ידי ישיבת 'כסא רחמים'. מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א: "זה מפגן כח לתורה, לבורא עולם. צריך לקרב את עם ישראל להראות להם את הנועם של השבת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביתן 2 בגני התערוכה – האולם הגדול במזרח התיכון לא נראה מעולם כפי שנראה השבוע ביום שלישי, ה"הילולא רבא דצדיקיא", הנערכת על ידי ישיבת 'כסא רחמים' שברה השנה את השיאים. כ10,000 בני אדם נאספו מכל קצווי הארץ, ויש שאף מרחבי תבל עלו ובאו להשתתף בהילולה המסורתית, שבצדק זכתה להגדרה "ההילולה הגדולה ביותר".

בין המשתתפים נצפו סבים ואבות שעוד זוכרים את ההילולות הראשונות וכעת באו עם בניהם ונכדיהם, צועדים יחדיו עם כל המשפחה המורחבת בתוך שאר המשפחות והיחידים אל עבר ההילולה. רכבת ישראל, מניסיון השנים שעברו, אף תגברה את תנועת הרכבות והוסיפה רכבת מאוחרת יותר בחזור לכיוון הדרום לטובת האלפים שחפצו להשאר עד הסיום מבלי להחפז.

באולם הענק נערכו מאות שולחנות, לאורכו ולרחבו, בשיא התפוסה האפשרית. ה'מזרח', בן ארבע הקומות אוכלס בגדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות, מרביצי תורה ויושבי על מידין, אישי ציבור ואורחים נכבדים, כשבמרכז הבמה מרן ראש הישיבה ומרן הגר"ש עמאר, כשעל פניהם חולפים נדיבים וזוכים מאושרים, להתברך מפיהם.

ההילולה נפתחה בלימוד האזכרה, על ידי ראש הכולל הגאון רבי דוד עידאן שליט"א והחלה בהדלקת נרות במתחם מיוחד, לעילוי נשמת הצדיקים לכבודם נערכה ההילולא, שתאריך פטירתם חל בשבוע זה, הרמב"ם, רבי יעקב אבוחצירא, רבי כלפון משה הכהן ובנו רבי אברהם, ורבי מצליח מאזוז זיע"א, וכן נרות לעוד צדיקים הקשורים אל הישיבה בהם מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א נשיא הישיבה.

אחד מרגעי השיא היה, מכירה פומבית לקבלת הזכות לארח שיעור תורה בבית הזוכה, מאת מרן ראש הישיבה ומרן הראשון לציון רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שליט"א, כאשר הנגיד ר' צבי עמאר, מראשי הקהילה היהודית בצרפת, התנדב למכור את הזכות וסיפר על ההצלחה הגדולה לה זוכה כל התורם לישיבה, וכי היה בברלין ואחד הרבנים שם אמר לו שאינו מוותר על העלון השבועי 'בית נאמן' של ראש הישיבה. לבסוף נמכר בסך כולל של 230,000 ₪.

את המשא המרכזי, נשא מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א, שבראש דבריו ברך את הנאספים מהארץ ומחו"ל לכנס שכולו למען התורה. בהמשך הרחיב על גדולת ומפעלות הרבנים להם נעשית ההילולא. ראש הישיבה הקדיש דקות ארוכות לביאור חיוב חיזוק האמונה בכלל ישראל וקירוב רחוקים אל נועם השבת ושמירתה. בדבריו פנה לשר הביטחון ליברמן שלא ימנע את שמירת השבת בארץ, בשביל פוליטיקה, לפחות יעשה זאת כהכרת טובה לאדמו"ר הקדוש מריבניץ, שהוא נולד בזכות ברכתו.

ראש הישיבה סיים את דבריו בחשיבות תשומת הלב לחסדי ה' שעושה לשומרי מצוותיו ולתומכי התורה, שזו הברכה האמיתית ואין צורך לבקש ברכה נוספת, ותומכי הישיבה שותפים בכל מפעלותיה הרבים והפירות היפים היוצאים ממנה וקרא לאחדות ושלום ולהפסקת המחלוקות הפנימיות בין יראי ה'.

הס הושלך באולם עת נשא מרן הראשון לציון, הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר שליט"א את דבריו. הוא אמר כי יש שמחה בשמים ובארץ עת מתאספים אלפים לחזק את התורה, וכי בישיבת 'כסא רחמים' נוהגים כבית הלל "מוסיף והולך", כל שנה מוסיפים ומגדילים עוד את ההילולה ומרבים תורה בארץ ובעולם. "הגה"ק רבי מצליח מאזוז, האבא של כל הישיבה, הקים ישיבה אחת בחייו במסירות נפש, ולימד את בניו ותלמידיו תורת אמת בדקדוק ודיוקים כמו שרואים בספריו ושומעים מבניו. אחר הסתלקותו עמדו בניו והקימו אימפריה של תורה ענקית, תלמידים בקיאים בכל הש"ס ובכל מקצועות התורה ועם זה הולכים בענווה ופשטות, והציבור רואה ומעריך זאת".

הרב הראשי לישראל, הגאון הגדול הרב דוד לאו שליט"א, עמד בדבריו על הסיבה בשלה שלח יעקב אבינו את יהודה להקים ישיבה במצרים ולא ביקש מיוסף מלך מצרים להקים את הישיבה, והיא, שאף שיוסף ודאי סייע ככל יכולתו, אבל ישיבה מקימים במסירות נפש, שהיא מידתו של יהודה. והעלה על נס את מסירות נפשו של מייסד הישיבה זיע"א. ובניו אחריו, בניגוד ליהודה שנשלח למצרים, נשלחו לארץ ישראל להקים מסורת ושרשים ולהעמיד תלמידים העולים ומתעלים בתורה ויראה".

הגאון הגדול הרב בניהו שמואלי שליט"א אמר כי השכינה שורה על 'כסא רחמים', משם יוצאת תורה, ובזכות התאספות זאת לכבוד התורה יבא המשיח כדברי הזוהר שבזכות לימוד התורה נצא מהגלות ונזכה לגאולה.

משגיח הישיבה ומנהל המוסדות, הגאון הגדול רבי צמח מאזוז שליט"א, פרט את ההסטוריה של ההילולא שהחלה ביוזמתו של מנהל הישיבה דאז, הר"ר שמואל עידן ע"ה, ופרס בפני הנוכחים את התכניות להרחבת המוסדות וחיזוקם, וביקש מכל אחד להשתתף ככל יכולתו. ואמר כי בזכות רבותינו שנפטרו, אנו חיים, כדברי חז"ל. הם מבקשים מכסא הכבוד רחמים עלינו, ובזכות שבאים להילולא מעוררים את זכותם והם מתפללים על כלל ישראל.

הגאון הגדול הרב רפאל הכהן שליט"א ראש ישיבת 'יתד התשובה' בצפת, הגדיר את האירוע כעין 'טיש', של ראש הישיבה, כינוס של אלפי תלמידיו. ואמר שראש הישיבה הולך ומאיר את דרכנו על פי אותם צדיקים להם נערכת ההילולא והביא ראשי תיבות ורמזים לקשר בין אותם צדיקים לראש הישיבה, בה לומדים את תורתם ומדייקים בכל אות ואות

הגאון הגדול רבי חיים יוסף דוד אברג'ל שליט"א. הדליק את הנר שהוכן לעי"נ אביו, הגה"צ יורם אברג'ל זצוק"ל, והזכיר כמה אביו היה שמח ומשתדל לבא בעצמו אל ההילולא. כמה עונג ונחת היה לו מהמסירות והיראת שמים של ראש הישיבה. "הראה לי אבא מכתב שביקש ראש הישיבה להקים כולל במושב חלץ, וכתב לו שיחלץ את מושב חלץ, שזה ר"ת ח'פץ ל'מען צ'דקו, וההמשך, יגדיל תורה ויאדיר. אמר לי: "ראה כמה הגדולה שלו, הוא יושב בבני ברק ודואג לחלץ אפילו שזה לא מהתלמידים והעדה שלו, יתכן שלא מכיר אותם בכלל וכמה דאגתו". וסיים בזכות הגדולה להשתתף בהילולא וכל מי שבא להילולת הצדיק, הצדיק מזמין אותו.

שליחו ונאמנו של ראש הישיבה, אלי ישי הלהיב את הקהל כשתיאר את האהבה והאהדה הגדולה שיש לראש הישיבה שליט"א בציבור, מפני שהוא מסור לציבור, ודבריו המתוקים בשיעורו השבועי המופץ בתקשורת ובעלון 'בית נאמן' מבוקשים בארץ ובעולם, ומאהיבים את התורה. "רואים את מסירותו הגדולה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, אנשים פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי, תאמר לרב כמה אנחנו אוהבים אותו". אמר לקול תשואות הקהל, ואמר כי כבר מייד ב'איסרו חג' של ההילולא, מחכים להילולא הבאה.

אורח הכבוד ד"ר אלן חדאד מראשי הקהילה בצרפת סיפר על הניסים שחווה בזכות הישיבה וברכות מרן ראש הישיבה ואת האהדה העצומה אליו בכל מקום, וסיפר כי לאחרונה ביקר בבוסטון ושם פנה אליו אחד הרבנים הגדולים שראה את ספרי הישיבה והתפעל וביקש ממנו להשיג לו אותם ולהפגש בראש הישיבה.

שר הפנים לשעבר גדעון סער פתח בדברי הערכה לראש הישיבה מרן הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, "כשאני מגיע למרן רה"י איני חש בנח שמא לפעמים גרמתי לביטול תורה, אך אני זוכה להנות מגדולתו בתורה וידיעותיו הרחבות בכל התחומים, מידותיו ענוותנותו, אהבתו לכלל ישראל". ומכאן עבר לדבר על נושא השבת העומד במרכז השיח הציבורי. ואמר כי השבת אינה פוליטיקה ומחלוקת אלא יום המנוחה השבועי בישראל, ומה שקורה גורם לתחרות בלתי הוגנת וביטא את דאגתו הגדולה מצביון השבת ברחובה של עיר, וכי אין לזלזל בפירצה הקטנה שהחלה בצביון השבת, כי זה עניין של הרף עיין במונחים הסטוריים, של כ 20-30 שנה, אנו נראה חלילה את יום השבת כיום חול. הוא הזכיר לאנשי השמאל המתנגדים לשמירת השבת, כי מפא"י חוקקו את החוק הקובע כי; "לא יעבוד בעל בית מלאכה בבית מלאכתו, ולא בעל מפעל תעשיה במפעלו, ולא יסחר בעל חנות בחנותו בשבת" ותקף חזיתית את השמאל החברתי כביכול, שמתכחש לדברי מייסדיו על חשיבות שמירת השבת, ובמקום לריב סביב השבת, יש להתאחד סביבה.

שר התקשורת איוב קרא, הודה לראש הישיבה מרן רבי מאיר מאזוז שליט"א, ואמר כי בשנה שעברה היה שר בלי תיק, ובזכות ברכת הרב קיבל תיק משמעותי ואמר כי הוא מתרגש לזכות שניתנה לו לבקרו ולנשק את ידו. שהוא אחד המנהיגים המרכזיים, ולקול מחיאות כפיים מצד הקהל הצהיר כי הוא מכין הצעות חוק ומהלכים לפתיחת התקשורת גם לגופים ימניים ודתיים, ויסלק מישראל את נציגי הערוצים הערביים העויינים. ושלח ברכה לעם האיראני הנלחם בשחיתות מנהיגיו.

שר התחבורה ישראל כץ סיפר כי כאשר הציג בפני מרן ראש הישיבה שליט"א את תכניתו לחזק את ירושלים ולצרף אליה גם את היישובים סביב, כביתר עילית ומעלה אדומים נתן את ברכתו והקריא לו את הפסוקים בישעיה המנבאים את הרחבת ירושלים. והבטיח שימשיך להרחיב את הדרך לירושלים. אף הוא התייחס לעניין איראן ואמר כי אנו מאחלים הצלחה לעם האיראני במאבקו על חירותו. הוא הזכיר את אמירת הרמטכ"ל האיראני כי ישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה וכעת הם עומדים לאבד את שלטונם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק ! וגדול !
כשאמרו כל הזמן ההילולא הגדולה בעולם צחקתי בקרבי, אבל כשרואים את התמונות משם מתחילים לחשוב אחרת לגמרי.

מה שרואים כאן זה לא כולל עזרת נשים, שגם היא הייתה מלאה.

אשרי מי שעמלו בתורה!!!!!!!!!!!!!!!!
מרגש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture