Noam Revkin Fenton/Flash90

הגר"ד לאו לנתניהו: "אי אפשר לסגור בתי כנסת ביום כיפור – אנשים לא יצייתו"

ראש הממשלה, ראש המל"ל ושר הבריאות קיימו התייעצות טלפונית דחופה עם הרב הראשי לישראל וביקשו לבדוק את עמדתו במידה וירצו לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור. הרב השיב נחרצות: "אם אין אכיפה על התקהלויות בדברים אחרים אז אי אפשר לסגור בתי כנסת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, קיימו היום (שלישי) התייעצות טלפונית דחופה עם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א בנושא האפשרות לסגור את בתי הכנסת עוד לפני יום כיפור.

בשיחה ביקשו ראש הממשלה, שר הבריאות וראש המל"ל, לבדוק מה עמדת הרב הראשי במידה וירצו להחליט על סגירת בתי הכנסת ביום כיפור לאור העלייה התלולה בתחלואה. הרב אמר לנתניהו בצורה ברורה כי "אם אין אכיפה על התקהלויות בדברים אחרים אז אי אפשר לסגור בתי כנסת כי אנשים לא יצייתו".

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ממליץ בדיון קבינט הקורונה שמתקיים כעת לסגור את בתי הכנסת. במצגת שהציג לשרים התייחס למתווה בתי הכנסת וכתב כי "ניכר כי במרבית המקומות נעשה מאמץ לעמוד בהנחיות. לצד זאת התקיימו שורת הפרות בקהילות שונות". למרות זאת הוא ממליץ על סגירת בתי הכנסת ואיסור התקהלויות חג רחבות, וכן סגירה מלאה של שווקים (כולל שוק ארבעת המינים), צמצום סיכונים ביום כיפור – אכיפה מוגברת לאיסור מקוואות. בנוסף, בניגוד לתוכנית להמתין עם ההגבלות לאחר יום כיפור, גמזו ממליץ כי במידה ויחלט להחמיר – יש לבצע את כלל ההחמרות יחד ולא לפצלן, יש לבצע את ההחמרה מוקדם ככל הניתן.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר ביום שישי בראיון ל'כאן רשת ב' שנשקלת האפשרות לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור אם המגפה תמשיך להשתולל. לדבריו, "אנחנו בתקופת חגים, אפשרנו פה איזה מתווה חגים רק לחגים עצמם, שהוא יותר פתוח, הוא אמנם מאוד מרוסן, אבל הוא יותר פתוח, יכול להיות שגם את זה נצטרך לעצור ולהגיד שאין תפילות בבתי כנסת". הוא נשאל האם נשקלת האפשרות לסגור את בתי הכנסת עוד לפני יום כיפור, והשיב כי "אם נראה שהמגפה משתוללת אז זה על הפרק".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגן בשבוע על מתווה בתי הכנסת ואמר כי "אני מוצף בשאלות למה אישרנו מתווה תפילות, יש לי חדשות בשבילכם, כי ההגבלות חלות בימים ראש השנה ויום הכיפורים. ימים שבהם לא רק ולאו דווקא הציבור החרדי או הציבור הדתי מגיע לבתי הכנסת. לכן, בהתחשב בעבודה הזאת, אנחנו בגאווה אישרנו מניינים עם כל ההגבלות, עם כל הדרישות של 'התו הסגול', על מנת שגם השנה יוכלו אזרחי ישראל היהודים, מי שבוחר בכך, לשמוע קול שופר, לשמוע כל נדרי".

לפני ראש השנה דווח ב'חדשות 12' כי במהלך הדיון הסוער אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו עלתה האפשרות להביא השבוע לאישור הממשלה הצעה לסגור לחלוטין את בתי הכנסת, לא ברור האם לפני או אחרי יום כיפור. על פי הדיווח, בדיון הוצע גם לסגור עוד מקומות העבודה במגזר הפרטי והשארת מקומות עבודה חיוניים במגזר הציבורי בלבד, וכן סגירה מוחלטת של כלל השווקים ברחבי הארץ.

ב'ווינט' דווח כי כל משתתפי הדיון סברו שלא יספיקו להחמיר את התקנות עד החג מחר, אבל קבעו שאין מנוס מצעדי החמרה מיד אחרי החג. בין היתר עומדים על הפרק סגירת השווקים, סגירת העסקים, סגירת בתי הכנסת ואפשרות גם לביטול מתווה התפילות ביום כיפור. ייתכן שיתאפשר לקיים מניינים עם הפרדה מחוץ לבתי הכנסת, אך התפילה במבנים תיאסר.

גם ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך אומרת כי אין לסגור את בתי הכנסת: "בית כנסת לא אויב האומה. יום הכיפורים הוא יום המרכז את הטוב המשותף בעם ישראל. כלל ישראל פוקד את בית הכנסת ביום הכיפורים בכל קהילות ישראל. צריך לעשות הכול כדי לראות איך גם ביום הזה בשנה זו ממשיך יום הכיפורים לרכז את הטוב המשותף".

"השיח צריך להיות כיצד ממשיכים מסורת ושומרים על הכללים. ראש השנה לימד אותנו שהציבור הבין את החשיבות ועשה התאמות למנהגיו משנים. השיח צריך להיות שלא סוגרים בית כנסת אלא איך שומרים על קדושת יום הכיפורים יחד עם שמירה על כל הכלליים וההקדפות על בריאות המתפללים", דברי בלוך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו מלחמת דת מכוונת

איפה הנציגות החרדית שיפרשו מהממשלה פעם הבאה אני בוחר בטיבי

נראה אותם סוגרים מסגדים ובפרט בימי ששי, אוסרים התקהלות כולל משפחתית בחג המוסלמי של 20.10.2020, או ארועים נוצריים בכנסיות כולל בימי ראשון.

כל הכבוד לגב' עליזה בלוך על תגובתה שלא יסגרו בתי הכנסיות,ה' ישלם לך שכר טוב רק על עצם האמירה ומחשבה והבנה,…ואני תפילה שניגאל במהרה מתוך שמחה וטוב לכל עמ"!!!! אמן

מזכיר את הגזרות של היוונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture