הלם בארה"ב: במהלך השבת איבדה ניו יורק החרדית מטובי בניה לנגיף הקורונה

הלם וזעזוע בקהילות החרדיות שבניו יורק בארצות הברית: ר' מרדכי זאב האלברשטאם ז''ל, ר' ברוך הערש פעדער ז''ל, ר' יצחק באנש ז''ל, ר' אהרן צבי קליינמאן ז"ל, רבי אריה הכהן ראטה, ז''ל רבי צבי יהודה שמידט ז''ל, הרה''ח רבי מרדכי גור אריה ז''ל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלם וזעזוע בקהילות החרדיות שבניו יורק ארצות הברית: עם צאת השבת (שעון ארה"ב) מגיעות הידיעות המרות והקשות על פטירתם הטראגית של מספר בני הקהילה החרדית שבניו יורק לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם.

על פי הדיווחים מספר אנשים חרדיים חשובים ומוכרים הלכו הם לבית עולמם במהלך השבת האחרונה לאחר שנבדקו בנגיף המסוכן. הראשון שבהם הוא האברך החשוב ר' מרדכי זאב האלברשטאם ז"ל אשר היה מטובי האברכים בחצר הקודש באבוב שבבורו פארק.

ר' מרדכי זאב האלברשטאם ז"ל התגורר בבורו פארק שבארצות הברית וכאמור הוא היה מטובי אברכי חסידות באבוב שבמקום וזכה לחיבה מיוחדת מכ"ק האדמו"ר שליט"א. מכריו מספרים ל'חדשות JDN' על אדם שהיה דואג לכל מחסורם של בני קהילתו ותמיד היה מטה שכם לעזור לאחרים.

המנוח היה אדם ששילב בסדר יומו תורה ועבודה גם יחד והוא היה אדם ירא שמים מרבים, בשבוע האחרון נדבק ר' מרדכי זאב ז"ל בנגיף הקורונה ולאחר ימים ספורים בעיצומו של יום השבת קודש השיב את נשמתו הטהורה ליוצרו כשהוא בן 42 בלבד, הוא הותיר אחריו אלמנה ויתומים רכים שבורים ורצוצים מהכאב הגדול שניחת עליהם.

גם בשכונת וויאלימסבורג שבברוקלין ניו יורק הלך לעולמו במהלך השבת האחרונה הרה"ח ר' ברוך הערש פעדער ז"ל אשר היה בשנת השבעים ושלש לחייו, זאת לאחר שנדבק אף הוא בנגיף הקורונה. במהלך השבת נרשמה התדרדרות חמורה במצבו ולאחר שעות ספורות השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרו לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים הממאנים לעכל את הבשורה המרה.

נפטר נוסף מנגיף הקורונה הוא הרה"ח ר' יצחק באנש ז"ל, המנוח היה מפאריה של חסידות באבוב 48 שבארה"ב והוא היה מקורב לכ"ק האדמו"ר שליט"א אשר חיבבו מאוד.

ר' יצחק ז"ל היה נודע ברוחב ליבו ובשקיעותו הרבה בלימוד התורה הק' כאשר בכל הזדמנות שנקרה לפיתחו היה מחזק לבותיהם של ישראל ללימוד התורה וליראת שמים טהורה.

בשבוע האחרון עם התפשטות נגיף הקורונה בבורו פארק שבארצות הברית נדבק אף הוא בנגיף ובמהלך השבת האחרונה הלך הוא לבית עולמו כשהוא בשנת החמישים לחייו. פטירתו היכתה בהלם את משפחתו ומכריו הרבים שנותרו המומים ומזועזעים.

נפטר נוסף מנגיף הקורונה בבורו פארק שבברוקלין ניו יורק הור הרה"ח ר' אהרן צבי קליינמאן ז"ל המנוח היה ממתפללי בית הכנסת של חסידות ויזניץ במקום והיה נערץ על כל מכריו, במהלך השבת נפטר ר' אהרן צבי ז"ל לאחר ימים ספורים שהיה נשא של נגיף הקורונה.

עוד נפטר במהלך השבת מנגיף הקורונה הוא הרב החסיד ר' מרדכי מנדל גוטמן ז"ל אשר היה מחשובי חסידי סאטמאר שבשכונת וויאלימסבורג בברוקלין ניו יורק, במהלך השבת חלה התדרדרות חמורה במצבו והוא הלך לבית עולמו מהנגיף כשהוא בן חמישים וחמש בלבד.

עוד נפטר בארצות הברית הרב החסיד והישיש רבי אריה הכהן ראטה ז"ל אשר היה מחשובי וזקני חצר הקודש צאנז וזכה לחביבות גדולה מצידו של כ"ק האדמו"ר שליט"א, עד לפני כמה שנים התגורר המנוח בבני ברק ולאחר מכן עבר לארה"ב שם הלך הוא לבית עולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

עוד הלכו לעולמם במהלך השבת הנדיב הדגול רבי צבי יהודה שמידט ז"ל אשר התגורר בפלעטבוש שבארה"ב והיה מבעלי חברת הממתקים 'פשקס'. ר' צבי יהודה היה מגדולי תומכי עולם התורה, ומדיבי חצר הקודש גור, כאשר ליבו הרחום היה פתוח לכל בקשה ובקשה כשהוא מצידו היה נענה לכולם ביד נדיבה.

במהלך השבת הלך הוא לבית עולמו כשהוא בגיל שמונים וארבע זאת לאחר ימים שהיה חולה בנגיף הקורונה ומצבו היתדרדר אט אט.

עוד נפטר בקראון הייטס הרה"ח רבי מרדכי גור אריה ז"ל שהיה ממרביצי התורה בקהילת חב"ד במקום והיה נערץ על כל ידידיו ומכריו שראו בו אדם משכמו ומעלה בעל תורה ויראה, במהלך השבת הלך הוא לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה כשהוא בגיל שמונים וארבע, הותיר אחריו משפחה עניפה מוכה ושבורה בהילקח מעימם עטרת ראשם.

על פי הדיווחים המגיעים מהקהילה החרדית בניו יורק המצב שם הוא בכי רע לאחר ההתפשטות החריפה של נגיף הקורונה, מספר החולים הוא גבוה במיוחד ואף מניין הנפטרים מטפס רח"ל, רבני הקהילות והאדמורי"ם יוצאים שוב בקריאה ואזהרה למקומיים להישמע להוראות ולהשאר בבתים, כאשר במצב כזה דין 'ונשמרתם' גובר על כל החומרות של תפילה במניין וטבילה במקווה.

יצוין כי בקרב קהילות החרדים שבניו יורק בארצות הברית שוררת דאגה גדולה והלם כבד עם הסתלקותם של טובי אנשיה בטרם עת.

ר' מרדכי זאב האלברשטאם ז"ל
הנדיב ר' צבי שמידט ז"ל
הרה"ח ר' אריה ראטה ז"ל עם האדמו"ר מצאנז שליט"א
הרה"ח רבי מרדכי גור אריה ז"ל

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא ה' הושיעה נא!!!!!!

לחכם שכתב …יאמר לצרותינו די, תבין שאתה נקרא מתחכם. כי הקב"ה קבע עובדה ואתה מנסה להתלונן או להפוך את הגזירה. צריך להיות צדיק גמור כדי לבטל גזירה. ואתה יודע מה דין מתחכם?
תראה לעיניך:
מתחכם=
מת-חכם
על זה נאמר עם נבל ולא חכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture