Yonatan Sindel/Flash90

הצעת פשרה: הסכמה לסגר בערים חרדיות – בתמורה לפתיחת הישיבות והת"תים

משרד הבריאות המליץ על המשך סגרים בערים עם תחלואה גבוהה שברובן חרדיות, נתניהו הגיב: "נצטרך לעשות את הדברים הנכונים ולערב את כל השרים, זה צריך להיות בתיאום של ראשי הערים". פוליטיקאים חרדים בכירים מקדמים יוזמת פשרה - מזכירי מועצות גדו"י נפגשו עם הגר"י סילמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פוליטיקאים חרדים בכירים מקדמים יוזמה, במסגרתה יסכימו להגבלות מחמירות על הערים האדומות שמרביתן חרדיות, אך במקביל תהיה הסכמה לפתיחת תלמודי התורה והישיבות – כך דווח ב'כאן חדשות'. מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב יעקב ולצר ומזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה הרב אברהם רובינשטטין ייפגשו עם הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א בכדי לדון במתווה.

על פי הדיווח של עקיבא וייס, בשבוע הקרוב ייפתח משא ומתן של הנציגים החרדים מול הממשלה כדי להוציא את ההצעה לפועל. ב'חדשות 12' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בדיון לקראת ישיבת קבינט הקורונה ביום שלישי ליישובים האדומים ולאפשרות של המשך הסגר בהם ואמר כי הוא משוכנע שמודל הרמזור הוא הנכון, אבל "זה צריך להיות בתיאום של ראשי הערים".

נתניהו השמיע בדיון ביקורת על המומחים שהתנגדו לסגר וכעת קוראים לצאת ממנו באופן מהיר: "כולכם הייתם נגד סגר וקיבלנו את האבא של הזינוקים במחלה. הייתי צריך להיאבק על הסגר ועכשיו כולם רואים שהוא הביא לירידה דרמטית בתחלואה. עכשיו עוד לא קיבלנו את הנתונים וכבר מדברים פה על הקלות ולפתוח מהר-מהר ובחוסר זהירות בלי נתונים. אני לא מקבל את זה. אנחנו נפתח בזהירות, לא נעשה פה תחרות של 'מי פותח יותר מהר'".

ב'ווינט' דווח כי בדיון התגלעה מחלוקת בשאלה מתי יתחילו ההקלות בין אנשי משרד הבריאות והמל"ל, לבין שרי כחול לבן ושר האוצר ישראל כץ. במשרד הבריאות והמל"ל סבורים כי יש להתחיל בהקלות רק כאשר מספר הנדבקים החדשים ביום יירד ל-2,000 ומקדם ההדבקה R יהיה 0.8 ומטה. לעומתם שרי כחול לבן וכץ מציעים להתחיל בהקלות לאלתר ולאפשר את פתיחתם של עסקים קטנים שלא מקבלים קהל ואת מסגרות החינוך לגלי הרך (עד גיל שש) כבר עכשיו.

בדיון גם היה ויכוח על ביטול מגבלת 1,000 המטרים מהבית בין שתי גישות: גישה אחת קראה לביטול המגבלה – צעד שגם משרד הבריאות מסכים לו. גישה שנייה גרסה שעדיף להשאיר את המגבלה "מטעמים פסיכולוגיים", כדי לא להביא לפריקת עול בציבור. נתניהו הוסיף שהוא מבחינתו מסיר את ההתנגדות למצב החירום ומבחינתו שיחדשו את ההפגנות גם בבלפור, למרות שהמשק עדיין יהיה סגור.

עוד ציטט איתמר אייכנר כי השרים בני גנץ ויזהר שי אמרו כי יעמדו כך שעסקים שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור ולעבוד עוד השבוע תחת מגבלות התו הסגול. "מה מפריע לך שנגרייה עם שלושה עובדים תחזור לפעול?", אמר שר המדע יזהר שי. שר הבריאות יולי אדלשטיין השיב לו: "יש לי הפתעה בשבילך: אני מאמין שנגרייה כזאת והרבה עסקים כאלה עובדים כבר היום. הם סוגרים חצי חלון ועובדים". השר שי גם הראה מצגת שלפיה נגיע לנתוני הסף שמציב משרד הבריאות להקלות רק בעוד שבועיים עד חודש. "זה מחיר קשה מדי שאני חושש שהציבור לא יוכל לעמוד בו", הוא אמר.

ב'וואלה' דווח כי שתי נקודות המחלוקת המרכזיות שיעלו להכרעה בישיבת קבינט הקורונה ביום שלישי, הינן עיתוי השלב הראשון של ההקלות בסגר והצורך בהמשך הגבלות על יישובים "אדומים", שרוב האוכלוסייה בהם חרדית – כך אמרו גורמים שהשתתפו בשיחת הזום שקיים נתניהו עם בכירי מערכת הבריאות, וקבוצה קטנה של שרים. נתניהו ורוב השרים שהשתתפו בשיחת הזום הביעו תמיכה בביצוע מה שהגדירו "שלב 0" בהקלות בסגר – מהלך מקדים שיכלול פתיחת עסקים קטנים בהם עובדים עד עשרה אנשים, ובהם אין קבלת קהל, ופתיחה מחדש של מעונות היום והגנים בגילאי 0-6.

כל בכירי משרד הבריאות – השר יולי אדלשטיין, המנכ"ל חזי לוי, פרויקטור הקורונה רוני גמזו וראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס, אמרו בשיחת הזום שקיים נתניהו כי הקריטריון היחיד לתחילת ההקלות צריך להיות נתוני תחלואה שעומדים על 2,000 חולים מאומתים חדשים ביום, ומקדם הדבקה שלא עולה על 0.8. הם הבהירו כי כל עוד נתוני ההדבקה לא יורדים לרמות הללו אסור לבצע הקלות בסגר.

המחלוקת השנייה נוגעת לצורך בהחזרת תכנית "הרמזור" ובטיפול דיפרנציאלי ביישובים שונים, תוך השארת סגרים מקומיים על יישובים "אדומים". השר אדלשטיין, המנכ"ל חזי לוי וממונה הקורונה גמזו אמרו בשיחה כי תכנית היציאה מהסגר תיכשל אם לא יבוצעו צעדים דיפרנציאלים. "צריך לבצע את זה מייד עם אכיפה חד-משמעית. אין יוצא ואין בא מיישובים מסוימים", אמרו בכירי משרד הבריאות לפי מקורות שהשתתפו בישיבה. "אם לא נעשה את זה נחזור לסגר בכל המדינה תוך כמה שבועות".

על פי הדיווח של ברק רביד, נתניהו התבטא בזהירות בנושא בשיחת הזום. "נצטרך לעשות את הדברים הנכונים ולערב את כל השרים", אמר רה"מ. שר בכיר בקבינט הקורונה אמר היום כי "החרדים זה הסיפור הגדול של השבועות הקרובים. כולם יודעים את זה, ועל כך תהיה המחלוקת המרכזית בקבינט". לדבריו, "צריך לעשות מה שצריך לעשות ולהטיל סגרים על יישובים 'אדומים'. אם לא נעשה זאת לא נרד בתחלואה".

גורם בכיר בקבינט הקורונה אמר אתמול ב'כאן חדשות' כי רואים שמוקדי התחלואה בישראל כבר לא הומוגניים. הבכיר הוסיף כי לפני כחודשיים היינו במצב שבו התחלואה נגעה בכולם, אבל עכשיו המצב הוא אחר. לדבריו, המצב ביישובים הערביים התמתן, וניתן להחזיר 80% מהמשק לעבודה ולהשאיר מוקדי התחלואה סגורים, כשבעיקר מדובר במגזר החרדי. עוד אמר הבכיר כי "המבחן של נתניהו כעת יהיה להשאיר את בני ברק סגורה כדי לפתוח את שאר המשק".

 

גרוטו: "מתווה הקפסולות בישיבות עבד מצוין – מקווים לחדש אותו בקרוב"

גנץ: "נעמוד על החזרת העסקים ללא קהל השבוע והיערכות לפתיחת הגיל הרך" • צפו

ד"ר אלרעי: "כנראה שלא נחזור ללימודים בגיל הרך כבר ביום ראשון הקרוב"

נתניהו: "נפתח את העסקים עד 10 איש ללא קהל ואת הגיל הרך – אבל בהדרגה" • צפו

המשנה ליועמ"ש בוועדת החוקה: "נבחן קיום חתונות של 20 איש מעבר לקילומטר"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ולמה לא חושבים על הפרנסה של כל אלה שעובדים מחוץ לערים החרדיות!!!!

איך רוצים שנחזור לעבודה כשאין סידור לילדים שלנו?
שיסתובבו ברחובות. אה? …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture