Yossi Zeliger/Flash90

רוני נומה: "לא רואה מצב שתלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים" • צפו

ראש הדסק החרדים עדכן כי 12.8% מהבדיקות שבוצעו בקרב הציבור החרדי יצאו חיוביות, 798 חולים חרדים חדשים אתמול. מנכ"ל משרד הבריאות: "לא רוצים לראות שוטרים נכנסים לתלמודי תורה וישיבות". האלוף נומה: "חלק מהערים האדומות יישארו בסגר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש דסק חרדים ב'מגן ישראל' האלוף במיל' רוני נומה הציג היום (רביעי) בתדרוך לתקשורת החרדית את נתוני התחלואה במגזר החרדי. 12.8% מהבדיקות שבוצעו בקרב הציבור החרדי יצאו חיוביות, לעומת 5.5% בדיקות חיוביות במגזר הכללי. "אפשר להתחיל להצביע על מגמת ירידה גם במגזר החרדי, גם בכמות החולים וגם באחוז החיובים", אמר נומה. מתוך 2264 חולים חדשים אתמול, 798 חרדים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הוסיף בשיחה כי "אפשר לשדר אנחת רווחה, אבל לא שוויון נפש. אחוז הבדיקות החיבויות במגזר החרדי עדיין גבוה. חלק גדול מהערים האדומות חרדיות. התחלואה במגזר החרדי עדיין גבוה. מא' אלול ראינו עלייה באחוז המאומתים בגילאי 10-19, זה הוכחה נסיבתית שפתיחת בחינוך הביאה לתחלואה".

נומה אמר בשיחה כי "אנחנו לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים. אין על זה הסכמות, מבקשים מאיתנו לפתוח, אבל אנחנו לא יכולים לאפשר את זה בנתוני התחלואה כרגע". לדבריו, טרם הוחלט אם גני הילדים ייפתחו בערים אדומות. לוי אמר כי "אנחנו רוצים להגיע עם הסכמות, אני לא אשמח ולא בטוח שאפשר, לראות שוטרים מגיעים לישיבות ובתי ספר. מקווים להגיע להסכמות מתוך כבוד לתורה".

נומה ציין כי מסתמן שבקרוב יתאפשר לפתוח את הישיבות בפנימיות: "אם ניקח סיכון, זה יהיה קודם כל בישיבות בפנימיות. צריך להפיק את הלקחים ממתווה הישיבות, לתקן את מה שהיה בפעם הקודמת. צריך להגיע להסכמות ולוודא שאף אחד לא ממציא לעצמו מתווים. מנסים להגיע גם להסכמות על עיתוי הפתיחה. ברגע שהמדינה תחליט לפתוח פנימיות יהיה אפשר לפתוח את הישיבות".

האלוף במיל' העריך כי מאחר וזמן חורף הוא 5 חודשים, הוא ככל הנראה יפוצל, כשבחורים יורשו לצאת באזור חנוכה ופורים, ביתר הזמן הבחורים לא ייצאו מהישיבות. "אם רוצים ללמוד בישיבה, יש לזה משמעותיות. עובדים שהכל יהיה מוסכם וכולם יעמדו במתווה. ושאם יהיו טעויות, שהמחיר לא יהיה גדול", הוסיף ראש הדסק החרדי.

לוי התייחס לאפשרות שתלמודי התורה ייפתחו בניגוד להחלטת הממשלה ואמר כי "אנחנו בעיצומו של דיון בהובלת רוני נומה. נושא הלימודים רגיש מאוד, קבענו מתווה ליציאה מהסגר על מנת למנוע עלייה בתחלואה וסגר נוסף. אנחנו יודעים שההדבקה בגילאים הנמוכים פחותה. מגיל 10 מדביקים כמו מבוגרים. אני מבקש שימתינו בסבלנות, זה לא נגדם. שלא יביאו על כולם סגר נוסף".

"חלק מהערים האדומות החרדיות יישארו בסגר במתכונת הנוכחית לפחות בשבועות הקרובים" , הבהיר נומה. "רמת התחלואה לא מאפשרת להוציא אותם מסגר כזה. עובדים כעת על השאלה כיצד ייראו החיים בתוך הערים האדומות בזמן הזה. הבהיר כי הכוונה להקל בהגבלות בשבועות הקרובים ככל הנראה לא תכלול את הערים האדומות. "אנחנו לא מספיק רחוקים מסוכות כדי להבין מה החג גרם לנו", הוסיף נומה.

פרופסור לוי התייחס ליוזמות פרטיות במגזר החרדי, שהוקמו בתקופת המשבר במטרה להעניק טיפול לחולים מבלי לפנותם לבתי החולים. "אני לא חושב שנכון שחולה במצב קשה שנשקפת סכנה לחייו צריך לקבל טיפול בבית. בבית החולים נמצא לא רק הרופא, אלא מכלול שכל הזמן בוחן את מצב החולה", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture