מעמד מרשים ומפואר נערך היום לפעילי 'איגוד המצילים' שע"י אגודת 'אני חומה'

ביום רביעי העבר התקיים המעמד המפואר ורב הרושם של 'איגוד המצילים' שעל ידי אגודת 'אני חומה' של חסידי תולדות אהרן באולמי תמיר האולם העגול, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'איגוד המצילים' הוא ארגון שקם לפני חצי שנה בחודש תשרי תשע"ח, במיזם מדהים מקורי ואדיר מבחינת יעילותו להצלת בחורי ישראל משמד הצבא. האיגוד מתבסס על "מצילים" – נציגים בתוך הישיבות הקדושות שתפקידם להציל את הבחורים המסובכים עם שלטונות הצבא, על ידי הפנייתם לאגודת 'אני חומה', לפתירת הבעיות והבטחת עתידם הרוחני.

המתכונת שבה עובד האיגוד היא שכל נציג יש לו איש קשר בחסידות תולדות אהרן, אליו הוא מפנה את התיקים. איש הקשר דואג שזה יטופל על ידי עסקנים חשובים שמנהלים את אגודת 'אני חומה'.

מאז הוקם האיגוד בתשרי העבר, כבר הצטרפו אליו 117 "מצילים", רובם מישיבות ספרדיות, חלקם בישיבות ליטאיות, וחלקם בחסידויות השונות, כאשר הללו כבר גלגלו לפתחי האגודה קרוב לארבע מאות תיקים במשך ששת חודשי הפעילות. נכון להיום רוב ככל התיקים כבר טופלו ונפתרו.

כמובן שבארגון לא מתכוונים לוותר על היעד השאפתני של נציג בכל ישיבה וחסידות, ואם זה נראה חזון הזוי, מסבירים בארגון שגם מאה ושבע עשרה הנציגים שכבר ישנם כלל לא מובנים מאליהם, ורואים ב"ה סייעתא דשמיא עצומה, וב"ה מתקדמים מיום ליום יותר ויותר ליעד שלא יהיה בחור מסובך אחד בארץ הקודש שלא יקבל טיפול מיידי.

המעמד

לרגל חתימת זמן מדהים של פעילות והצלת נפשות, התקיים היום ערב מרומם ורב תוכן לבחורים היקרים שמשמשים כנציגים, יחד עם אנשי הקשר מהחסידות, כאשר את המעמד מפארים גדולי ראשי הישיבות הספרדיות, יחד עם רבני העדה החרדית, וכמובן כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א. יצוין כי עקב ימי בין הזמנים והמהירות שבה אורגן הכינוס לא הגיעו כל הנציגים הפזורים בישיבות וערים בכל הארץ.

המעמד נערך כאמור  באירוע יוקרתי באולמי תמיר האולם העגול, כאשר כל פעיל מקבל ערכת מזכרות. הנחה את המעמד הרב ישי משולם שליט"א שהזמין את שורת הנואמים החשובים שליט"א, שחיזקו את הבחורים הנציגים ואנשי הקשר על הפעילות החשובה והמסתעפת והמתרחבת שכבר הצילה מאות בחורים מצבא השמד.

במרכז הנאומים עמד משא כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א העומד בראש הארגון, שנשא משא מיוחד בלשון הקודש, וכן הוקראו מכתביהם של כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א, והגאון האדיר הראב"ד שליט"א, ששלחו במיוחד לפעילים החשובים. כמו כן נמסרו דבריו של הגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א שביקש להשתתף במעמד, ונבצר ממנו עקב שיעור שמוסר באותה שעה, שהפליא את היוזמה המדהימה שבכוחה להציל כל בחור ובחור, ושיגר את ברכתו לכל הפעילים.

עוד נאמו וחיזקו: הגאון הגדול רבי אליהו תופיק שליט"א ראש ישיבת באר יהודה, הגאון הגדול רבי אברהם יצחק אולמן שליט"א חבר הביד"צ, הגאון רבי יעקב טופיק אביעזרי שליט"א רב העיר בית עילית, הגאון רבי מנשה שוע שליט"א מרבני 'אהבת שלום' ומשגיח בישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון רבי אברהם כהן שליט"א מרבני 'אהבת שלום', הרה"ג ר' יצחק קירשנבוים שליט"א ר"מ בישיבת תולדות אהרן, הרה"ג ר' שעפסיל ווייס שליט"א משגיח מלפנים בישיבת ברית יעקב, הרה"ג ר' אהרן ירחי שליט"א רב שכונת מקור ברוך.

עוד השתתפו במעמד האדיר: המשפיע הגאון הצדיק ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א ממנהיגי קהילת ברסלב, הגאון הגדול ר' חיים אורי פריינד שליט"א חבר הביד"צ, הגאון הגדול ר' יעקב מענדל יאראוויטש שליט"א חבר הביד"צ, הגאון הגדול ר' יהודה פישער שליט"א חבר הביד"צ, הגאון הצדיק ר' משה קאהן שליט"א ראש ישיבת תולדות אהרן, כ"ק אדמו"ר ממשכנות הרועים שליט"א, כ"ק אדמו"ר מקהל חסידי ירושלים שליט"א, הגאון ר' רפאל סאקס שליט"א מו"צ, הגאון ר' אשר זעליג סאמעט שליט"א מו"צ והרב המלווה את הארגון, וכן הוקרא מכתבו של הגאון הגדול ר' יהושע ראזנבערגער שליט"א חבר הביד"צ שנבצר ממנו להגיע.

הסימפוזיון

במעמד היו אמורים להשתתף רבנים וראשי ישיבות ספרדיות נוספים, אלא שנבצר מהם להגיע. ביניהם הגאון ר' ברוך שרגא שליט"א רב שכונת הגבעה הצרפתית, הגאון ר' יצחק ברכה שליט"א, הגאון ר' יעקב שכנזי שליט"א רב בעדה החרדית הספרדית, ועוד רבים, ואלה שלחו את ברכתם לפעילים. הגאון ר' יעקב ישראל לוגאסי שליט"א שנבצר ממנו להגיע שלח לפעילים מחווה מיוחד בדמות אחד מספריו המיוחדים שהוענק כשי לכל בחור.

לסיום התקיים במקום סימפוזיון מרתק עם שלשה בחורים נציגים בישיבות, שהביאו כבר מספר רב של מקרים לטיפול וזכו להציל כמות מכובדת של בחורים. הללו תרמו מנסיונם לנציגים החדשים יחסית איך וכיצד לפעול ולהציל, שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים.

בפאנל המאלף חלקו הנציגים מעט מזעיר מעולם הפעילות, ובדרך אגב גלגלו סיפורים רבים של בחורים מסובכים שטופלו על ידיהם.

לאחר מכן התאפשרה שעת שאלות, כאשר הפעילים הפנו את שאלותיהם לעסקן המפורסם הרב שמעון שישא. כמו כן חולקו חוברות 'אתה חזק' להפצה.

בסיום הביע הרה"ח ר' גבריאל קרישבסקי שליט"א מראשי הנהלת הארגון תודות מיוחדות להנגיד ר' בעריש בערגער שליט"א מלאנדאן שתרם את הערב, לקרן 'ויואל משה' בראשות כ"ק אדמו"ר מסאטמאר שליט"א, ל'ועד הצלה' לונדון,  שמאפשרים את פעילות הארגון.

ה"מצילים" חזרו לביתם גדושים בתוכן רב ומצוידים בארגזי כלים להצלה, ויתחילו בעז"ה את הזמן החדש בעלייה מיוחדת בתורה ויראת שמים, כאשר זכות הצלת נפשות מסייעת בידם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture