אדלשטיין: "שמחת תורה – סכנה נוראית; המשק לא ייפתח בשבוע הבא"

שר הבריאות הציג טכנולוגיות חדשות לבדיקות מהירות לקורונה: "החזון הוא להגיע ל-100 אלף בדיקות ביום". עוד אמר כי האינדיקציות לגבי הירידה בתחלואה הן אמיתיות, אבל "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות זאת פתיחה לא זהירה" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך היום (רביעי) כי עד החורף תגיע מדינת ישראל ליכולת ביצוע של כמאה אלף בדיקות קורונה מידי יום. "באמצעות מספר שיטות אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשרו בדיקות בו זמנית של עשרות דגימות וזה ישפר את הקצב ויביא אותנו ליכולת של מאה אלף בדיקות ביום לקראת עונת התחלואה", אמר אדלשטיין בהצהרה לתקשורת.

בתחילת דבריו אמר השר: "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר, רואים ירידה במספרי המאומתים. עם זאת, אני מציע לא לקפוץ למסקנות שהכול נגמר, שניצחנו ושנפתח את המשק. ברור לגמרי שאנחנו צריכים זמן לא קצר כדי להיות בטוחים שהדברים הם כפי שאנחנו רוצים, זמן כדי להגיע לאותם פרמטרים שאיתם נוכל להתחיל ביציאה מהסגר".

אדלשטיין הדגיש: "מה שלא יהיה, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק לרווחה בשבוע הבא. זה ייקח עוד זמן. אנחנו לא נעשה צעדים רק בגלל שהגיע תאריך כלשהו. יש היום סיבות קטנות מאוד, ראשוניות, לאיזשהו עידוד. עלינו לעבור את החג ולראות את הנתונים, אם הציבור שמר על ההנחיות גם בשמחת תורה. ההקפות הן אירוע משמח, השנה זו סכנה נוראית".

עוד אמר השר: "ביקשתי מקבינט הקורונה להאריך את כל התקנות עד ה-14 לחודש אני שמח מאוד שזה התקבל – זה מאפשר לנו לא לקבל היום או מחר החלטות על משהו שיקרה אחרי החג אלא רק אחרי שנעבור את החג ונראה אם הציבור שמר על ההנחיות בשמחת תורה. אם נראה שהכל עבר בשלום ושנתוני התחלואה ממשיכים לרדת, על סמך הנתונים העדכניים ביותר נקבל את ההחלטות על המשך הפעולה. אני חוזר ואומר, שלא תהיה שום ציפייה לפתיחת המשק בשבוע הבא – זה ייקח עוד זמן".

אדלשטיין בחן היום תצוגת טכנולוגיות מיוחדות להתמודדות עם הקורונה. את הטכנולוגיות הציג לשר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו. בין היתר, נבדקו אונליין המדדים הרפואיים של השר, ללא מגע יד אדם. באמצעות מכשור זה, ניתן יהיה להפנות את החשודים כחולי קורונה למיון ייחודי ללא סיכון הצוות הרפואי.

השר אדלשטיין ביצע גם בדיקת קורונה סופר מהירה באמצעות מטוש. התוצאה התקבלה תוך 30 שניות, שיצאה שלילית. כמו כן הוצג לשר רובוט המעניק שירות ובאמצעותו ניתן לפקח על בריאות החולים במחלקות קורונה.

טכנולוגיות נוספות שהוצגו: 1. פרחים בקנה – אפליקציה לזיהוי מהיר של חולים באמצעות קול. 2. נ-אור – בדיקת רוק בייתית, מהירה. 3. טרה הרץ – בדיקה מהירה מאוד, מבוססת לייזר. 4. וירון – מכונה לזיהוי מהיר מבוססת פולי-אמינים. 5. פולינג – בדיקה שמאפשרת לבצע עשרות בדיקות במקביל. מבוססת על איגום מטושים וכימיה מתקדמת.

שר הבריאות אדלשטיין: "ישראל מוצגת במלוא תפארתה באמצעות הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בעולם. משרד הבריאות בוחן בימים אלו לעומק כל אחת מהטכנולוגיות, ועוד רבות אחרות, כדי להתמודד עם הקורונה באופן המיטבי. טכנולוגיות אלו יסייעו רבות למערכת הבריאות גם בימים כתיקונם לאחר שנתגבר על הקורונה. אבל כל זה לא יעזור אם לא ישמרו על ההנחיות ועל הסגר".

סגן מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הוסיף: "התמקדנו בעיקר בנושא של בדיקות מהירות, שיכולות לעשות סינון של האוכלוסייה בשלבים הראשונים של המחלה. החזון הוא שבכניסה לקניון תהיה בדיקת קורונה, מה שיאפשר לנו להמשיך בחיים שגרתיים למעט המסכות".

צילום: עודד קרני, לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture