פייזר מבקשת אישור לחיסון: "מרגע האישור – מוכנים להפצה בתוך שעות"

החברה האמריקאית הודיעה כי תגיש למנהל התרופות האמריקאי בקשה לקבלת אישור חירום לחיסון שהיא מפתחת לנגיף הקורונה, וייתכן שהחיסון יופץ כבר באמצע דצמבר. מנכ"ל החברה: "מקווים לחילופי שלטון חלקים כדי שנוכל להתקדם כראוי"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

חברת פייזר הודיעה היום (שישי) כי היא ביקשה ממנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) להעניק לה אישור חירום שיאפשר לה להתחיל לשווק חיסונים לנגיף הקורונה החל מהחודש הבא. ההודעה מגיעה ימים לאחר שהחברה, שעבדה על החיסון יחד עם שותפתה הגרמנית BioNTech, הכריזה כי בניסוי שערכה הגיע החיסון ל-95% יעילות.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר בריאיון למגזין טיים, כי החברה שולחת את המסמכים והנתונים לרגולטרים במקומות שונים בעולם, מלבד מנהל התרופות האמריקני. "מקווים לקבל אור ירוק, ברגע שיתקבל כזה – נכונים להתחיל להפיץ את החיסון בתוך שעות". הוא הוסיף הם "מקווים לחילופי שלטון חלקים בארה"ב כדי שנוכל להתקדם כראוי".

"אנו מתכננים לעקוב אחרי מתחסנים שנתיים לפחות כדי להבין כמה זמן החיסון מחזיק. קיימת אפשרות להזריק זריקות דחף שיעלו בחזרה את רמת הנוגדנים (כל פעם זריקה אחת נוספת)". בורלא אישר פעם נוספת כי קיים הסכם חתום עם ישראל ומדינות נוספות לאספקת חיסונים במידה והם יאושרו. עוד הודגש, כי הכסף יועבר לחברה רק במידה והיא תספק את החיסונים.

עם ההגשה ל-FDA אמור להיפתח התהליך שאמור להוביל למתן חיסונים כבר בתחילת החודש הבא. לאחר הגשת האישור, ה-FDA והיועצים העצמאיים שלו יבחנו אם החיסונים אכן מוכנים. על הרגולטורים האמריקניים קיים לחץ לזרז את ההליכים, עקב התפשטות המגפה בארצות הברית ובעולם. אם אכן החיסונים יאושרו לשימוש, יהיה צורך להחליט כיצד לחלק את מנות החיסון.

כזכור, חברת התרופות האמריקאית פייזר דיווחה שלשום כי סיימה את השלב השלישי בניסוי בחיסון הקורונה עם תוצאות חיוביות במיוחד – 95% יעילות ופחות מ-2% תופעות לוואי קלות. יצרנית התרופות מסרה כי יעילות החיסון הייתה עקבית בין הדמוגרפיה של גיל ומוצא אתני, וכי לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות, סימן לכך שניתן להשתמש בחיסון באופן נרחב ברחבי העולם. היעילות בקרב מבוגרים מעל גיל 65, הנמצאים בסיכון מיוחד לנגיף, הייתה מעל 94%.

ביום שישי האחרון נחתם ההסכם בין מדינת ישראל וחברת פייזר על אספקת 8 מיליון מנות חיסון שיספיקו ל 4 מיליון תושבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "המדיניות שלי שלכל אחד ואחת מכם תהיה האפשרות להתחסן. אני אומר את זה כי אנחנו לא מדינה גדולה. היינו יכולים להידחק לסוף התור. אבל המדיניות שלי היא להבטיח שיהיה לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture