Yonatan Sindel/Flash90

סין: 136 הרוגים ועוד כ–6,000 מאושפזים מהנגיף הקטלני 'קורונה'

בעוד נגיף הקורונה מתפשט לעוד ועוד מדינות: מדענים אוסטרלים הודיעו כי הצליחו להתקדם צעד נוסף בדרך למציאת חיסון ותרופה למחלה. משרד הבריאות הסיני עושה מאמצים למנוע את התפשטות הנגיף, באמצעות השעיית טיסות, קווי הרכבת, והאטובוסים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מדענים אוסטרלים הודיעו הלילה (רביעי) כי הצליחו ליצור העתק של וירוס הקורונה בתנאי מעבדה – צעד משמעותי בדרך למציאת חיסון ותרופה למחלה. המדענים יחלקו את התגלית עם ארגון הבריאות העולמי, כך פורסם 'בחדשות 13'.

על פי המדענים, התגלית יכולה לעזור למצוא את הנגיף בחולים שלא התחילו להציג את תסמיני המחלה, הדומים לשפעת רגילה. "התכוננו לאפשרות הזו במשך הרבה שנים, זו הסיבה שהצלחנו למצוא תשובות כל כך מהר", הסביר ד"ר מייק קאטון, שעובד במוסד מחקר במלבורן.

בתוך כך, מאות אזרחים זרים פונו הלילה מהעיר הסינית ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, עם המשך עליית מספר הקורבנות, שהגיע ל-136 בסין. במקביל, אוסטרליה מתכננת לבודד כ-600 מאזרחיה ששבו מהמדינה באי, הנמצא במרחק של כ-2,000 ק"מ מהיבשת – למשך שבועיים. גם ארצות הברית, יפן ומדינות אירופה משיבות את אזרחיה מהמדינה.

רשת CNBC האמריקנית דיווחה היום כי הבית הלבן אמר לחברות התעופה האמריקניות כי נשקלת האפשרות לבטל את הטיסות המסחריות בין ארצות הברית לסין. כמה שעות לאחר הפרסום, הוציא הבית הלבן הודעה רשמית לפיה כלל לא שקל אפשרות זו.

הממשל הסיני התגייס כדי למצוא פתרון לעצור את התפשטות הנגיף, תוך כדי טיפול באלפי אזרחים סינים שנדבקו בוירוס הקטלני, לפי עיתון המפלגה הקומוניסטית "יומון העם", רשויות הבריאות בווהאן הודו כי בתי החולים שם "רוויים". בעקבות העומס הרב והמחסור בציוד ובצוותים רפואיים, הרשויות בעיר החלו לבנות שני חולים חדשים, שיוכלו להכיל כל אחד כאלף מיטות. הן מקוות להשלים את בנייתו של אחד מהם בתוך כשבוע ואת השני בתוך כשבועיים. מאות רופאים ואחיות נשלחו לעיר כדי לתגבר את הצוותים בה.

מאמצי בלימת המחלה החלו בהשעיית הטיסות, קווי הרכבת והאוטובוס לווהאן, בה מתגוררים 11 מיליון בני אדם. בשלב זה, המצור התרחב ל-17 ערים, בהן מתגוררים כ-50 מיליון בני אדם – ההיקף הנרחב ביותר של צעדים מסוג זה אי פעם. ובנוסף סין האריכה חופשת ראש השנה הסיני בכמה ימים כך שהמשרדים והמפעלים נותרו סגורים והעובדים נותרו בבית, כדי לצמצם את הסיכון להדבקה. בשנגחאי, מרכז כלכלי בינלאומי, הוארכה החופשה עד ל-9 בפברואר.

אמש, אמר ראש העיר של ווהאן, זו שיאנוואנג, כי הוא צופה שעוד אלף נדבקים יזוהו בקרוב. נתון זה, הוא אמר, מבוסס על מספר האנשים בבתי החולים של העיר שעדיין לא נבדקו. שר הבריאות הסיני, מא שיאוויי, הזהיר מוקדם יותר שנראה שיכולת ההתפשטות של הנגיף מתגברת ומניין הנדבקים עלול להמשיך לעלות. בנוסף אמר כי נראה שהנגיף יכול לעבור מאדם לאדם גם אם החולה לא סובל עדיין מתסמינים של המחלה.

הנגיף, נזכיר, לא היה מוכר עד השבועות האחרונים, וההערכה היא שמוצאו בשוק בווהאן שבו סחרו בבעלי חיים באופן בלתי חוקי. לפי מחקר ראשוני הנגיף עבר לבני אדם מנחשים. הוא מגיע מאותה משפחה נגיפית שאליה משתייף נגיף הסארס שבהתפרצותו בסין בתחילת שנות ה-2000 נספו מאות בני אדם.

כזכור, במערכת הבריאות בישראל מעריכים כי במוקדם או במאוחר הוא יגיע גם לארץ. "אנו יוצאים מנקודת הנחה שמקרה קורונה יגיע בשלב כזה או אחר לישראל", אמר אמש (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בשיחה עם עיתונאים. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הוא הדגיש. לפי ההערכות, אלפי ישראלים עדיין שוהים בסין, ומשרד הבריאות פרסם איגרת בנושא שבה נכתב: "בישראל לא התגלה נגיף קורונה, אולם זה עלול להתרחש בכל יום".

המנכ"ל הוסיף: "כשזה יקרה אנחנו נבודד את אותו מטופל בבית או בבית החולים לפי מצבו הבריאותי ונתמודד עם זה. גם אם יהיו יותר מקרים, נתמודד". בר סימן טוב הבהיר כי "שום דבר לא אומר שזה רחוק מאיתנו ושאפשר להמשיך הלאה. אנחנו לא בלחץ, אבל אנחנו דרוכים מאוד".

ממשרד הבריאות נמסר כי, "במסגרת הערכת מצב נוספת שקיימו היום במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט להמליץ לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין. במשרד ממליצים לא להגיע כלל למחוז חוביי בסין וכי יש לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות ע״י השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת. במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. במשרד מבקשים להדגיש שכל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה – לא צריך להיבדק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגיפה באה על שנאת חינם שבתוך בני ישראל

האם אפשר להזמין חבילות מסין או שזה מדבק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture