צילום: דוברות הכנסת

קיש: "נכשלנו במגבלות לפי אזורים – גם המגזר החרדי הפעילו לחצים" • צפו

ועדת החוקה מתכנסת כדי לדון על הסעיפים שאושרו במהלך הלילה בישיבת ממשלה טלפונית, וכוללים בין היתר איסור על שהייה בסוכה של אדם אחר, והגבלת ההפגנות. קיש על ההצעה לאפשר קיום הפגנות בכלי רכב: "פתח שלא מאפשר לנו למנוע תחלואה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה התכנסה היום (חמישי) לדיון נוסף ולהצבעה על תקנות הקורונה שאושרו בממשלה במהלך הלילה, בהן הארכת הסגר והחמרת ההנחיות בעניין ההפגנות ובאירוח בסוכות. סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בדיון כי "אנחנו בשיא שלילי של חולים קשים. אתם מדברים על המצב הכי קשה של תחלואה בישראל מעולם. אין איסור מוחלט על הפגנות ועל תפילות. ביציאה מהסגר איפה שיהיה אדום יהיה סגור ואיפה שירוק פתוח במגבלות".

בתגובה לדברי ח"כ יאיר גולן על אפשרות הביצוע הדיפרנציאלי אמר קיש כי "מדינת ישראל וממשלת ישראל נכשלה ביכולת ביצוע מגבלות דיפרנציאליות. הובלנו מהלך לפי תחומי עשייה ולוביסטים בכנסת בוועדה אחרת מנעו מאתנו סגירה של עסקים כמו חדרי כושר ומסעדות. נכשלנו גם בדיפרנציאליות של מגזרים שונים. היה מאוד קשה ללכת למהלך דיפרנציאלי אזורי. נכשלנו גם בציבור – כשסגרנו אולמות אירועים וחתונות והציבור הפר הוראת בעיקר במגזר הערבי דבר שהביא לתחלואה בלתי נשלטת במגזר".

בהתייחסו לדרישת ח"כ יואב סגלוביץ' וחברי ועדה נוספים לנסיעה ברכב להפגנות אמר:* "אני לא אומר שזה בעייתי אפידמיולוגית אבל גם תו סגול מאפשר יחסית בביטחון נוח לעבוד במפעלים ובהייטק ואנחנו מונעים את זה. יציאת המכוניות מהישוב היא פתח שלא נוכל לשלוט באירוע, אנשים מתחמנים. אם אתה פותח את זה הכל נפרם ואיש הישר בעיניו יעשה. זה ישמש לניצול לרעה וזה יוביל להתקהלויות וכשאני מסתכל על כל התמונה הלוואי שהייתי יודע שזה כל מה שאדם יעשה בנסיעה. תנו פעם אחת להצליח להקטין את התחלואה". על אף דבריו אלו אמר בסיום דבריו לח"כ סגלוביץ' כי יבדוק האם יש דרך לאפשר הפגנה בשיירת רכבים.

נציגת משרד המשפטים אמרה בתשובה לטענות האופוזיציה שהתקנות שמגבילות זכויות יסוד חוקתיות לא מידתיות, ולדרישה להחריג הפגנות ברכבים כי "היו דיונים ארוכים גם על הסוגיה הספציפית של הפגנות רכובות עם הדרגים הכי בכירים במשטרה ומשרד הבריאות ובכל סוגית ההפגנות בכל השבועיים האחרונים, בצל המצב הבריאותי המדאיג ביותר. ניסינו לא לפגוע בזכות להפגין ובמצב הנוכחי השתכנע היועמ"ש שניתן חוקתית להגביל יותר הפגנות כמו כל התקהלות אחרת. הוא קיבל את נימוקי משרד הבריאות והמשטרה".

אשר דורש ממשרד הבריאות להציג אחרי החג מתווה שיאפשר לאנשים שהחלימו מקורונה לחזור לפעילות

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר כי "כ-200,000 איש עברו קורונה. נכון שאין בדיקה מדעית סופית שהם לא מדבקים אבל ברור שההסתברות שואפת לאפס. אם המדינה תבוא עם מתווה מסודר אפשר יהיה להעלות את ההשתתפות בכוח העבודה וכן להטיל פחות הגבלות ולאפשר עזרה בסיעוד, במקומות רווחה ונוספים".

"אני פונה למשרד הבריאות לחשוב מחוץ לקופסה ודורש שיוקם צוות שיביא תכנית אופרטיבית איך מזהים את האנשים, האם אפשר לצייד אותם בזיהוי כתוב או מגנטי, אישור מרופא שאדם עבר קורונה. זה יעזור ליציאה מדורגת מהסגר. במשרדים בהם אנשים עברו את הקורונה הם יכולים להחזיק את המקום בלי שהענף ייפול".

הוא איים כי "אם משרד הבריאות לא יציג מתווה ברור בדיון הראשון לאחר החגים, אתקע על זה ואעמוד על כך שיוצג מתווה וייצא לדרך. זה לא פתרון קסם והוא לא מלא אך יכול לעזור בחזרה לשגרה. לפני כשבועיים אישרנו חתימה דיגיטלית לאישורים רגולטוריים שונים. ישראל יכולה להיות הראשונה, מה גם שבמדינות אחרות אין סגרים מה שהופך את זה לחשוב עוד יותר בישראל".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו השיב כי"הרעיון חשוב אך אין פתרון כזה בעולם, כולל במדינות עם הרבה אזרחים בריאים. מעבר לבדיקה, הבעיה היא הקושי הטכנולוגי למנוע זיופים ויצירת זיהוי חד-חד ערכי. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות במטרה להביא לפתרון כזה. זה לא יוכל להיות מוכן בשבוע שבועיים אך נציג מתווה שאנחנו מקדמים בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture