Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ זוהר: "צריך לומר את האמת – השנאה לחרדים פשוט מעוורת את כולם"

יו"ר הקואליציה תוקף: "‏אחרי שחטפתי ביקורת על עניין הנסיעה לאומן, עמדתי מתבהרת כנכונה. במקום להעערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים ולהפחית את מספר הנוסעים מ-25,000 ל 6,000 תחת השגחה קפדנית, אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא הערכות של המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ממשיך במאבקו למען חסידי ברסלב ואומר כי "‏אחרי שחטפתי ביקורת על עניין הנסיעה לאומן, עמדתי מתבהרת כנכונה. במקום להעערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים ולהפחית את מספר הנוסעים מ-25,000 ל 6,000 תחת השגחה קפדנית, אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא הערכות של המדינה. צריך לומר את האמת: השנאה לחרדים פשוט מעוורת את כולם".

אתמול קרא לגמזו "להתעשת ולמנוע פיגוע בריאותי". לדבריו, הוא פועל למען "בטיחותם ובריאותם של כלל הציבור הישראלי ולציבור הנוסעים לציון של רבי נחמן מברסלב בראש השנה באומן". ופנה לשם כך לפרוייקטור הקורונה הפרופ' גמזו.

על פי המתווה שהציע יו"ר הקואליציה ח"כ זוהר לפרופ' גמזו: במקום 25,000 איש שצפויים לנסוע מספר הנוסעים לאומן יצומצם ל-6000 איש ב-20 טיסות בלבד, הנוסעים יתנהלו באומן תחת השגחה ושמירה קפדנים של השלטונות האוקראיניים, יתבצעו בדיקות קורונה בעלייה ובירידה מהמטוס, תתבצע אכיפה מוגברת לכך שהמתפללים יחבשו מסיכה לאורך כל שהותם ולא יתאפשרו התקהלויות. בנוסף, נהלי הבידוד לאחר החזרה ארצה יישמרו בקפדנות והשבים מאומן ייכנסו לבידוד ל-14 יום כחוק.

"יש לאפשר למתפללים לנסוע ולממש את מה שהם מאמינים בו, את זכות הפולחן כפי שמאפשרים למפגינים בבלפור את זכות ההפגנה", אמר יו"ר הקואליציה. זוהר מתריע: "עד כה לא נעשה שום דבר בעניין הטיסות לאומן. יש 85 טיסות שאמורות לצאת וכ 25 אלף איש שמתכוונים לטוס ולא ניתן למנוע מהם זאת חוקית. אם הפרוייקטור גמזו לא יתעשת יהיה כאן פיגוע בריאותי שניתן למנוע".

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו הגיב הבוקר להתקפה של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ואומר כי "אני לא חושש מהתקשורת, אני אומר את דעתי ואני חושב שצריך להגביל כל התקהלות, גם הפגנה יכולה לגרום להדבקה, אבל לי אין כוח לאסור הפגנות". עוד הוסיף בראיון ל'כאן רשת ב': "מציע לו לחוקק חוק שיגביל את ההפגנות – מה הוא רוצה ממני?".

גמזו תקף פעם נוספת את חסידי ברסלב בלשון נמוכה ולא מכבדת: "אחרי כל מה שקרה מנסים עוד לעשות מתווים לאומן? השתגעתם? ההתעסקות האובססיבית הזאת, יו"ר הקואליציה 'עושה מאמצים אדירים'. אני רוצה שיעשה מאמצים להורדת התחלואה".

גמזו הוסיף: "מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות, זאת תקופה כזאת. אני הולך עם האמת המקצועית שלי. מתנצל שלא יידעתי את ראש הממשלה ואת שר הבריאות על המכתב לאוקראינה". הוא הודה כי הוא המכתב היה "חריג", אך הסביר: "מה לעשות? אני צריך לעשות מעשים חריגים כדי להוריד את התחלואה".

בראיון ל'גלי צה"ל' איים במרומז בהתפטרות: "לפעמים עוברת בי המחשבה להתפטר – זה תפקיד הרבה יותר מורכב ממה שחשבתי". עם זאת הוסיף, "אני נחוש. יש לי עור מספיק עבה. אף אחד לא עומד בתור להחליף אותי. אני עושה את העבודה". הוא הוסיף כי "רה"מ מתעסק בסוגיה לעומק ונכנס לכל הפרטים. הוא נותן את כל העזרה שלו, אבל כן – אני לא מרגיש את זה מכולם".

"אני מזכיר לכולם שאני בלי כתב מינוי, אבל מי ייקח את זה? מי שמכיר אותי יודע שאני עקשן, אני נחוש, אני לוקח תפקיד ורוצה לעשות אותו עד הסוף. כשאני רואה שיש ירידות וקשיים זה לא מחזיר אותי אחורה ולא גורם לי להחזיר את המפתחות. מה שמטריד אותי זה הרוח של המדינה, חברי הכנסת, המשטרה, האזרחים. בסוף אני רוצה ניהול מכל גורם במדינה".

בראיון ל'ווינט' הדגיש כי הוא "לא חושב" שהמתקפה של זוהר "נעשתה בשליחות ראש הממשלה. נכון שראש הממשלה לא שולל את המתווים שהוצעו על-ידי חסידי ברסלב, אבל בסופו של דבר אני מחליט מבחינה מקצועית. אין לי סמכות מלאה והדרך שלי להעביר את שיקול הדעת המקצועי היא לא רק בדרכים הרגילות, אלא גם באמצעות אוקראינה. כך מנהלים את הקורונה – בקשר מדינתי בין גורמי המקצוע".

גמזו התייחס לביקורת החריפה במפלגות החרדיות על אפליית בתי הכנסת בהגבלות: "מתווה בתי הכנסת הוא לא בשביל החרדים אלא עבור עם ישראל. מקווה שיהיו תפילות ושלא נעשה הגבלות תנועה. סגר כללי בחגים עדיין על השולחן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אצלינו יש אנטישמיות נרחבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture