צילום: דוברות המשטרה

בכיר במשטרה תוקף: "חוסר הבהירות לגבי ההנחיות יוצר התנגשויות"

גורם בכיר במשטרה ביקר את התנהלות הממשלה, ואמר: "ההנחיות משתנות במהירות, הציבור מבולבל". : במשטרה אמרו כי לא ימהרו לרשות דו"חות, וציינו כי הם "ערוכים להתמודד" עם "מרד המסעדנים". על המחאות: "מותר להפגין, לא להפר סדר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גורם בכיר במשטרה תקף היום (שישי) את מדיניות ההגבלות של הממשלה במסגרת המאבק במשבר הקורונה, והאשים כי היא אינה נהירה לציבור. הגורם הבכיר טען כי יש "אי בהירות" בנושא בקרב הציבור. "מרגישים את זה באינטרקציה של השוטרים מול האזרחים, ההנחיות משתנות מהר מאוד. החוסר בהירות של הציבור יוצר ממשקים לא טובים מול השוטרים. אין מסביר לאומי, מישהו שמסביר מה מותר ומה אסור".

במשטרה אמרו שהם מודעים למרד של בעלי המסעדות שמתכוונים לפתוח בניגוד לתקנות, וכי הם "ערוכים להתמודד" איתם. הם גם התייחסו להפגנות המתוכננות מחר בירושלים ותל אביב ואמרו: "אנחנו מקווים שהציבור יישמע להנחיות שלנו בהפגנות. אין כוונה לאפשר להפר סדר, מותר להפגין. המשטרה אתמול בירושלים הציבה חלופות למפגינים. לא ניתן אישור לתהלוכה, אלא רק להפגנה".

הוא פירט את האתגרים המבצעיים המרכזיים של המשטרה: פיקוח על עסקים, פיקוח על התקהלויות וחתונות – בעיקר במגזר הערבי ובבתי הכנסת. "התוכנית המבצעית של המשטרה אמורה להכיל את ההפגנות. בשבוע הבא נדון כיצד אוכפים את האיסור להגיע לחופי הים, אבל צריך לזכור שהאחריות היא גם על הרשות המקומית". הוא מציין כי "השוטרים כבר אמורים להיות מיומנים, יש שמונה מפקדות משימה, עם בין 450-350 בכל מפקדה".

בהודעה הרשמית מהמשטרה נמסר כי "גם במהלך סוף השבוע הקרוב, אלפי שוטרים ומתנדבים לצד פקחים, ימשיכו לבצע פעילות בכל רחבי הארץ ובכל שעות היממה. כזכור, מוקדם יותר החודש הוקצו כשלושת אלפים שוטרים הפרוסים על פני שמונה מפקדות קורונה (אחת בכל מחוז + מפקדה באגף התנועה). בימים הקרובים השוטרים יתמקדו במניעת התקהלות אסורה, באכיפת חובת עטיית המסיכה, קיום בדיקות ואכיפה בנוגע לחובת הבידוד לחולים ומחויבי בידוד ופיקוח אחר פעילות תקינה של בתי עסק ובתוכם. עיקר הפעילות תתבצע במרחב הציבורי ותותאם לשעון החיים בהתאם למקום, ליוממות המאפיינת אותו ולהרגלי הציבור".

"לצד זאת, אנו ערים לקשיים הכלכלים והחברתיים שחווה ציבור האזרחים ובפרט בעלי העסקים שמעבר לסיכון הבריאותי הכרוך בהידבקות המונית והפצת הנגיף. לכן ביחס להגבלות החדשות, השוטרים יעסקו תחילה יותר בפעילות הסברה, מניעה, פיקוח ואזהרה, והאכיפה תתבצע רק במקרים המתאימים נוכח הפרות חוזרות ומשמעותיות וכן אי ציות להוראות השוטרים, זאת באופן מידתי ותוך הפעלת שיקול דעת".

"בתוך כך, המשטרה תקיים כל העת פעילות הסברה הכוללת שיח עם ראשי רשויות, ראשי קהילות והציבור הרחב, בכדי להטמיע את התקנות החדשות, למנוע הפרות ככל שניתן ולהבטיח את יישומן התקין בשטח למען הבריאות של כולנו".

"גם בתקופה זו ובהתאם להנחיות הדרג המדיני, המשטרה תמשיך לפעול ולאזן בין חופש המחאה לשלום הציבור ובריאותו. המשטרה נערכת להכיל את המחאות שתואמו בשטחים שנקבעו, זאת באמצעות הכוחות והאמצעים הנדרשים מתוך מגמה להרחיב את שטחי המחאות ולנסות למנוע הפרות ככל שניתן. לצד זאת המשטרה קוראת למפגינים לגלות אחריות אישית וחברתית, להישמע להנחיות באופן מלא, להישמע להוראות השוטרים, ובשום אופן לא לאפשר למחאות להיגרר להפרות סדר והתפרעויות אלימות מכל סוג שהן בניגוד לחוק", לשון הודעת המשטרה.

עיקרי ההגבלות החדשות שצפויות להיכנס לתוקפן היום אחה״צ: צמצום ההיתר להתקהלויות: עד 10 אנשים במבנה ועד 20 אנשים בשטח פתוח. הגבלת פעילות של בתי עסק מסוגים שונים: חדרי כושר, מסעדות רק במשלוחים או איסוף עצמי וכיו״ב. נזכיר כי חובת עטיית המסיכה במרחב הציבורי, חובת הבידוד במקרים המתאימים וכיו״ב נותרו בתוקף.

הממשלה אישרה: ההגבלות החדשות מ-17:00 • נתניהו וגנץ יכריעו על החינוך

נתניהו לשרים: "אתם עיוורים? אתם לא מבינים שאנחנו הולכים לסגר מלא"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למשטרה תמיד יש אשמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture