בורו פארק, צילום ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה): נתי שוחט, פלאש 90

"לכל בורו פארק יש קורונה – כל הזמן שומע על אנשים במצב קשה"

הרשויות בניו יורק מדווחות רק על 25 אלף חולים, אך מהעדויות של הקהילות היהודיות בברוקלין עולה שישנם עוד רבבות נשאים שלא נבדקו: "הם מפחדים לעשות בדיקות, הם יודעים שלכולם יש את זה", מספר תושב בואו פארק • עדות מקומית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על פי הדיווחים הרשמיים של הממשל המקומי במדינת ניו יורק, יש כ-25 אלף חולים מאובחנים בנגיף הקורונה ברחבי המדינה, מרביתם בעיר ניו יורק עצמה. אך מהדיווחים שזורמים מהקהילות החרדיות בברוקלין, בעיקר בשכונות בורו פארק, ויליאמסבורג וקראון הייטס (רק נבהיר, זה אמנם נקרא "שכונה", אך בכל אחת מהן מתגוררת למעלה מ-100 אלף בני אדם), ישנם רבבות ואולי אף מאות אלפי נשאים של הנגיף, או חולים קלים במחלה, שלא עברו בדיקת קורונה ואינם נכללים בדיווחים הרשמיים.

"לכולם יש את הוירוס, לכל בורו פארק, לכל ניו יורק, אתה לא מבין מה הולך פה, העולם לא מצליח להבין, לכולם יש את הוירוס", אומר צבי, תושב בורו פארק, בשיחה אמש ל'חדשות JDN'. "לי יש את זה, לכל המשפחה שלי יש את זה, לכולנו יש את זה". אני מופתע לשמוע ממנו מצהיר בוודאות שהוא נושא את הנגיף ומשיב כי, "יש לי סימפטומים מינימליים".

הוא מסביר כי העיר כולה מושבתת וכולם נמצאים בבידוד ביתי, תוך הארכה כמעט וודאית שהם חולים וכל משפתחם: "אם חס ושלום יש בן אדם אחד שאין לו את הוירוס והוא זה שיהיה מאחוזים הבודדים שימותו, אז אתה רוצח", הוא מסביר לי בצורה נחרצת למה העיר כולה מסתגרת בבתים. אגב, דקות לפני שיחתנו הוא הוא התפלל מנחה-מעריב במניין שהתקבץ דרך המרפסות של השכנים ברחוב: "יש פה מניינים קבועים, שלוש תפילות ביום, כל אחד במרפסת שלו".

מי שחוששים יותר מכל הם הנמצאים בקבוצת סיכון: "האנשים המבוגרים נעולים בבית ולא יוצאים, אף אחד לא מגיע אליהם. אבא שלי ישב שבעה השבוע ואף אחד לא עלה אליו, כלום, אחותי מביאה לו אוכל ומשאירה את בדלת", הוא מספר בכאב. "אתה יודע כמה יהודים נמצאים בבתי חולים ואף אחד לא יודע מה קורה איתם? טירוף, אני כל הזמן שומע על אנשים שבמצב קשה".

מדינת ניו יורק הפכה למוקד הדבקה של ארצות הברית, "היום גם הבית הלבן מודה בזה, הבית הלבן אמר שניו יורק כל כך גרוע, כל מי שיוצא מניו יורק צריך להיכנס לבידוד ל-14 יום, ניתקו את ניו יורק מיתר העולם, עד כדי גרוע. אנשים לא מבינים, בניו יורק זה משוגע". עוד הוא מוסיף, "אף אחד לא נערך לדבר כזה, ניו יורק, העיר הגדולה בעולם, כולם פה עם זה, זה לא בדיחה, כולם חוששים שאולי הם יהיו אלו שיסתבכו, ותחשוב על האנשים המבוגרים".

הסיבה לכך שמרבית האנשים מוותרים על הבדיקה, היא כי גם שם, כמו פה בישראל, אין מספיק בדיקות, ומי שנמצא במצב קל לא יועיל לו לדעת בוודאות שהוא חולה. אבל אני תוהה למה השלטון המקומי לא עושה כמה אלפי בדיקות מדגמיות בקרב "האנשים הבריאים" בכדי לקבל תמונת מצב, והוא מעריך שהיא פשוט מפחדת מלגלות את האמת: "הם מפחדים לעשות בדיקות, הם יודעים שלכולם יש את זה". אבל בהמשך צפויה תמונת המצב להתבהר, "בהמשך יהיה אפשר לעשות בדיקות ביתיות מהירות, כשיהיה מספיק מהם, לא יודע מתי זה יהיה, אולי בעוד שבוע-שבועיים, האנשים ידעו מה מצבם".

בכדי להמחיש את המצב הוא מביא לי כדוגמה את הבחורים מחב"ד שחזרו השבוע לישראל מ'קבוצה' בקראון הייטס וכמחצית מהם התגלו כחולים בנגיף: "אתה רוצה לדעת מה קורה אצלנו? תראה מה עם הבחורים מחב"ד שחזרו מקראון הייטס לישראל, לחצי מהם יש את הוירוס – זה המצב פה באמריקה. אני מופתע שיתר הבחורים יצאו שליליים". על הדרך הוא מוסיף גם אזהרה לישראליים: "אני לא מבין למה אתם בישראל עוד מתפללים בבתי כנסת, אתם שיכורים".

אבל המצב כך לא רק בורו פארק, עדות דומה פורסמה אתמול ב'ווינט' מפי ל', בחור ישיבה במרכזה העולמי של חסידות חב"ד 770 בקראון הייטס, שלדבריו כל בני הישיבה עם תסמיני קורונה: "לרוב חבריי ואני בתוכם: כאבי ראש, חום מאוד גבוה, ולאחרונה גם תסמין חדש – איבוד חוש טעם וריח שכולנו חווינו", סיפר בראיון לאטילה שומפלבי.

"בשכונת קראון הייטס חסרות הרבה ערכות בדיקה, ולכן ביקשו מכל הצעירים שלא להגיע להיבדק", הוא מעיד. "יש לנו רופא אחד בכל השכונה שאמר בעצמו שלפי הבדיקה שערך, מרבית השכונה – כ-70% ממנה – כבר חולים בקורונה. לא כולם התגלו, חלקם לא רוצים להגיע להיבדק. אבל הישיבה שלנו יודעת במפורש שרוב הבחורים אצלנו חולים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזכיר את אלכסנדריה של מצרים שהיו שם כפליים כיוצאי מצרים?

זה כבר לא קראון הייטס
אלא קורנה הייטס

הרב קנייבסקי זועק כבר תקופה לעלות לישראל ולא ליסוע לחו"ל.
שימו לב כמה יהודים במצב קשה בכל העולם.
ואילו בארץ ישראל יש שמירה מיוחדת.

עדין מחפשים כותרות מלחיצות. ולא מהימנות

שם לפחות הם לא אשמים הרשויות היו שאנאנים

אם אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה (חו"ל)
אז פשוט צריך לישמע להוראות המצילי חיים
"ונשמרתם" כפשוטו!!!!

רפואה שלימה לכל אחינו שבתפוצות ובארץ הקודש !

זה לא צחוק מה שקורה בריכוזים החרדים בחו"ל המון חולי קורונה ולצערינו גם נפטרים,
"אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך"
"אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך"

המקובל רבי דוב קוק שליטא אומר שהדבר הכי גדול שיש נגד המגפה זה ברכת אשר יצר בקול ובכוונת משמעות המילים …..ואם יש שיגיד אחכ אמן הרי זה משובך בשורות טובות .

כל אלה שיש להם תסמינים קלים יצאו מזה בעזרת השם במהרה בעזרת השם, כי מערכת החיסון של הגוף תתגבר, לא צריך להגדיל את הפניקה,

בארה"ב מייעצים לשתות הרבה, לקחת וויטאמין סי, זינק, ולבשל מספר גדול של שיני שום (שנחתכו עם סכין פלסטיק לא מתכת) ולשתות מהמים במשך כמה ימים (לברר כמה כפיות), והעיקר לשמור על ההגיינה, לרחוץ את הידיים כל הזמן, ולהתפלל לרופא כל בשר שיושיע, כי רק הוא יכול להושיע

תראו מה קורה למי שמבטל את יישוב ארץ ישראל

הריח של השום יותר מסוכן מקרונה ההא מה היה לנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture