חלק מהנפטרים

נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחֹלֵנוּ: כעשרים קורבנות מקורונה בניו יורק במהלך החג והשבת

למעלה מ-20 יהודים חרדים הלכו לעולמם במהלך ימי החג והשבת בארצות הברית לאחר שחלו בנגיף הקורונה שכבר קטפה את חייהם של מאות אנשים מקרב הקהילה החרדית בניו יורק: הקורבן הצעיר ביותר במהלך החג הוא ר' יואל סענדל ז"ל בן 39 בלבד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עָלָה הַמָּוֶת בְּחַלּוֹנֵנוּ: אבל כבד בניו יורק החרדית במהלך שני ימי חג הפסח ויום השבת חול המועד, כאשר רבים מטובי בניה נכנעו לנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם, ימים שחורים עברו על הציבור החרדי במקום כאשר שמות הנפטרים זרמו בזה אחר זה. מספר אנשים אף נטמנו במהלך יו"ט שני של חג כך שאפילו קרובי משפחתם לא זכו להיפרד מהם בדרכם האחרונה.

משכונת בורו פארק שבברוקלין ניו יורק מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בטרם עת של האברך הצעיר ר' יואל סענדל ז"ל אשר הלך לעולמו במהלך השבת האחרונה לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא רק בשנת השלושים ותשע לחייו.

מכריו הרבים מספרים על אדם שהיה נוח לשמים ונוח לבריות כאשר בכל הזדמנות שנקרה לפתחו היה משתדל לעזור ולסייע ככל יכולתו. בשבוע האחרון נדבק ר' יואל בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם כולו ובמהלך השבת לאחר התדרדרות חמורה במצבו הלך הוא לבית עולמו לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים.

עוד מארצות הברית מגיעה הידעה המרה על פטירתו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי אליש באכנער זצ"ל זאת לאחר שחלה בנגיף המסוכן והוא בשנת השישים וחמש לחייו. הגה"צ ר' אליש באכנער זצ"ל היה חתנו של כ"ק האדמו"ר ר' שמעון מלעלוב זצ"ל והיה ידוע בצדקותו והתמדתו הגדולה.

גם הרה"ח ר' ישראל משה בוים ז"ל הלך לעולמו במהלך ימי החג זאת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ר' ישראל משה בוים ז"ל הינו אחיו של הגר"א בוים מנהל רוחני בישיבת 'יגדיל תורה' וחמיו של המגיד הנודע בארה"ב הגרא"מ מלאך שליט"א. המנוח הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים ההמומים על פטירתו בטרם עת של ראש משפחתם האהוב והנערץ.

עוד הלך לעולמו מנגיף הקורונה הרה"ח רבי ישראל חיים זינגר ז"ל אשר התגורר בעיר מאנסי והיה מחשובי האברכים בקהילת נייטרא. המנוח חלה בנגיף הקורונה והלך לעולמו במהלך השבת והוא בשנת החמישים ותשע לחייו. הותיר אחריו אשה אלמנה ויתומים הממאנים להינחם.

בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין הלך לעולמו הרה"ח ר' וואלף בראון ז"ל אשר גם הוא חלה בנגיף הקורונה ולאחר התדרדרות במצבו הלך הוא לבית עולמו, המנוח היה בשנת השבעים לחייו והיה נודע ביראתו שהייתה קודמת לחכמתו ובטוב ליבו שהיה משתדל לעזור ולסייע לכל אדם באשר הוא.

בשכונת בורו פארק הלך לבית עולמו הרה"ח ר' יחזקאל איידליס ז"ל. המנוח היה מחשובי חסידי צאנז וגם הוא חלה בנגיף הקורונה ולאחר שהרופאים נאבקו על חייו הלך הוא לבית עולמו.

בשיכון סקוווירא הלך לעולמו הרה"ח ר' חיים לאפער ז"ל אשר חלה בנגיף הקורונה. המנוח היה אדם שהיה משקיע את עצמו יום ולילה באוהלה של תורה והיה סמל ודוגמא לשקיעות בלימוד.

בשכונת בורו פארק שבארה"ב הלך לבית עולמו הגאון הישיש רבי ישעיה רוט ז"ל אשר היה בשנת התשעים לחייו, המנוח הגיע לאחר השואה לשכונת ווליאמסבורג שבארצות הברית ובמהלך השבת האחרונה הלך הוא לבית עולמו.

הגאון רבי יצחק קפלינסקי זצ"ל הלך לעולמו והוא בשנות השבעים לחייו לאחר שחלה בנגיף המסוכן, הגאון רבי יצחק היה מרבני ישיבת תורה ודעת בברוקלין.

עוד הלך לבית עולמו בשכונת קראון הייטס שבארה"ב הרב ר' אברהם אהרן ברוק ז"ל אשר חלה בנגיף הקורונה והוא בשנת השבעים וחמש לחייו.

עוד בשכונת קראון הייטס הלכה לעולמה הגברת אסתר שטרן ע"ה אשר הקימה משפחה לתפארת, מכריה מספרים על אשה מיוחדת שהייתה נודעת במידת ה'הכנסת אורחים' שלה כאשר ביתה היה פתוח לכל.

גם ר' שלמה פרוינדליך ז"ל הלך לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף. המנוח היה ממתפלליה הבולטים בבית הכנסת 'אהבת ישראל' בשכונת קראון הייטס.

עוד הלכה לבית עולמה בשכונת בורו פארק האשה החשובה איידל בוכניגר אשר הייתה בשנת התשעים ותשע לחייה.

במונסי הלך לבית עולמו הרה"ח רבי משה אריה הרשקוביץ ז"ל אשר היה אדם הידוע בהארת פנים לכל אדם באשר הוא כאשר כל רואיו מעידים על היותו ירא שמים מרבים.

בבורו פארק הלך לעולמו הרב אלי בוטקנעכט ז"ל אשר היה נודע כבעל חסד גדול ושימש כאחד מהבעלים של חנות הצעצועים הממוקמת בשכונה על פני השדרה ה-13, המנוח היה בשנת השישים לחייו והם נגדעו בשיאם לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

עוד נפטר מנגיף הקורונה הד"ר המפורסם בנימין סוקול ז"ל אשר היה בשנת השמונים ושלש לחייו. המנוח היה אדם טוב לב שהיה עוזר ומסייע לכל אדם וטיפל במסירות בחולים למעלה משישים שנה, הותיר אחריו משפחה ענפה.

עוד מרשימת נפטרי החג והשבת בקהילה החרדית בניו יורק: הרב אברהם חיים פליישמן ז"ל אשר התגורר במונסי והיה בשנת השבעים וחמש לחייו, הרב ר' יחזקאל קליין ז"ל גם הוא ממונסי והרב אברהם קליין ז"ל אשר התגורר בשכונת בורו פארק שבברוקלין ניו יורק.

בליקווד שבניו ג'רזי הלכו לבית עולמם במהלך ימי החג והשבת: ר' יצחק יוסף שפירא ז"ל אשר היה בתחילת שנת השבעים לחייו. ר' אהרן ברוק ז"ל ור' אהרן ווישבורד תושב ליקווד והוא בשנת הארבעים ושלש לחייו. גם הם כולם נפטרו לאחר שחלו בנגיף הקורונה.

גם הרב שלמה קבסה ז"ל הלך לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף, הותיר אחריו אלמנה ומשפחה שבורה הממאנים להינחם בפטירת אביהם ראש משפחתם. המנוח התגורר במונסי והיה אדם מוכר ומוערך מאוד במקום.

יצוין כי רבים מהמוזכרים כאן ברשימה נטמנו במהלך יו"ט שני בארה"ב כך שאפילו בני משפחתם האבלה והמוכה לא הספיקו ללוותם בדרכם האחרונה עלי אדמות. עם הגעת הידיעות המרות והקשות הללו ניו יורק החרדית כולה אבלה בהילקח מעימם טובי אנשיה לאחר שחלו בנגיף הקורונה והם בשיא כוחם. יהי זכרם ברוך ותהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

יודגש כי בשל ריבוי הטרגדיות ל"ע יתכן ולא הצלחנו להביא את שמות כל נפטרי החג והשבת בארה"ב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזוי

חברים חייבים לעשות כולנו חשבון נפש.כולנו בני ישראל וזה מחייב אותנו.

אולי אם יבטלו את הגזירה לסגור בתי מקדש מעט בלי הבחנה תבטל את הגזירה?

לכל האדישים
יש שם תמונה של בחור צעיר
וגם בשבת נפטרה בת 53 ללא מחלות
נא להיזהר וה יצילנו מהמגפה הנוראה אמן??

כמה אנו צריכים עוד לשלם?
על מה היה זה לנו?
כבר היינו בטוחים שיבוא משיח אבל עדיין מצפים.
מאוכזבים אך לא מיואשים.
ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture