צילום: דוברות משרד הבריאות

אדלשטיין: "נשקיע הכל בהיערכות לגל השני"; ליצמן: "אולי פעלנו חזק מדי"

שר הבריאות הטרי אמר בטקס חילופי שרים: "אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית". השר היוצא: "כולם משתוללים בים ובסופרים". בר סימן טוב: "יכול להגיע גל שני ויכולה להגיע מלחמת התשה קשה" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין נכנס היום (שני) רשמית לתפקידו, במקום יעקב ליצמן, שיכהן בממשלה החדשה כשר הבינוי והשיכון. אדלשטיין, יו"ר הכנסת לשעבר, נכנס לתפקיד בזמן שישראל מתמודדת עם מגיפת הקורונה. בטקס חילופי השרים בתל אביב, אמר ליצמן כי "אני לא יודע כמה חולים יש כרגע, בבוקר היו 0, אבל המספר נמוך ואנחנו יוצאים מזה:.

"הצלחנו, חלק גדול בגלל הבידודים והזהירות, אולי יותר מדי חזק, אבל עשינו דברים טובים. צריך לעסוק בנושא גם בהמשך כדי שחלילה זה לא יחזור בחורף הבא. אנחנו צריכים להיות זהירים". עוד הוסיף כי, "המבחן הוא בשבוע הבא, בשבוע הבא ואולי בסוף השבוע הזה, לאור זה שכולם משתוללים כבר בים ובסופרים", פירט השר היוצא, וייחל שזה "חלילה וחס לא יביא להדבקה חזקה".

שר הבריאות הטרי יולי אדשטיין אמר כי "לרוב האנשים כאן זה ברור כבר שנים, אבל בחודשים האחרונים אני חושב שאין חולק על כך שמערכת הבריאות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. הביטחון הבריאותי נמצא בקו אחד עם הביטחון הלאומי שלנו. ישראל מובילה בהתמודדות עם הטרור, עם הסייבר ועוד; ישראל גם תוביל בהתמודדות עם נגיף הקורונה. יש את כל הנתונים שנוכל להוביל ברפואה".
 
"המוח הישראלי עובד שעות נוספות, ובכוונתי להשקיע את כל המשאבים להיערך נכון לגל קורונה שני אם יבוא. אם נעשה את הדבר הנכון – גם אם לא יהיה גל שני, ההשקעה לא תרד לטמיון אלא תביא לשיפור מערכת הבריאות. בהקשר הזה אני רוצה לומר לכם כבר כאן עוד טרם תחילת הדיונים על התקציב החדש – אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית".
 
"אני מבקש להודות לרופאים, לאחיות, למתמחים, לאנשי מערך בריאות הנפש, לעובדי המינהלה והמשק. עמדתם בחזית של מלחמה נגד ייצור בלתי נראה אבל מסוכן פי כמה מאויבים ידועים. ללא מורא, נלחמתם למען כלל אזרחי ישראל. אתם לוחמי הבריאות שלנו, לוחמים לכל דבר. כעת מוטלת עלינו חובת ההוכחה, שנדע לתגמל אתכם על עבודתכם המסורה והקדושה".
 
"סגן השר, חבר הכנסת יואב קיש. אני שמח מאוד שנענית לבקשתי להצטרף אלי לאתגר החשוב הזה. הוכחת בעבר יכולת פעולה ואני בטוח שהדבר יהיה לעזר בעבודה המשותפת שלנו עכשיו. גם לך אדוני המנכ"ל, לכם חברי ההנהלה, מנהלי בתי החולים, מנכ"לי קופות החולים, ראשי האיגודים המקצועיים – אני מבקש להודות על הכל".

לסיום אמר השר אדלשטין כי "אחרון חביב, לך אדוני השר ליצמן. חטפת מתקפות רבות בתקשורת בתקופה האחרונה. אני אפילו לא נכנס לתוכן שלהן. אבל אני רוצה לומר לך שעם ישראל חכם יותר מכל כותרת. הוא רואה מה שעשית בעשור האחרון ומוקיר לך תודה".

לאחר מכן עלה לדוכן מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב ואמר לליצמן כי "היית מחוייב לכלל אזרחי ישראל". עוד הוסיף כי "אני רוצה להגיד לך תודה על האמון שנתת בי ועל המאבקים שעשית כדי שאהיה בתפקיד והגיבוי לאורך כל הדרך". על מגיפת הקורונה: "אחרי הגל הראשון יכול לבוא גל שני ואחרי ניצחון אחד יכולה לבוא מלחמת התשה קשה ומכוננת. ניצלו חיים של אלפים רבים ונמנע משבר כלכלי כבד הרבה יותר מזה שאנחנו מתמודדים איתו כעת – אני כלכלן ואומר זאת בצורה מוסמכת".

"אסור לרגע להפסיק לנהל את המאבק בווירוס גם אם הסטטיסטיקה מראה לנו שנגענו באפס. אל תטילו ספק- מערכת הצילה חיים של אלפי אנשים. מדינת ישראל נעה באופן תדיר בין חרדה לאופוריה בין שאננות להיסטריה תהיו ערניים תהיו דרוכים. אל תיכנסו לפאניקה. תאמרו את האמת שלכם גם אם כולם ירצו לשמוע שזה נגמר. העם עבד קשה ושילם מחיר כלכלי גבוה להשיג את הזמן הזה כדי להיערך להמשך. לא הילכתי איימים ואני לא אעשה זאת כעת. בזמנים אלו אנחנו נבחנים בקבלת ההחלטות. אנחנו הכי פגיעים אחרי שאנחנו מצליחים", אמר המנכ"ל שיפרוש בקרוב.

צילומים: דוברות משרד הבריאות

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה ליצמן לא לוחץ ידיים? הוא מחוסן!

מי היה הנחה את זה

מה נשתנה מתמול שלשום?
עכשיו אני שואל האם ליצמן חושב שישיג משהו עם הכופרים האלה? מה הוא עובד איתם, מה הוא מתעסק איתם? הציונים האלה.

משה בר סימן טוב
תודה לך
משה אם אציל וחכם חד וממוקד ומאד פרקטי וריאלי
בדיבור שלו ובניסוח זה מאד מורגש

משה אין עליך ההיית שליח טוב עם ישראל מודה לך

מש התותח

לאיש
אין שום הוכחה שמי שהבריא מהקורנה אינו נדבק שוב…

לאיש- הוא לא לוחץ ידים כי הוא "גרר" חחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture