צילום: יוסי זליגר / פלאש 90

"הצמצום הדרסטי בטיסות עלול לגרום למחסור חמור במקומות טיסה לאומן"

סגן שר החינוך מאיר פרוש שיגר אמש מכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות בו ביקש להיפגש עמו בדחיפות כדי לדון במציאת פתרונות לטובת אלפי הנוסעים הרבים המבקשים להתפלל בראש השנה באומן. וזאת בעקבות פסיקת ביהמ"ש באחרונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות צמצום הטיסות לאומן לקראת ראש השנה בהוראת בית המשפט המחוזי, שיגר אתמול סגן שר החינוך מאיר פרוש מכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות בו ביקש להיפגש עמו בדחיפות כדי לדון במציאת פתרונות לטובת אלפי הנוסעים הרבים המבקשים להתפלל בראש השנה באומן.

בפתח המכתב מבהיר פרוש את החשיבות הגלומה במציאת פיתרון מיידי ובשל מיעוט התאריכים בהם ניתן השנה להמריא לקראת החג. "מידי שנה בשנה יוצאים בערב ראש השנה אלפי חסידים לתפילות החג באומן שבאוקראינה. אומדן זהיר מדבר על 20 אלף איש שמתעתדים לטוס גם השנה", פתח פרוש את מכתבו.

בדבריו הסביר כי בשל העובדה שראש השנה הקרוב חל השנה בימים שני ושלישי, רבים מהמתפללים מבקשים להמריא לאוקראינה במהלך סוף השבוע הקודם לו, בלילה שבין חמישי לשישי או במוצ"ש שלפני ערב ראש השנה.

פרוש עמד במכתבו על ההחרגה הניתנת מידי שנה לחוק איסור המראות בשעות הלילה המאוחרות. "כידוע מאז נקבע ע"פ החוק איסור המראות בשעות הלילה המאוחרות, הוחרגו בכל שנה הטיסות הליליות לאומן וניתן היתר לקיימן גם בין השעות 1:40 ל-5:00 לפנות בוקר וזאת כדי לאפשר יציאה מסודרת לכל הנוסעים, וכך נעשה גם השנה".

"דא עקא, בעקבות עתירה שהוגשה בנידון, בוטלו רוב הטיסות שכבר תוכננו לערב ראש השנה, ומתוך כ-100 טיסות אושרו 15 טיסות בלבד לעשות שבין 23:00-6:00. לעומת זאת בשנה שעברה לדוגמה הפעילו החברות 31 טיסות שכר ל-5629 נוסעים ומתוכן 4 טיסות בזמן עוצר הלילה ועוד 3 טיסות הופעלו בערב החג (לאחר פתיחת השדה).

"למותר לציין כי צמצום כה דרסטי של מספר הטיסות עלול לגרום למחסור חמור במקומות ויש לבחון דרכים אחרות שיאפשרו להגדיל את מספר הטיסות המאושרות", כתב סגן השר.

את מכתבו חתם בבקשה להיוועד עמו כדי למצוא בדחיפות פיתרון. "לאור האמור לעיל אבקש להיפגש איתך בדחיפות על מנת לדון בנושא ולנסות למצוא פתרונות לטובת הנוסעים הרבים. אודה לך מאד על קביעת מועד לפגישה דחופה זו".

כזכור, ביהמ"ש המחוזי בלוד קבע לפני שבועות אחדים כי לא יהיו טיסות לאומן בלילה. זאת משום שמנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו כשהתיר הפרה של שעות העוצר, 01:40-5:00, בטיסות הסמוכות לראש השנה.

גורמים בכירים בחסידות ברסלב אמרו ל'המבשר' עם קבלת ההחלטה בבית משפט המחוזי לצמצום הטיסות לאומן כי "מדובר בעוד החלטה שערורייתית ומקוממת המצטרפת לשורת הפסיקות הארוכה כנגד הציבור החרדי בכל דבר שקשור למגזר החרדי. הפסיקה היא אוטומטית נגדנו. מדובר במספר קטן של ימים לפני ראש השנה וההפרעה, אם ישנה, היא מינימלית. קשה להבין מדוע פסק בית המשפט את מה שפסק ובפרט לאור העובדה שהסמכות הרשות המקצועית בנושא זה (רשות התעופה) קבעה כבר כי הדבר הגיוני ומותר".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבוד סגן השר פורוש וחסידי ברסלב הנכבדים! אני מתגוררת בנתיב הטיסות ואנני מסוגלת לישון כשמטוסים יגים ברעש אימים מעל ראשי מידי לילה. האם זו כזו חוצפה לדרוש שקט בלילה ? למה כבודסגן השר יכול לישון בשקט ובשלווה בכל שעת לילה שירצה, ואילו אנחנו תושבים ואזרחים המצויים בנתיב הטיסה יכולים לעצום עין רק בין 1.40 ל5.00 בבקר? דמך סמוק מדמנו? יש לך זכויות יתר עלינו? טוסו לאן שאתם רוצים בטיסות היוצאות עד 1 בלילה . אי אתם רוצים לחסוך עלויות וכד' על חשבוננו? אם יהיהצורך נפנה לבג"ץ בנושא.

למי שרשמה על נתיב הטיסות רבנו (רבי נחמן מברסלב) אומר שהכל זה לטובה !! סך הכל יום אחד עם לחץ של טיסות על הראש זה שטות

כנראה לא הבנת!
לא מדובר בשאלה של שעות הטיסה, אלא אם תהיה בכלל טיסה! אין לנתב"ג את האפשרות לבצע כ"כ הרבה טיסות בזמן קצר!
אם חסידי ברסלב יכלאו בתחום מדינת ישראל לראש השנה זה מסוכן להם ולנו. מוכרחים לתת להם לנקות ראש באומן.
2 לילות בשנה תסגרי חלון ותפעילי מזגן!

לא מבין מה קורה במדינה
ביהמ"ש מחליט הכל ?
חושש מהיום שביהמ"ש יחליט לאסור את הנסיעות למירון בל"ג בעומר, כי נחסמים כבישים רבים ברחבי המדינה, תמיד הם ימצאו הסבר בכדי לדפוק את הימין ואת החרדים.

אולי אפשר להעביר את הטיסות לנמל אילת?

צריך לאפשר לחסידי ברסלב לטוס לאומן בכל שעה והפקחים של רשות שדות התעופה צריכים לעבוד טיפה יותר קשה.
גם ככה הם משלמים ברגע האחרון בטיסות של מוצאי שבת 1000 דולר לכרטיס והרבה מזה נשאר ברשות שדות התעופה. אז שיעבדו טיפה יותר קשה לא יקרה להם כלום

אולי הגיע הזמן להתחיל לנסוע עם אוניות. האמינו לי אקשן לא יהיה חסר.
1.דבר ראשון המקווה נגיש מיידית.
2.יש מקום לריקודים.
3.יהיו עוד כמה ימי שקט במדינה.

אלמליח אתה לא הבנת אני לא מדברת רק על כאן ועכשיו אני מדברת ברמה העקרונית. בכל מקום בעולם שדות התעופה ממוקמים הרחק ממקום ישוב ואם יש ישוב קרוב הנחיתות וההמראות מוגבלות כדי לאפשר סדר יון (לילה) נורמלי לאזרחים. רק ברפובליקת הבננות ששמה ישראל אפשר לילה לילה לגזול שעות שינה מילדים תינוקות ומבוגרים. ועכשיו בגלל שלחסידות מסויימת נח לטוס כמה שיותר קרוב לחג גם את מעט שעות השקט יגזלו לנו? אולי אם הם רוצים שנה טובה מד' שלא ירבו לעצמם קיטרוגים בין אדם לחברו שידוע שאפילו יוכ"פ לא מכפר??? ומזה שרוצה להיות ברסלב בכבוד אנני יודעת אם אתה עובד ובמה אתה עובד אבל לידעתך על שעות עבודה נוספות משלמים הרבה כסף ומי שרוצה שיעבדו בגללו מעבר לחוזה שישלם והרבה.אגב אני מכירה משפחות ברסלביות שאולי בגלל הטיסה לאומן לא יכולות לספק לילדהם צרכים מינימליים. נקודה למחשבה…

נתי רעיון מצויין אפשר לבקש שבחזור יטיסו אותם דרך המאדים זה יקח קצת יותר זמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture