פרופ' לוי לקראת הסגר: "קיימת עלייה במגזר החרדי כולל במקדם ההדבקה" • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך לתקשורת: "בכל יום נוספים בין 70 ל-90 חולים קשים. בלי החלטה על סגר היינו מגיעים ל-9,000 מאומתים ביום". במענה ל'JDN': "אנחנו לא מוציאים מכלל ספק את ההופעה של המוטציה בישראל, אנחנו בודקים את זה בכל המגזרים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי העביר הערב (חמישי) תדרוך לקראת הסגר השלישי בישראל שיחל ביום ראשון בשעה 17:00, ויימשך שבועיים – לצד האפשרות שהוא יוארך בשבועיים נוספים במקרה הצורך. "אנחנו נמצאים כרגע במגמת עלייה בתחלואה, עם כ-4,000 חולים בימים האחרונים ומעל 5% בדיקות חיוביות", אמר לוי. "גם מקדם ההדבקה מעיד על מצב התחלואה – הוא עומד על 1.26 וזה לא מעט, יש מגזרים שהמקדם הוא גבוה יותר עד כדי 1.7".

מלבד זאת, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי יש עלייה במספר החולים הקשים. "אנחנו נמצאים כרגע בין 70-90 חולים קשים חדשים מידי יום. זה מספר שמצריך טיפול אינטנסיבי בבתי החולים. בשיא הגל הקודם היו 30 חולים חדשים ביום", הסביר. "למרות שנקבע שהסגר יימשך שבועיים, אם לא נרד בממדי התחלואה לפחות מ-1,000 חולים חדשים ביום או R מתחת ל-1, נאריך את הסגר".

לוי הוסיף כי הוא מצר על ההגבלות החדשות: "המסחר ייסגר החל מיום ראשון בערב, ואנחנו מצטערים על כך וכואבים את זה", והסביר: "אנחנו צריכים לסגור על מנת להביא לירידה בתחלואה. על פי תחזיות המומחים אנחנו נמצאים במדרון חלקלק, ואם לא ננקוט בסגר אנחנו עלולים להגיע בינואר ל9,000 מאומתים ביום. זה הזמן לעצור את זה ולמנוע את ההידרדרות במדרון החלקלק".

הוא ציין כי "קיימת עלייה במגזר החרדי כולל במקדם ההדבקה, אך מספר הנדבקים בחנוכה היה בכלל האוכלוסייה". במענה לשאלת 'חדשות JDN' על החשש מתחלואה במוטציה במגזר החרדי אמר כי "אנחנו לא מוציאים מכלל ספק את ההופעה של המוטציה במדינת ישראל, אנחנו בודקים את זה בכל המגזרים, יכול להיות שחלק מהסיבה לעלייה בתחלואה היא המוטציה".

על החיסונים אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "התחלנו לחסן במוצ"ש בחיסונים של פייזר. מדינת ישראל חיסנה הכי הרבה אנשים עד כה. חיסנו עד כה כ-1.8 אנשים ל-100 איש – שאר מדינות העולם מאחורינו. מדינת ישראל חיסנה עד כה כ-180 אלף בני אדם, היום חיסנו עד אחר הצהריים 40 אלף אנשים, ואתמול 65 אלף. בנינו עוד מרכזי חיסון – אנחנו רוצים להגיע ל-100 אלף בדיקות ואף למעל זה".

פרופ' לוי הצר על תקלה במחשבי משרד הבריאות, המונעת את עדכון נתוני התחלואה. "הגענו ל-90 אלף בדיקות. אנחנו רוצים להגיע ל-100 אלף בדיקות ואולי יותר מזה. הדבר מלווה בחבלי לידה. לא היתה קריסה, אלא עומס רב על מערכת המחשוב. היה פיגור בשליחת תוצאות המעבדה. מערך המחשוב פעל במשך הלילה והיום. כל זה נעשה על מנת להרחיב את מעגל הנבדקים", הדגיש.

מנכ"ל משרד הבריאות הסביר כי "יש מוטציה שגרמה לשינוי במבנה החלבוני של מעטפת נגיף הקורונה. מוטציה היא דבר רגיל, אנחנו רואים את זה כל הזמן בווירוסים. כאן מדובר במוטציה משמעותית שגרמה לשינוי במבנה החלבון. המשמעות היא שהנגיף החדש מדבק יותר בכ-60-70%. עם זאת, הוא לא יותר אלים.

"הנגיף החדש מידבק יותר. יחד עם זאת, הוא לא יותר אלים. המחלה נותרה כפי שהייתה בהיבט היקפי התחלואה והתמותה. הדבר החשוב שמעניין את כולנו – מה החיסון יעשה לנגיף הזה. החיסונים של פייזר, של מודרנה וגם של חברות אחרות מכסים את הנגיף. הנגיף המוטנטי אינו עמיד לחיסונים, וזה מעודד. אנחנו צריכים להמשיך ולחסן ביתר שאת", הוסיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלשום התפללתי בשטיבלאך ב"בעל שם טוב" בביתר עילית הזדעזעתי לראות עשרות אנשים מתפללים בלי מסיכה ובצפיפות גבוהה אפילו לא חצי מטר אחד מהשני כאילו אין מגיפה, לא צילמתי כי בכל זאת זה בית כנסת, אז שיסגרו אותם שוב ושוב עד שיפנימו ושלא יתבכיינו למה סוגרים אותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture