ישיבת מועצגה"ת: הקריאה הנחרצת, וההחלטה על מסע בערים • כל הפרטים

יומני אגודת ישראל מדווחים הבוקר בהרחבה על ישיבת מועצת גדולי התורה: "שעת סכנה היא לכל הקדוש והיקר ולתורת ישראל ואיש בל יימנע חלילה מחובתו להצביע ג' ולהשפיע על אחרים". מרנן האדמו"רים ייצאו לעצרות בחירות בריכוזים החרדיים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: כ"ק מרנן האדמו"רים נכנסים לישיבת המועצת. צילום: יעקב מלמד, חדשות JDN

יומני אגודת ישראל מפרסמים הבוקר ידיעה נרחבת על ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתקיימה אמש: "דיון בתחושת חירום של שעת הסכנה לקדשי ישראל מול רדיפת הדת ושומריה, באופן גלוי ובוטה. מועצת גדולי התורה התכנסה אתמול בירושלים לדיון מיוחד, רווי תחושות עמוקות של דאגה וחשש, נוכח האיומים הבוטים נגד כל הקדוש והיקר".

הקול קורא המסורתי צפוי להתפרסם רק ביום שישי, אך בידיעות מצויין כי, "מועצת גדולי התורה מתריעה בקריאת חירום כי שעת סכנה היא לכל הקדוש והיקר ולתורת ישראל ואיש בל יימנע חלילה מחובתו להצביע ג' ולהשפיע על אחרים. עלינו להיקהל ולעמוד על נפשנו ועל נפשות בית ישראל וקדשי שמים ולהצביע בבחירות הקרובות אך ורק עבור יהדות התורה והשבת ג', וגם לפעול בצורה נמרצת בקרב אחרים".

בנוסף, העיתונים המפלגתיים מדווחים כי מועצת גדולי התורה החליטה כי מרנן ורבנן האדמו"רים גדולי ומאורי ישראל שליט"א, ייצאו לריכוזי הציבור החרדי בכל הארץ לעצרות המונים לחיזוק היהדות והשבת. "מוציאים ספרי תורה לרחובה של עיר", נכתב בידיעה נפרדת שעוסקת במסע המתוכנן של מרן האדמו"רים. "כאשר במרכז המסע יעוררו את לב העם לחובת ההשתתפות בבחירות למען רשימת 'יהדות התורה והשבת'".

עוד נאמר כי, "באופן נדיר והיסטורי שלא היה כמותו, ובעקבות חומרת וחשיבות השעה הגורלית במאבק על זכות הקיום של היהדות הנאמנה, נועצו אמש רבותינו כ"ק מרנן ורבנן האדמו"רים שליט"א והחליטו לצאת בעצמם ולכתת רגליהם הטהורות במסע חיזוק אדיר והיסטורי בכל ריכוזי קהילות הקודש בארץ ישראל לביצור וביסוס חומות הדת והיהדות ובכדי להביא את דבר ה' ולעורר את לב העם נוכח המאבק על זכות הקיום שלנו בארץ הקודש.

"המתרפה במלאכתו נעשה בעקיפין ח"ו שותף לכל הקמים על שומרי הגחלת"

בידיעה המרכזית הבוקר בעיתונים המודיע והמבשר שזכתה לכותרת הראשית נכתב כי, "המועצה דנה בכובד ראש בסכנות העומדות לפתחנו על רקע הבחירות הכלליות השלישיות שנועדו ליום שני ו' באדר. פעם אחר פעם אנו נדרשים לצאת ולהצביע, והעובדה שזו הפעם השלישית, אינה מחלישה את כובד האחריות, אלא להיפך: היא מעצימה את החשיבות בכל קול, כפי שאכן הוכח בשתי מערכות הבחירות הקודמות, שמנדט של יהדות התורה התנדנד על חודם של כששים קולות".

עוד נאמר כי הח"כים "שטחו את המצב של הסתה ואת האיום הבוטה והברור של שורת מפלגות, בעיקר מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, לפגוע בכל הקדוש והיקר ולהדיר את הציבור החרדי מכל זכות אזרחית שעוד היתה לו. אמנם, הבהירו – גם הצד הימני של המפה לא יילחם עבור שום נושא של קדשי שמים ולא על קדושת השבת, גם לא על זכויות הציבור החרדי".

הכותרת הראשית הבוקר בעיתון המבשר

גדולי ישראל עסקו גם בחוק הגיוס והפריצה בסטטוס קוו: "הוזכרו האיומים בכל תחומי החיים. בראש ובראשונה מאוימים לומדי התורה, וחוק הגיוס בכפיה המונף השכם והערב ללא הרף, מבקש לשלול מבני הישיבות הקדושות את הזכות להוסיף ולהגות באוהלי תורה. שבת קודש נרמסת בראש כל חוצות. גורמים שלטוניים, ממשלתיים ועירוניים וגורמים שיפוטיים, עושים יד אחת להרוס למוטט את שמירת השבת בפרהסיה הציבורית בארץ הקודש".

בידיעה נכתב בשם מרן האדמו"רים כי אלו שאינם מצביעים הרי הם כשותפים לרודפי הדת: "גדולי ישראל מתריעים על כי רובצת אחריות כבדה על הכלל והפרט, לפעול ולהצביע וחלילה וחס לא להימנע מלבוא לעזרת ה' בגיבורים ולסייע להגברת כוחם וחילם של שלוחי היהדות הנאמנה. אין מקום לשאננות ואדישות, כי גם המתרפה במלאכתו נעשה בעקיפין ח"ו שותף לכל הקמים על שומרי הגחלת, הזוממים להמעיט חלילה את כוחם של יראי ה' מחד, ומחזק בזה ידי רודפי הדת מאידך".

על ההסתה האנטי חרדית נאמר עוד כי, "חברי הכנסת התריעו כי הסחף של אנטי ורדיפה נגד כל מה שקדוש לעם ישראל מדורי דורות, מעמיד בסכנה מוחשית את כל ההישגים של היהדות החרדית בענין צביון הפרהסיה בארץ הקודש וזכויות הציבור שומר התורה. זו סכנה אמיתית שלא היתה מאז כינונה של המדינה לפני שבעים שנה".

"האדמו"רים ייצאו למסע קודש"

בידיעה מיוחדת ביומנים שהוקדשה להחלטת מרנן כ"ק האדמו"רים שליט"א לצאת לכינוסים ברחבי הארץ: "על פי החלטת מרנן ורבנן, כינוסי ההוד במסע המרומם יתקיימו במועד סמוך לבחירות, והם יבואו עם הקריאה הקדושה לפעול להצלת היהדות מפני רודפיה באמצעות הצבעה ליהדות התורה והשבת". עוד דווח כי, המסע ילווה תחת הפסוק "להיקהל ולעמוד על נפשנו" וזאת "נוכח קולות ההסתה מבית ומחוץ".

עוד מוסבר כי, "כדי להעביר המסר של שעת החרום ולבצר את חומות הדת ביקשו מרנן האדמו"רים שליט"א להגיע בעצמם למקומות היישוב החרדיים הגדולים בכל רחבי הארץ, להיוועד בו־במקום עם רבני ואדמו"רי העיר וסביבותיה, ולהופיע בהדרם בעצרות לחיזוק התורה והמצוות והדבקות בבורא עולם. כן יינתן דגש על מקומות בהם ישנם ריכוז גדול של קהילות שונות וציבורים חשובים שונים כדי לרתום את כלל הקהלים למען נצליח במלחמת קיום קדושה זו".

"מרנן האדמו"רים גדולי ומאורי הדור שליט"א ייצאו
לריכוזי היהדות החרדית למסע קודש מרומם לחיזוק חומת הדת"

"באגודת ישראל ובסניפיה בכל אתר, נערכים ומתכוננים בדריכות לרגל האירועים המכוננים. בעזר ה' בימים הקרובים יתבשרו קהל החרדים לדבר ה' בפרטי המסע המתוכנן, ובטוחים אנו שהוא יהיה נקודת תפנית שממנה בעזרת ה' יתרבה ויתאהב כבוד שמים, תוך תפילה ותקוה שזה בקרוב נזכה להתקיימות שאיפתנו 'ומלאה כל הארץ דעה את ה" בב"א", לשון הידיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפעם ננצח!!

הפעם השלישית
ג' ננצח ובגדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture