צילום: ישכר זלמנוביץ

משרד הבריאות סירב לשלוח נציג בכיר ושאשא-ביטון ביטלה את הדיון

הוועדה אמורה הייתה לדון בהגדרת חדרי הכושר והסטודיו כענפים חיוניים, אך היו"ר שאשא ביטון סגרה את הישיבה ותקפה: "ד"ר אלרעי-פרייס ובכירים נוספים חושבים איך לסגור את מדינת ישראל מחדש במקום לשמור על בריאותם של אנשים"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון שהתכנסה היום (שני) לדיון בהשבת התרבות והספורט לפעילות וכן בהגדרת חדרי הכושר והסטודיו כענפים חיוניים, פוזרה כחצי שעה לאחר שהחלה. זאת, לאחר לאחר שמשרד הבריאות סירב לשלוח את מנכ"ל המשרד או את ראש שירותי בריאות הציבור לדיון. "משרד הבריאות מבזה את הכנסת, ולא דואג לבריאות הציבור", תקפה שאשא ביטון.

לדבריה, "בסוגיה כה חשובה על משרד הבריאות להתייצב באומץ ולומר את דעתו ואת מדיניותו. משרד הבריאות מבזה את ועדות הכנסת ואת האזרחים. משרד הבריאות מפקיר את בריאותם של אזרחי מדינת ישראל ומאות אלפי אנשים בניהם: נכי צה״ל, נכים כלליים, אנשים עם מחלות ניווניות, אנשים בשיקום רפואי, גמלאים שזה מה שמסייע להם לשמור על בריאותם בשלב זה של חייהם ועוד רבים אחרים שזה מקור לבריאותם הפיזית והנפשית".

"כל זה מתוך הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך עיניי הקורונה וחובר אומץ או יכולת לטפל בצורה נכונה במשבר הקורונה בכללותו לצד כמובן מניעת התפשטות הנגיף. במקום להגיע לוועדה ולראות איך מצילים את בריאותם של האנשים. יושבת ״ר שרון אלרעי ובכירים נוספים במשרד הבריאות וחושבים איך לסגור מחדש את מדינת ישראל. זה לא לדאוג לבריאות הציבור. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יעמיד נציג שיוכל לבוא ולהסתכל בעיניים של כל האנשים שהגיעו לכאן", דברי שאשא ביטון.

דנה בריל, שהיא ובתה סובלות ממחלת ניוון, ומאז סגירת חדרי הכושר, אינה מקבלת טיפולי פיזיותרפיה, אמרה בדיון: "הייתי מתעמלת 6-5 פעמים בשבוע, מסיבות בריאותיות. אם השריר שלי ימות – לא ניתן להחיות ולהפעיל אותו מחדש. מעודי לא". יערה מקמל, הסובלת אף היא מבעיית בריאות הדורשת שחיה שבועית קבועה, סיפרה על מצוקתה הרבה מאז סגירת הבריכות. לדבריה, רבים מהסובלים מתסמונות אלו, יאבדו לצמיתות הפעלת חלק מגפיהם. היא ביקשה להפריד בין בריכות השחיה להנאה, לבין הבריכות הטיפוליות.

בועז הרמן, מנכ"ל עמותת איל"ן, אשר נכח פיזית בוועדה, אמר: "באי ההגעה לוועדה, ביזתה הנהלת משרד הבריאות את האנשים עם מוגבלויות הנדרשים לעיסוק בספורט שיקומי כאוויר לנשימה, ומכאן דרישתנו להכרה במרכזי הספורט לנכים כמפעלים חיוניים".

הוא הדגיש עוד כי "כשבאים לבחון את תועלת ההגבלות מול המחיר הכבד שמשלמים הנכים בהפסקת הפעילות הגופנית, ההחלטה הינה ברורה כשמש ואנו דורשים ממשרד הבריאות שיקבל החלטות ענייניות על בסיס נתוני ההדבקה ולא יפגע בבריאות הציבור. הפסקת פעילות גופנית, וודאי לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, היא הרת אסון ובעלת השלכה על מצבם הפיזי והנפשי, והעובדות מוכיחות שאין כל הצדקה לכך. איל"ן תלחם עבור אנשים עם מוגבלויות כדי שיוכלו להמשיך בשגרת יומם בתחום הספורט השיקומי".

תגובת משרד הבריאות: "בניגוד לטענות שהושמעו, שני נציגים של המשרד הרלוונטיים לנושא הדיון, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו לא ניתנה להם רשות הדיבור"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture