הגר"י פינטו במכתב לתלמידיו: "עם ישראל חייב הרבה למלכות מרוקו"

לקראת המעמד ההיסטורי שיתקיים מחר במרוקו שלח הלילה גאב"ד מרוקו הגר"י פינטו מכתב מיוחד לתלמידיו בו הוא מגולל לראשונה את סיפור היחסים של הקהילה היהודית עם מלך מרוקו: "אנחנו שומעים מאנשי המלכות על הצניעות והענווה, זה גורם לקדוש ה׳ גדול"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת המעמד ההיסטורי שיתקיים מחר במרוקו בהשתתפות אלפים, שלח הלילה גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו מכתב מיוחד לתלמידיו בו הוא מגולל לראשונה את סיפור היחסים של הקהילה היהודית עם מלך מרוקו: "ידעו צדיקים, אנחנו שומעים מאנשי המלכות פה, על הצניעות והענווה והפשטות. כאלף איש מתנהגים כך זה גורם לקדוש ה׳ גדול", פותח הגאב"ד את המכתב לקהילתו.

"יותר מאלפיים שנים שיהודים חיו פה בבטחון, מאות קברי צדיקים של קדושים וטהורים, שזכו לגלוי אליהו ולעליית נשמה. המלכות, מלכות של חסד מדורי דורות. המלך, בעל מעלות נעלות, צניעות, ענווה, אהבת הבריות, מכבד כל אדם בפשטות. מתנהג כסיפורים הקדומים, על מלכים שהלכו מחופשים לשמוע את צרות העם ולעזור לחלשים. כך נוהג המלך. עם ישראל חייב למלכות מרוקו הרבה".

הגר"י משבח את המלוכה המקומית וכותב כי, "בכל הזמנים עמדו לימין היהודים, כך גם בשואה. כשהיטלר ביקש את רשימת היהודים, המלך ענה ואמר לו, אין לי. אין הבדל בין יהודי לבין מוסלמי, כולם שוים כבני המקום. העיינים והראש הנטוי כלפי מטה שראינו בעינינו, כשזכינו לברך את הברכה לכבוד המלכות, עם שם ועם מלכות, הענוה והפשטות, השאירו לנו זכרון עמוק. הקב״ה יחזק את המלכות ותמיד תהיה מבורכת ושמורה מפי אל".

"ההתנהגות המיוחדת הזאת היא מושרשת, ויסודותיה מראשית כנסת בני ישראל, לארץ ישראל. מובא בירושלמי וכן במדרש פרשת בשלח, כאשר בני ישראל עמדו להיכנס לארץ ישראל, היו שבעה מלכים שהיו שולטים בארץ ישראל, וכולם עמדו מוכנים למלחמה, שלא לתת לעם ישראל להיכנס לארץ הקודש. שם היה ביתם ולא רצו להכנע וללכת ללא מלחמה, חוץ מהגירגשי שאסף את משפחתו ואת כל אשר לו, ואמר: אני לא נלחם עם מי שאמר והיה העולם, ומי שנתן מן וענני כבוד לעם ישראל, ועזב לאפריקה".

עוד הוא מוסיף במכתבו הנדיר, "רבותינו מחשבים את המקום למרוקו של היום. הקב״ה ברך את הארץ הזאת ואת המלכות, שתהיה מבורכת, כברכת ארץ ישראל. וכל מי שמבין וכן כל מי שרזי שמים בהירים לו יודע, שבמקום הזה יש דבקות עצומה, ואפשר להשיג השגות רוחניות שבעוונות הרבים היום קשה להשיג בארץ הקודש".

"הנה פה במרוקו, ישנה חזקה ש'לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה׳ עד עולם'. הברכה פה מימות בית שני, עד ביאת משיח צדקנו, ורוח הגאולה ותקומת התורה. יש פה ב״ה בקהילה הקדושה ״שובה ישראל״ ובכל המעשים הנעלים והקדושים אשר נעשים פה מדי יום ביומו, אחי ורעי אהובי ובעל מסירות נפש, שנתן את חיו וחיי בני ביתו בעדי בימי הזעם, ובכל יום ויום עומד לימיני בימי חולי, רבי מנחם הצדיק והאהוב והיקר, עם נוות ביתו, לא יום ולא לילה למען קהילת קודש ״שובה ישראל״, ולמעני מקל עלי בבריאות, ברופאים ובכל ענין ראשון בקודש".

הגאב"ד מסיים את מכתבו בברכה לבניו ורומז למצבו הרפואי, "ובני אהובי וחביבי שמחת ליבי, רבי יואל משה, ששניהם קדושים וטהורים, עומדים ומחזקים ידיים חלשות בזמן שאנו נלחמים על חיינו. ממש העולם לא יודע עד כמה הימים כואבים וקשים, כמה שמגלים טפח מכסים טפחים, יתן הקב״ה שכרם ויזכנו שלא תצא תקלה מידינו, וקרן התורה הקדושה ודרך הקודש של קהילת ״שובה ישראל״ תרום בכבוד. בשם ה׳ נעשה ונצליח, ונזכה לקדש שם שמים באהבה רבה ובהתרגשות מרובה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רפואה שלמה לרב פינטו שליאט

ניכרים דברי אמת היוצאים מן הלב.
יעלה מעלה מעלה וירום וינשא בכבוד!!

קודש קודשים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture