David Cohen/Flash90

ישראל בדרך להסכם לאספקת חיסונים עם החברה הבריטית 'אסטרהזניקה'

משרד הבריאות צפוי לחתום בקרוב על חוזה עם חברת התרופות הבריטית שפועלת בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד לרכישת 10 מיליון מנות חיסונים שיספיקו ל-5 מיליון אזרחים. לשכת ראש הממשלה מבהירה: "אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין, משרד הבריאות הגיע להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, ובשעות אלו נסגרים הפרטים האחרונים לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד נגד קורונה – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות וחברת אסטרהזניקה. בהודעה צוין כי "אסטרהזניקה היא מחברות התרופות המובילות בעולם ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת".

על פי ההסכם אסטרהזניקה תספק לישראל כ-עשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה (AZD1222) שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל. האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל.

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי "זהו סיומו של עוד מהלך מוצלח, בהובלת ראש הממשלה ושר הבריאות למאמץ הלאומי לרכישת חיסונים, אשר מתבצע בחודשים האחרונים. הפעילות המאומצת מביאה להסכמים עם מספר חברות המפתחות חיסונים בטכנולוגיות שונות, על מנת שהאוכלוסייה בישראל תהנה מהחיסונים היעילים ביותר והמתאימים ביותר שיפותחו להתמודדות עם מגפת הקורונה".

"מדינת ישראל במגעים מתקדמים עם חברות נוספות מתוך כוונה שכל אזרח שיחפוץ להתחסן יוכל לעשות זאת עם החיסונים מהחברות המובילות בעולם". עוד נמסר ש"יובהר כי בניגוד לפרסומים שגויים בתקשורת, אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן, אלא המדינה תדאג להעמיד לרשותם את האפשרות להתחסן במידה ויבחרו בכך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "מאמץ אסטרטגי של חודשים ארוכים משתלם! מדינת ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם. שמנו לנגד עינינו את המטרה שכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן. באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות – מסכה, ריחוק והיגיינה".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל: "זהו הסכם היסטורי בהובלת הנציגות המקומית של החברה שיאפשר הנגשה של החיסון למיליוני אזרחי ישראל כחלק ממדיניות בינלאומית להנגשה שוויונית ורחבת היקף בעולם. כחלק ממחויבותה של החברה לבריאות הציבור, אסטרהזניקה תספק את החיסונים במודל 'ללא רווח' בתקופת המגיפה ותמשיך לעבוד באופן צמוד עם רשויות בריאות ברחבי העולם לרבות משרד הבריאות הישראלי".

"החברה בנתה מערך ייצור המוני חסר תקדים ברחבי העולם על מנת לעמוד ביכולות ייצור מהירות ורחבות היקף, ובמקביל החברה ממשיכה במחקרים על מנת להבטיח את הבטיחות והיעילות של AZD1222. אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגיפה העולמית הזו", דברי מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל.

אתמול פרסמו אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד את תוצאות המחקר המשולב שלהן שנמצא בשלב השני מתוך שלושה. המחקר בדק האם מתן החיסון מפעיל את מערכת החיסון של הגוף' ובמקביל נבדקה ההשפעה על מערכת החיסון של אוכלוסייה מעל גיל 56. מדובר על ממצאים מבדיקות הדם של אלה שקיבלו את החיסון.

על פי הממצאים, 100% מהנבדקים, ללא תלות בגיל, פיתחו תגובה חיסונית לאחר קבלת החיסון, גם בקרב קבוצת הצעירים וגם בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר. המחקר התמקד באנשים מעל גיל 56 מתוך הנחה שאצל אוכלוסייה זו התגובה החיסונית עלולה להיות פחותה מזו של צעירים.

מניתוח הממצאים התגלה שלאחר מתן המנה השנייה של החיסון, הייתה תגובה גבוהה כמו זו שנמדדה אצל הצעירים. יתרה מזאת, תוצאות הניסוי הראו שככל שגיל המתחסנים היה גבוה יותר, כך תופעות הלוואי היו קלות יותר. לאחר המנה השנייה נרשמו פחות תופעות לוואי מאשר לאחר המנה הראשונה, ובכל אופן, לא נמצאו ממצאים חריגים בהקשר הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה החלמאות הזאת, לחטוף מכל הבא ליד, זה כבר החברה השלישית או הרביעית שישראל חוטפת מהם חיסונים מבלי שנבדקו על ידי הרשויות, וזה בזמן שלישראל יש גם איזה חיסון מנס ציונה

ב"ה
תודה ביבי אין עליך!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture