כאלף לומדי הדף היומי בסיום הש"ס של המרכז ל"מורשת" והמועצה הדתית אשדוד

מעמד כבוד התורה התקיים באולמי "זמורה" בעיר שהיה מלא וגדוש עד אפס מקום מלומדי השעורים הקבועים בדף היומי שהיסבו סביב שולחנות ערוכים מכל טוב לסעודת מצוה • שולחן המזרח הוכן בקפדנות מיוחדת לכבוד הרבנים מגידי השיעורים כאשר סדרנים פעלו כל העת להביא את הרבנים לבימת הכבוד הענקית שהוקמה משני קומות.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכניסה היתה מסודרת להפליא, אך ורק ע"י כרטיסים שהמשתתפים נרשמו מבעוד מועד, לקראת הערב הגיעו בזה אחר זה חתני השמחה כשארשת שמחה על פניהם, כי הנה גם הם זכו בסד להגיע ליום חגם של סיום הש"ס ולזעוק בעוז ובגאון מתוך שמחה "הדרך עלך כולה תלמוד בבלי".

את הבאים קידמו בשירה ובפיוט הפייטן משה לוק בליווי התזמורת האנדלוסית בשירים מיוחדים לערגה של התורה הק'.

את הערב הנחה בטוב טעם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שפתח בהתרגשות מיוחדת כשדמעה של רגש מבצבצת מבין עיניו במילות הפסוקים: שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ, בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל.

ברשות הרבנים הראשיים לעירנו, רבנים, מגידי שיעור, מכובדָיי – ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, וממלא מקומו ר' אבי אמסלם, אישי ציבור נכבדים, ואחרונים חביבים משתתפי השיעורים בדף היומי בקביעות מידי יום ביומו.

עומד אני נרגש לפניכם, מעמד סיום הש"ס והתחלתו שזו חוליה נוספת מתוך מעמדי סיומי הש"ס המתקיימים בימים אלו ברחבי העולם כולו, זהו מאורע המאחד את כל בית ישראל לשבטיו ללא הבדל, ומהווה מוקד משיכה לכל עם ישראל כאותו מעמד הר סיני של 'ויחן שם ישראל נגד ההר' – כאיש אחד בלב אחד, כולם עוסקים באותו דף גמרא!

מ"מ ראש העיר אבי אמסלם פתח במילות ברכה חמות לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי  ואמר: "אני מודה לך על התמיכה בלומדי התורה בעיר אשדוד וכמובן על החשיבה באותה תקופה שהחליטו להקים את המשרד "מרכז למורשת" שכיום עושה פרי ועוזרת למבקשי המסורת בכל ענין".

כעת הרב דהן קידם בברכה את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל והרב אריה דרעי שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל.

השר הרב אריה דרעי בירך את כל המשתתפים בכינוס ופנה לעסקני הקהילות גם להצטרף לדבר המיוחד הזה שקוראים לו דף היומי ועל החשיבות של הלימוד. ואף ביקש מכל הסועדים שכל אחד יזמין את חברו להגיע לשיעורי תורה ולהתחבר לרוחניות שזה מה שרצה מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל.

כאן הביע הערכה ותודה מיוחדת לאבי אמסלם מ"מ ראה"ע ועימו יחד הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית על ההשקעה הגדולה בערב נכבד זה למען האדרת התורה ואמר, כי מטרת ארגון "מורשת" והמועצה הדתית היא לתת מענה תורני לכל דורש ועל כן כל אדם שיאמר שאין לו גמרא להצטרף ללימוד דף היומי שיגיש ונעזור לו גם בזה, העיקר שיוכל לשבת וללמוד".

דברי ברכה קצרים נשא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי "אני מברך את מסיימי הש"ס זאת זכות עצומה ונפלאה" במשך דבריו הסביר את המעלה העצומה בלימוד התלמוד ואף אמר שהוא ירצה להיות גם חלק בסיבוב הבא של לימוד הש"ס הבבלי" כשלסיום הודה אף לשר הפנים הרב אריה דרעי על המהפכה התורנית שחילל בארץ הקודש דווקא בימים אלה שיש מלחמת קודש נגד מחריבים שנגד היהדות.

ברכה מיוחדת בירך את המנצחים לערב נכבד וגדול זה הרב עובדיה דהן – יו"ר המועצה הדתית ואבי אמסלם מ"מ ראה"ע.

את המשא המרכזי נשא הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שסיפר למשתתפים על מעלת לימוד הדף היומי שבזה אביו מרן זצוק"ל היה משקיע הרבה מאוד גם בזמנים שלא הרגיש בטוב ולא היה פנוי ללמוד אך התאמץ ועסק במורשתו של הגאון מהר"ם שפירא מלובלין זצ"ל. לסיום, בירך בחביבות רבה את הני צנתרי הרב עובדיה דהן – יו"ר המועצה הדתית ואברהם אמסלם מ"מ ראה"ע, על הפעילות הברוכה לייקר בחשיבות את לומדי התורה בהדגשת המשך המורשת של מרן האבא זצוק"ל.

את מסכת הברכות בערב קדוש זה חתם האדמו"ר בנש"ק הגה"צ רבי רפאל אבוחצירא נשא נאום תורני בחשיבות קביעת עיתים לתורה ולימוד מתוך שמחה, בסיום בירך את העסקנים שהביאו להצלחת ערב נכבד זה ואת כל משתתפי הלומדים בדף היומי שיראו נחת שמחה ובריאות, ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם.

הרב עובדיה דהן נעל את המעמד במילים: אורייתא, קוב"ה וישראל חד הוא, רואים אנו היום תהילות לה' יתברך, עם ישראל בהמוניו מתחבר לתורה, התורה מתרבה, גבולות הקדושה מתרחבים ולומדי התורה מתרבים גם בכמות וגם באיכות.

מפרסמין עושי מצוה, על הצלחת המעמד הכביר של האדרת התורה בבחינת "והחוט המשולש לא ינתק", הלא הם ידידיי מכובָּדִי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ר' אברהם אמסלם מ"מ ראה"ע, והמועצה הדתית שיזכו לראות ברכה בעמלם וחפץ ה' בידם יִצְלָח.

הקב"ה יחיש ישועתנו ברחמים ובמהרה, יזכנו להתחיל ולסיים, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולהיות מלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ.

ציבור המשתתפים התפזר לביתו לקראת שית חצות לילה, מתוך תחושת התרוממות של אהבת התורה עם שאיפות להמשיך ולהרחיב אפיקים בלימוד התורה וכבר להיכנס למחזור הבא של לימוד הדף היומי ולסיים בע"ה בעוד שבע שנים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture