המטופל סבל מהיפרדות רשתית, הרופא נתן טיפות לדלקת והמלצה למשקפי קריאה

אבחנה שגויה ורשלנית של רופא עיניים בקופת חולים הובילה לנזק בלתי הפיך לראייתו של מטופל, כעת הוא תובע באמצעות עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, פיצוי הולם ומשמעותי מקופת החולים על הנזקים הישירים והעקיפים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

טשטוש בראייה הוא בדרך כלל דבר הניתן לטיפול מיידי ולא מורכב, גם בסיבוכים שונים טיפול מהיר ומקצועי יודע להשלים את המענה ונדירים המקרים שאדם נותר עיוור כתוצאה מסיבוך כזה או אחר. כך חשב גם ראובן, בשנות השלושים לחייו, כאשר פנה לרופא העיניים בקופה בה הוא מבוטח עם תלונות על כאבים וראייה מטושטשת.

למרבה הצער, מה שהיה אמור להסתכם בטיפול פשוט התגלגל עקב רשלנות רפואית לתוצאה עגומה בה מתקשה ראובן לראות בעינו. כעת הוא תובע באמצעות עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, את קופת החולים שמומחיה כשלו באבחנה והתרשלו בטיפול בהמשך.

ראשיתו של הסיפור בביקור של ראובן אצל רופא העיניים בו הוא התלונן על קשיים בראיה. האבחנה הייתה כי ראובן סובל מהיפרדות זגוגית והוא הונחה כי במקרה של סימנים המצביעים על חשש לקרע או היפרדות רשתית עליו להיבדק בדחיפות.

עברה שנה, במהלכה לא חש ראובן בדבר מה חריג, אך אז החל לחוש בטשטוש ראייה בעין  במשך מספר ימים. הוא פנה לרופא עיניים אחר באותה קופת חולים והתלונן על צמצום בשדה הראייה. הרופא לא תיעד משום מה את התלונה ולא התייחס אליה. הוא לא מצא דבר ראוי לציון בבדיקתו ולא המליץ על טיפול רפואי כלשהו.

חודשים ספורים לאחר מכן חש ראובן בהידרדרות נוספת בראייתו ופנה בשנית לאותו רופא, גם הפעם לא רשם הרופא את התלונות ורק אבחן דלקת עיניים ונתן מרשם לטיפות עיניים ללא הזמנה למעקב.

עברו עוד חודשיים וראובן מגיע מיוזמתו בפעם השלישית לאותו רופא ומתלונן כי הוא חש הרעה נוספת. הרופא לא מתעד את התלונות ומסתפק בהודעה כי לא נמצאו ממצאים חריגים, עוד הוא מוסיף לראובן כי הוא זקוק למשקפי ראייה. רק לאחר שראובן התעקש ועמד על דרישתו לבדיקה נתן לו הרופא הפנייה לבדיקת עיניים במכון עיניים כשהוא לא מציין את דחיפות הבדיקה.

בשלב זה הבין ראובן שלא תצמח לו ישועה מרופא הקופה והוא פנה למיון עיניים באחד מבתי החולים במרכז הארץ, שם אובחן כי הוא סובל מהיפרדות רשתית בעין, בעקבותיה עבר ניתוח דחוף בהרדמה כללית.

מאז ועד היום, מצוי ראובן במעקב רציף ובטיפולים לרבות בטיפולי לייזר וטיפות עיניים ומאז עבר ניתוחים וטיפולים כתוצאה מהאבחנה השגויה והוא סובל עד היום מראייה חלשה ומטושטשת בעין ומנכות צמיתה לכל חייו.

כעת הוא תובע באמצעות עו"ד נתנאל רוט את קופת החולים על הרשלנות באבחון לאורך שנים ודורש פיצוי הולם ומשמעותי על כלל הנזקים הישירים והעקיפים ועגמת הנפש המרובה שהייתה מנת חלקו בכל התקופה ועד היום ועד בכלל. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בבת ים ועשויה להגיע עד כדי פיצוי של 2.5 מיליון ₪.

עו"ד נתנאל רוט, שהגיש את התביעה בשמו של ראובן, מדגיש שוב מניסיונו על רקע המקרים הרבים הבאים לשולחנו, להקפיד לוודא בכל טיפול שכל סימני השאלה קיבלו מענה, לראות שהרופא מתעד את כל התלונות ואינו מתעלם מחלקם והמענה שהוא מביא מסתדר עם התלונה שהוצגה: "אל תרגישו אי נעימות לשאול ולברר עד הסוף, גם אם הרושם הוא שהרופא שם לב לכל מה שאמרתם, תוודאו שאכן קיבלתם את המענה המלא ותימנעו מעגמת נפש ונזק בהמשך חלילה" הוא אומר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture