יותר מ-3,000 מתים בארה"ב; טראמפ: "200 אלף מתים ייחשב להישג"

היום הקטלני ביותר שחוותה ארצות הברית המדינה מאז תחילת התפרצות הווירוס. מספר הנדבקים הוא פי 2 מבסין. 1,218 מתים רק בעיר מנהטן. טראמפ: "שיא התמותה מהמגפה צפוי להכות בנו בעוד כשבועיים, התחזיות מצביעות על 2.2 מיליון מתים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בארצות הברית חצה הלילה (שלישי) את ה-3,000, היום הקטלני ביותר שחוותה המדינה מאז תחילת התפרצות הווירוס. בציון דרך עגום חדש, מספר המתים ברחבי ארצות הברית הגיע ל-3,017, בהם 540 ביממה החולפת, ומספר הנדבקים המאומתים הגיע ליותר מ-164 אלף. רק בתחילת השבוע חצה מניין המתים בארה"ב את רף ה-2,000.

מספר הנדבקים בארצות הברית הוא הגדול ביותר בעולם – פי 2 מבסין, מקור הנגיף, שם נדבקו בקורונה פחות מ-82 אלף איש. מוקד ההידבקות המרכזי הוא באזור העיר ניו יורק, אך גם בניו אורלינס, דטרויט וערים נוספות מדווחים על עלייה מבהילה במספר החולים. רק בעיר מנהטן נרשמו במהלך היממה האחרונה 253 מקרי מוות, סך המתים בעיר עומד על 1,218.

בניו יורק מספר החולים מטפס ומניין המתים מגיע לכ-1,300. משכונת ברוקלין שבניו יורק החלו להגיע בימים האחרונים עדויות קשות מתוך הקהילה היהודית, שם התושבים מספרים על בתי לוויות שקורסים בגלל מספר המתים הגבוה ומחפשים מתנדבים שיעזרו לקבור אנשים. אמש קרא מושל ניו יורק לצוותים הרפואיים מכל רחבי ארצות הברית להגיע ולסייע במאבק בנגיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול כי "שיא התמותה מהמגפה צפוי להכות בנו בעוד כשבועיים, כך חוזים דגמי התחזית שערכנו. זו תהיה הנקודה הגבוהה ביותר של שיעור התמותה, זכרו את זה. לפיכך, אנחנו נאריך את ההנחיות המיוחדות עד ה-30 בחודש אפריל". לדבריו, "כל התחזיות מצביעות על 2.2 מיליון מתים כתוצאה מהנגיף, אם נגיע לכמות מתים של 200 אלף, זה ייחשב להישג".

בתוך כך, מדינות נוספות ביבשת אמריקה עדכנו את נתוני התחלואה בשטחן: אצל שכנתה מצפון של ארה״ב, קנדה, נרשמה עליה מדאיגה פחות בכמות מקרי המוות והנדבקים – שלושה בני אדם מתו ו-26 מקרי הידבקות זוהו במהלך היממה האחרונה, ובכך עלה מספר הקורבנות הכולל במדינה ל-92 וכמות החולים ל-7,474. במקסיקו נרשמו שמונה מקרי מוות במהלך היממה האחרונה, ומניין הקורבנות מהנגיף במדינה עומד עתה על 28. מספר החולים חצה את רף ה-1,000 והגיע ל-1,094 חולים מאומתים, לאחר ש-101 בדיקות מעבדה נתגלו כחיוביות.

במקביל, משבר הקורונה ממשיך להכות במדינות מערב אירופה. המצוקה הקשה בספרד ובאיטליה, שהערב הכריזה על המשך ההסגר, כובשת את הכותרות, אבל במדינות נוספות מתגבר גל ההדבקה. יש לציין כי לפי שעה מניין המתים באיטליה עומד על 11,591 בני אדם, כאשר יש כ-100 אלף נדבקים. בספרד מספר מקרי המוות עומד על 7,340, מתוך כ-85 אלף מקרי הדבקה.

בתוך כך, משרד הבריאות של סין דיווח הלילה כי 48 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף ביממה האחרונה. מדובר בנתון גבוה ביחס לזה שדווח במדינה בימים האחרונים. כל החולים נדבקו בנגיף מחוץ לגבולות המדינה. במקביל, המרכז הקוריאני לבקרה ומניעת מגפות דיווח כי 125 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף ביממה האחרונה. בכך עלה מספר חולי קורונה במדינה ל-9,786 בני אדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא שמעתי מעולם על העיר מנהטן. מקום חדש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture