Olivier Fitoussi/Flash90

דריכות בערים החרדיות: ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל תתכנס ב-14:00

ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל תתכנס לאשר את רשימת הערים והשכונות שיישארו בסגר. הרשימה הסופית טרם גובשה, אך מסתמן כי היא כוללת את מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, שכונות בבית שמש, קריית מלאכי ושכונות בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל במסגרת התמודדות עם נגיף הקורונה החדש תתכנס היום (שישי) בשעה 14:00 באמצעות ועידה טלפונית. על פי המסתמן, כל ההקלות שהוחלט אתמול בקבינט הקורונה לא יחולו על אזורים אדומים, ערים ושכונות, והאזרחים בהם יישארו עם אותן ההגבלות שהיו עד עכשיו במסגרת הסגר המלא.

הממשלה טרם פרסמה את רשימת הערים והיישובים האדומים עליהן צפויה הועדה להטיל סגר, אך לפני כינוס קבינט הקורונה דווח כי רק ערים חרדיות או כאלו בעלות אוכלוסייה חרדית ברובן, נותרו ברשימה: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, שכונות בבית שמש, קריית מלאכי וכמה שכונות בירושלים.

רגע לפני הדיון הוסרו מרשימת הערים "האדומות בוהקות", אלו שימשיכו להיות למעשה תחת סגר, הערים אופקים, רמלה, נתיבות אשדוד, ואור יהודה. ההחלטה בכל הקשור לרמות התחלואה של הערים נקבעה על פי חישוב ציוני הרמזור: מציון 8 ומעלה למשך חמישה ימים רצופים לפחות, ומספר חולים מאומתים של 0.5 אחוז מכלל המאומתים החדשים.

בראש הועדה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי הוא ממלא מקומו. עוד חברים: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר המשפטים רבי ניסנקורן, ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ.

סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטין אמר ל'חדשות JDN' כי "אני לא בדיוק מבין בפנדמיה, אני רק רוצה להזכיר לכולנו 'שאין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן' ולכן החדיירים והישיבות והכוללים חייבים ללמוד כרגיל, כמובן תוך שמירת הכללים ולאיש אין את הזכות לדון על צורת הלימוד בישיבות הקדושות כי אנחנו מאמינים בני מאמינים שזה מה שיביא את הישועה ותורה מגנא ומצלא וזכות לימוד התורה ניגאל, ושוב הכל יעשה לפי כל הכללים המחמירים ביותר"

עם זאת, הוא לא הביע בשיחה התנגדות לסגר ואמר כי "אם הלימודים יתקיימו ואני מדבר רק על לימודי קודש אין לי בעיה עם הסגר, אל תתנו לנו לחגוג אבל הלימודים יתקיימו ביתר שאת וביתר עוז על מנת לחסל את המגפה כי זאת הצורה היחידה לחסל את המגפה".

מוקדם יותר פורסם ב'מקומי JDN' כי רה"ע אלעד ישראל פרוש קיים בשעה האחרונה שיחה עם רוני נומה, במהלכה דרש לקדם הגנה חוקית מפני פיטורין לעובדים שנמצאים באזורי סגר ולא יכולים להגיע לעבודה. נומה קיבל את הדברים ואמר כי יעלה את הדרישה המוצדקת בישיבת ועדת השרים לפני קבלת החלטות על סגרים. הדרישה מגיעה לאחר פניות שהגיעו מעובדים שקיבלו הודעה ממעסיקיהם כי אם הסגר יימשך, הם יפוטרו מעבודתם. על פי דרישתו של פרוש, יש לקבוע הגנה לאותם עובדים, באותו מעמד של האיסור לפטר נשים לפני או אחרי לידה.

מעיריית בני ברק אתמול כי "החלטת הממשלה להותיר את הערים האדומות ובהן בני ברק בסגר, אחרי 44 ימים רצופים שהעיר סגורה ומסוגרת – היא החלטה רעה עם השלכות חברתיות וכלכליות שנחווה עוד חודשים רבים. בשבוע שבו ארגון הבריאות העולמי מבקש לחדול ממדיניות הסגרים, כאשר נתוני משרד הבריאות מוכחים שבני ברק מחלימה – אנו מוצאים את עצמנו שוב מול חומה של אטימות".

"במהלך השבוע האחרון, נרשמה בעיר ירידה של 65% במספר החולים החדשים, שיעור המחלימים הוא יותר מכפול משיעור החולים. זוהי תוצאה של מאמצי המאבק שלנו בנגיף, ולראייה – כ-70 אחוז מתושבי העיר נבדקו, יותר מכל עיר גדולה אחרת בישראל. לצד פעולות האכיפה בעיר והבדיקות הנרחבות, אחד מכל שלושה חולים כבר פונה מהעיר והכל במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה".

"מדיניות האגרוף וחומות האטימות לא יביאו להחלמה אלא ייצרו תחלואה חדשה ועמוקה – תחלואה חברתית. אני קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרים לשקול היטב לפני שיגזרו מוות חברתי וכלכלי על הערים המנודות – כולן למרבה הצער צבועות בצבע אחד – של המגזר החרדי", לשון ההודעה.

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע לפני כינוס קבינט הקורונה כי ידרוש לעבור למדיניות דיפרנציאלית של בידוד הערים האדומות, ויעדכן כי משרד האוצר יקים צוות מיוחד בראשות מ״מ המנכל, ערן יעקב למתן סיוע כלכלי מוגבר לערים האדומות, כדי להקל ולאפשר להם לעבור את פרק הזמן הקשה בתקופה הקרובה עד לירידה בתחלואה.

כזכור, נתניהו כינס אתמול את קבינט הקורונה להחלטה בעניין השלב הראשון של תכנית היציאה. קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) עקרונית את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה לכניסת שלב ראשון בהקלות על הסגר החל מיום ראשון הקרוב, 18.10.20, אלא אם יחול שינוי במגמת התחלואה ואז הדברים ייבחנו מחדש – כך נמסר בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות

עוד נמסר כי תנאי הסף לפתיחת השלב הראשון: ממוצע 2,000 נדבקים ביום, מקדם הדבקה 0.8. שרי הקבינט החליטו כי "אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – נעצור את יישום תכנית היציאה ונחזיר מגבלות". לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל עד מוצ"ש. הקבינט ישלים את הדיון ביעדים ובשאר מרכיבי התכנית במהלך הימים הקרובים.

על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה:

1. אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

2. איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי).

3. פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6, לפי מתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות.

4. פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.

5. פתיחת רחבת הכותל המערבי (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות) וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל לפי קפסולות. כמו כן הר הבית ייפתח.

6. הסרת מגבלות יציאה מהבית.

7. יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.

8. התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.

יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו. עד מחר הממשלה והקבינט יתבקש לאשר את התקנות הפרטניות בעניינים אלו שיביא משרד הבריאות. "הציבור מתבקש להקפיד על שמירת ההנחיות כדי לאפשר את המשך העמידה בירידת התחלואה בהתאם ליעדים אותם קבע משרד הבריאות. כך ניתן יהיה להמשיך בשלבי ההקלות הבאים", נמסר.

מתווה הישיבות אושר: הזמן ייפתח רק בשלישי; ישיבות בלי פנימיה לא ייפתחו

נתניהו: "אם נראה שהמספרים עולים – נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות" • צפו

אדלשטיין: "מודאגים שלא תהיה התפרצות בגני הילדים – ייתכן שנצטרך לעצור"

קבינט הקורונה אישר את מתווה ההקלות – ההחלטה על ערים אדומות עד מוצ"ש

הדיון בקבינט הקורונה: גנץ בעד מתווה הכותל והנטישה של דרעי • כל ההדלפות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture