Yonatan Sindel/Flash90

אחרי 27 שעות: תם העוצר והחלה החזרה לשגרה, מגבלת ה-500 מטר תבוטל

אחרי 27 שעות, הגבלות יסתיימו וניתן יהיה להתרחק מהבית. התחבורה הציבורית צפויה להתחדש רק מחר. "הליכה" תתאפשר ללא הגבלת מרחק, אך מגבלת ה-100 מטר ל"התאווררות" תימשך. תחל אכיפת החובה לעטות מסיכה במרחב הציבורי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שעה 20:00 הערב (רביעי) יוסרו ההגבלות המיוחדות שהטילה הממשלה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות בשל משבר הקורונה, והנחיות הריחוק החברתי שנקבעו ביום ראשון האחרון ישובו לתוקפן. החל מהערב, כאמור, ישובו ההנחיות שנקבעו ביום ראשון לתוקפן – הנחיות שמטרתן לאפשר למשק הישראלי להיפתח מחד, ומאידך למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בארץ.

ההגבלות נמשכו מאז אתמול בשעה 17:00, תוך אכיפה מוגברת בתוך ערים ובמרחב הבין-עירוני ברחבי הארץ. עם תחילת הסגר גם התחבורה הציבורית נפסקה, אך היא צפויה להתחדש רק מחר לפנות בוקר בשעה 05:00. עדיין אין החלטה לגבי הפעלתה מחדש של הרכבת. יחד עם סיום מגבלות התנועה ליום העצמאות, יפקע גם תוקפן של המגבלות שהוטלו במהלך יום הזיכרון, שכללו איסור על הגעה לבתי העלמין ולבתי ההנצחה ברחבי הארץ.

עד השעה 15:00 חולקו 1,091 דו"חות לאזרחים שיצאו למרחב הציבורי בניגוד להוראות. 137 דו"חות חולקו לאזרחים ששהו במקום אסור ו-121 דו"חות לאזרחים שלא עטו מסכות, למרות שהשר לביטחון פנים ארדן שוחח עם מ"מ מפכ"ל המשטרה וביקש כי האכיפה תתחיל רק מחר. דוח אחד ניתן על הפעלת בית אוכל בניגוד לתקנות ודוח אחד ניתן על הפעלת חנות. 15 דוחות ניתנו בסך הכל על הפעלת מקום או עסק. שלוש דוחות נרשמו על הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד למפורט בתקנות ושני דוחות ניתנו על הפרת חובת בידוד.

כזכור, הממשלה החליטה ביום שישי כי החל מהשבוע חובה לחבוש מסכה במרחב הציבורי, החל מגיל שבע, למעט מי שעוסק בפעילות ספורטיבית או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור לכך. על פי החלטת הממשלה, יינתן קנס בשל הפרת החובה כבר בפעם ראשונה, ולא כפי שהיה עד לאחרונה בה המשטרה הסתפקה בפעם הראשונה באזהרה, הקנס נותן על 200 שקלים.

עד כה החובה לחבוש מסכה על האף והפה הייתה רק בעת התקהלות או שהות במקום סגור, ובמרחב הציבורי היה רק חובה לשאת מסכה למקרה הצורך – כעת בכל יציאה מהבית חובה לעטות את המסכה. עם זאת, החובה עלתה לגיל 7 ולא גיל 6. מי שיוצא ל"הליכה" במרחק עד 500 מטר מהבית לא חייב לשאת מסכה. כמו כן, בעלי מוגבלויות או כאמור מי שיש לו סיבה רפואית ואישור על כך – פטורים.

בנוסף, הממשלה אישרה ביום ראשון השבוע כי החל ממחר ב-8:00 בבוקר, בשעת פעילות ספורטיבית תבוטל מגבלת המרחק של 500 מטרים. רכיבה על אופניים תתבצע לא בסמוך לריכוזי אוכלוסייה. אופני שטח – אימונים בשטחים פתוחים, עם שמירה על מרחק של 2 מטרים בין הרוכבים. אופני כביש – רכיבה בכבישים, עם שמירה על מרחק בין הרוכבים. אם הרכיבה מתקיימת במתחם הוולודרום (זירת מסלולים לאופניים) – רוכב אחד במסלול בלבד.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "אחזור ואומר, שברגע שאין מגבלה על יציאה לספורט ויציאה לקניות, לא ניתן באמת לאכוף שהיה של מאה מטר מהבית". לדבריו, "כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסויימים, שניתן גם לגביהם לקבוע מפרט דרישות (תו תקן) כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה. צריך לאפשר לציבור ״להתאוורר״ יחד עם המשך המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים. עטיית מסיכה, מרחק שני מטר ועוד. הנושא החשוב והדחוף ביותר כרגע הוא מתן פתרונות שיאפשרו את החזרת מערכת החינוך לפעילות".

 

צעד ראשון בחזרה לשגרה: תאושר פתיחת צימרים ומלונות צמודי קרקע

 

על פי החלטת הממשלה שנכנסה לתוקף במוצאי שבת האחרון, התקנות מתירות מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה (״טייק אווי״), פתיחת מספרות, פתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. עוד סוכם על עבודת מטפלים אשר יעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק 2 מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

פעילות העסקים הללו תהיה בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות לשם שמירה על בריאות הציבור. בנוסף, הוחלט כי תבוצע אכיפה משמעותית על ידי מפקחים ברשויות המקומות, לשם פיקוח על עמידת העסקים בתנאים אלו, זאת, "לנוכח החשש מעליה חדה במספר החולים המאומתים, הרחבת שרשראות ההדבקה וגלי התפרצות חדשים של נגיף הקורונה בישראל", כפי שהוסבר בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד האוצר.

 

מדינה שוממת: מ"מ המפכ"ל בסיור אווירי עם מסוק בשמי הארץ • צפו

 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שני דיון רב-משתתפים בראשותו בנושא החלופות השונות להחזרה מדורגת של מערכת החינוך לשגרה. נתניהו הנחה את משרד החינוך להיערך לפתיחה מדורגת של הלימודים במוסדות החינוך והגנים החל מיום ראשון הבא (ה-3 במאי) זאת בתנאי שנתוני התחלואה לקראת יום א׳ לא יצביעו על מגמת החמרה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ביום שישי תתקיים הערכת מצב בנושא, במסגרתה צפויים לאשר באופן סופי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים וכן בהתאם לממצאי דו"ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים שצפוי להיות מוצג לרה"מ ולשרים בימים הקרובים.

לפי השלב הראשון בתוכנית צפויים לחזור ללימודים ילדי הגן בגילאי 0-6 בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים. תלמידי כיתות א׳-ג׳ ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים בימים א׳-ה׳. "פרטים סופיים יפורסמו בהמשך", נמסר מלשכת ראש הממשלה. מלשכת שר החינוך נמסר כי "מתווה שר החינוך רפי פרץ התקבל בועדת השרים".

ראש הממשלה הטיל על שר הפנים והמל״ל לסכם את המתכונת ביחס ליישובים המוגדרים ״אדומים״ שבהם אחוזי תחלואה והידבקות גבוהים. כמו כן, על מנת להגדיל את מספר קבוצות הלימוד תיבדק ההיתכנות לגייס סטודנטים להוראה ולשלבם בצוותים החינוכיים.

עוד נמסר כי "השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות בהם – לימוד בכיתות לימוד קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים (ולא מאוכלוסיית סיכון), המשך לימוד מרחוק (עבור ילדים שאין באפשרותם להגיע ללימודים) ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה. לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיות סיכון או שבני משפחתם (המתגוררים עמם) נמנים על אוכלוסיה זו".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי צוות השרים אישר לפני זמן קצר את מודל ההפעלה שהציע השר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות כבר ביום א׳ הקרוב (3.5.2020). עפ״י המודל, החזרת הפעלת מעונות היום (גילאי 0-3) תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה בניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב. "הפעלת מעונות היום ומשפחתונים לגילאי לידה עד גיל 3 היא חיונית בשלב היציאה של המשק ממשבר הקורונה", אמר שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס.

 

כך זה ייראה: משרד החינוך מפרסם את התנאים ללימודים בגנים ובכיתות א'-ג'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture