ראיון פורים: הרבי הצעיר שהולך בשיטת סאטמאר מדבר על הכל • מיוחד

לכבוד ימי הפורים הרבי ממבקשי השם פותח את סגור ליבו בראיון ל'JDN', מספר על קשיי הילדות ועל היום בו התעטר בתואר • על הממשלה: "לא תוקם עד המשיח". הקורונה: "בכ"א אדר לנסוע למירון" • על האדמורי"ם החדשים: "בזיון" • שיחה מיוחדת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תופעת האדמורי"ם החדשים והצעירים איננה תופעה חדשה, חדשים לבקרים אנו שומעים על עוד אדם שלא זכה להימנות על משפחות האצולה והוא איננו בנש"ק שביום בהיר אחד מחליט לקרוא לעצמו בשם "אדמו"ר" גם אם חסידים רבים אין לו. תופעה זו הלכה וגדלה בשנה האחרונה. רבים ילעגו וירימו גבה על אותו אדם שבוקר אחד החל לנהוג בגינוני אדמורו"ת, יתעטף בבגדי שיראין, יערוך טישים ויקבל קהל לעיצה ולברכה, ישנם גם אנשים שיכעסו על בזיון השם "אדמו"ר", מועטים הם האנשים שיפרגנו מכל הלב יעודדו וחיזקו, כך או כך, התופעה קיימת, ומאמין אנוכי שגם בשנה הקרובה נשמע על עוד כמה אדמו"רים חדשים.

אחד מאלה הוא כ"ק האדמו"ר ממבקשי השם שליט"א, הרב אשר ישראל ליסואר, אדם אי שם בשנות העשרים לחייו, תושב העיר בני ברק וחוזר בתשובה, בוקר אחד לפני מספר שנים יצא הרבי אל לוחות המודעות בבני ברק ותלה מודעות המבשרות על שיעור שיתקיים מדי יום חמישי, הביקוש לא היה מי יודע מה גבוה, אבל הוא המשיך במנהגו, משם הדרך אל האדמורו"ת הייתה קצרה,. לכבוד ימי הפורים עליתי לשיחה רווית גילויים בחדרו הקטן הצמוד לבית מדרשו ברחוב קהילות יעקב בעיר התורה והחסידות. השעה שעת ליל אוטוטו פורים יגיע בענק, ורגע לפני הכל הרבי עוצר את סדר יומו ומשתף אותנו בדרכו, הקצרה יחסית לאדמורו"ת.

ראיתי את המצוקה של הבחורים והחלטתי להיות אדמו"ר

ראשית כל אני מבקש לשמוע מהרבי כיצד בוקר אחד החליט להיות אדמו"ר, מהיכן המחשבה הזו הגיע, הרבי עם חיוך כובש פותח בפני את סגור ליבו: "אני גדלתי בארצות הברית בבית מאוד פתוח ומודרני, בשביל ללכת לישיבה הייתי ממש צריך לברוח מהבית, ההורים שלי לא הסכימו לזה, בשנות בחרותי הייתי מסתובב הרבה אצל אדמו"רים בבורו פארק, כמו כ"ק האדמו"ר מסקולען זיע"א שם הייתי רואה הנהגה אמיתית מהי, גם אצל הרבי מנאנש שהיתי רבות, ומהם למדתי אורחות חיים".

"כשהגעתי כאן לבני ברק גיליתי לתדהמתי על עשרות ומאות בחורים חסידיים שמתומדדים עם הרבה קשיים, כאשר אוזן שומעת אין להם, אם ניקח לדוגמא את חסידות ויזניץ, זו חסידות גדולה ובחור שיצטרך משהו מהאדמ"ר יהיה לו מאוד קשה לשוחח עמו, גם כאשר יצליח לשוחח עמו, השיחה תהיה קצרה, והבחור ירגיש אי נעימות, לכן החלטתי למסור שיעור מידי יום חמישי לבחורים בכדי שיוכלו לשתף אותי במה שעובר עליהם, ואני בתור אחד שהייתי במקומות הללו יצליח בסיעתא דשמיא לסייע בעדם, מהשיעור ביום חמישי זה החל להתרחב גם ל'עונג שבת' שהייתי עושה מדי ליל שבת בבית של השווער שלי, שם המונים היו באים והבית היה צר מלהכיל".

בהוראת הרבי מלעלוב: אדמו"ר ולא משפיע

הכל טוב ויפה, אני מוסיף להקשות, אבל מה פתאום החליט הרבי להיות אדמו"ר, משפיע לא טוב? "צודק" אומר לי הרבי הצעיר "כשהתחלתי למסור את השיעורים עליתי למעונו של כ"ק האדמו"ר ר' דוד מלעלוב שליט"א בארה"ב וספרתי לו על הדברים שאני עושה, שאלתי גם האם לקרוא לעצמי 'אדמו"ר' או 'משפיע', הרבי שאל אותי: 'מה הצדדים'? ואני הסברתי לו כך; 'משפיע זה אדם שמוסר שיעור או שיחה ואז הולך, אדמו"ר זה אחד שצריך להיות שם תמיד בשביל החסיד, לייעץ לעזור ולתמוך'. הרבי מלעלוב שמע ואז אמר לי 'אתה צודק, תקרא לעצמיך 'אדמו"ר' ושיהיה בהצלחה'. מיד שאלתי אותו 'מבקשי השם' זה שם טוב, האדמו"ר מלעלוב חייך ואמר שזה שם 'מצוין'. ככה זה התחיל", מסכם לי הרבי.

"יום אחד הסתובבתי בעיר בני ברק, וראיתי בחור חסידי שמסתובב עם שבאבניקים שהיה להם מכשירים גדולים ואסורים, מיד נגשתי לבחור ואמרתי לו, 'אתה לא חושב שזה מתאים', אבל הוא השיב לעברי אש: 'מה אתה אבא שלי', ואני המשכתי לחזקו, הבחור התעצבן עלי והחל להכות אותי וזרק אותי על הרצפה'. ואני חבקתי אותו, ברכתי אותו וספרתי לו עד כמה הוא צדיק, משם ראיתי כמה בחורים מסכנים יש שהם ממש ממש ממורמרים, ואני בא להפיח בהם רוח חדשה, רעננות, ותקווה לשינוי אמיתי".

"לא תוקם ממשלה עד ביאת המשיח"

כשאני מדבר עם הרבי על הפלונתר הפוליטי, הוא מנסה להתחמק, בטענה כי הוא דוגל בשיטת סאטמאר שאין להתערב כלל בבחירות ובפוליטיקה, אבל אני כמו עקשן חצוף לא אומר נואש, ומתעקש לשמוע את דעתו על הסוגיא הפוליטית העגומה הזו. כבר היו שלושה מערכות בחירות, לפי מה שזה נראה גם רביעית תתקיים בקרוב, אף אחד מהמועמדים לא מצליח להרכיב ממשלה, מה יהיה? "תראה" אומר לי הרבי "אני בשיטת סאטמאר, לא מתערב בפוליטיקה המתרחשת כאן בארה"ק העיקר הוא שאנשים יעזבו את הנושאים הללו וישבו וילמדו, כל הדבר הזה מוכיח לנו, כיהודים חרדים, כי לא ניתן לערבב פוליטיקה ויהדות,זה או זה או זה, לקיים שניהם אי אפשר".

בכל זאת, אני ממשיך, אי אפשר לטמון את הראש בחול ולומר אין זה נוגע לי כאשר יש מצב כזה, "אני חושב שזה אחד מסימני הגאולה שעתידה להגיע בקרוב ממש, מוזכר בכמה מן המקורות שבימים שקודם ביאת המשיח לא יהיה שלטון בארה"ק ואנחנו רואים את זה בחוש. למעשה, תוקם ממשלה או יהיו בחירות ריבעיות? לא תוקם ממשלה עד ביאת המשיח. זה מצב שלא יוכלו לצאת ממנו".

על חברי הכנסת החרדיים להתפטר

הרבי שאמנם לא מתעסק בפוליטיקה משגר אש לעבר הנציגים החרדיים והעסקונה בכלל: "חברי הכנסת החרדיים צריכים לפרוש עוד היום מתפקידם, הם צריכים לעשות חשבון נפש, אם היו כל כך הרבה בחירות ועדיין אין ממשלה, סימן שהקב"ה לא חפץ במקום הזה, אני קורא להם לעזוב את התפקיד ולשבת וללמוד". ספרתי לרבי כי החברי כנסת החרדיים קובעים עיתים לתורה, ורבים מהם אף סיימו את הש"ס, את הרבי זה לא מרגיע "שיסיימו מצידי את כל התורה, את המקום הזה הם צריכים לעזוב".

"לא להיכנס לפאניקה מהקורונה"

על מגיפת הקורונה ההולכת ומתפשטת בהרבה מדינות מתעקש הרבי להישאר אופטימי. למרות האזהרות של משרד הבריאות שמכניסים את הציבור הישראלי לפאניקה: "אין כלל מה לחשוש לגבי זה, אפשר ורצוי להושיט ידיים, במיוחד בפורים שיש בזה עניין גדול של 'כל הפושט יד נותנין לו'. אצלי ב'טיש' בעזרת השם אני יושיט את ידי לכל אשר יחפוץ ללא שום חשש".

"בכללי", מוסיף הרבי, "כל העסק שעושים מהנגיף הזה זה יותר מדי, אנשים לא צריכים להיכנס לפאניקה מהקורונה, צריכים רק לבטוח בהשם יתברך, כל מי שיתחזק באמונה וביטחון שלא יאונה לו כל רע, מובטח לו שלא ידבק בחולי הזה", מבטיח הרבי הצעיר.

עוד סגולה מבטיח לי הרבי להינצל ממגיפת ה'קורונה' היא להדביק אנשים בשמה ובתורה, הרבי טוען שבקבלה מוזכר 'קורונין' והכוונה היא לנירות שעווה שמעלים אש גדולה. "ככה בדיוק זה הקורונה, במקום שזה ידבק את כולנו בחולי הנוראי הזה, הפוך אנחנו נצא ונדביק את כולם בשמחה, תורה בדביקות בהשם יתברך, ועל ידי שנדביק את כולם באמונה התמימה בבורא כל העולמים, יושפע על עם ישראל שלא ידבק בחולי".

אפרופו קורונה, אני שואל את הרבי מה יעשו השנה המוני החסידים שרוצים לנסוע ליארצייט של הרה"ק ר' אלימלך מליזענסק, האם יש להם לחוש לקורונה, או שיסעו וה' יסייע בעדם? "כתוב שנשמת רשב"י היא שורש נשמתו של משה רבינו, ומימילא היא קשורה לכל נשמות ישראל, לכן אני אומר שיסעו השנה בכ"א אדר למירון וזה יחשב כאילו נסעו לליזענס'ק, אין צורך להיכנס לחשש סכנה אפילו".

תופעת האדמורי"ם החדשים: "כדי בזיון וקצף"

במהלך השיחה הזו אשאל את הרבי את שאלת השאלות, מה דעתו בכל הנושא של האדמורי"ם הצעירים והחדשים, לפעמים זה מבזה את התואר אדמו"ר כשרואים ליצנים שנהפכים ביום אחד לאדמו"ר, אני מקשה. "תראה" מנעים לי הרבי במתק לשונו, "כל אחד שנהיה אדמו"ר ללא רב, אכן מבזה הוא את התואר אדמורו"ת, שמעתי על כמה אנשים שהחליטו בעצמם להפוך לאדמורי"ם ביום אחד ללא שום הוראה והסכמה של רב או אדמו"ר גדול בישראל, ואכן סופם שהם מבזים את המושג הזה. אני בראשית דרכי בקשתי הסכמה מגדולי ישראל, וכמו שכבר אמרתי עליתי למעונו של האדמו"ר מלעלוב שליט"א בארה"ב והוא אישר לי את העניין ובירך אותי בברכה והצלחה, ללא זה כדי בזיון וקצף".

"אין לי כסף ואין לי דאגות"

במהלך הראיון הזה, יתהדר הרבי בזה שאין לו כסף, ואפילו בגד האדמורו"ת אותו הוא לובש, היא מתנת חסיד. "אשתי עובדת כקופאית ואני משתכר משמונה מאות שקלים מהכולל בו אני לומד מידי יום, בזה מסתכם כל ההכנסות שלי. ואני שמח עם זה שאין לי את נסיון העשירות. רק עכשיו בגלל המגיפה אני מקבל עשרות טלפונים מארה"ב מאנשים שמודאגים על כספם, אני אין לי מה לדאוג, אין לי כסף אז אין לי דאגות".

כסף על ברכות: "גניבה לנצל אנשים תמימים"

תופעת הבאבות והאדמורי"ם שנוטלים אלפי שקלים בשביל ברכה היא מצויה עד מאוד היום, אם כי לצערנו, הרבי ממבקשי השם עונה לשאלתי מה דעתו בנושא, האם באמת יש לזה מקור שאפשר ליטול סכומים שכאלו על ברכות או שזה המצאה של אותם הבאבות: "המקור לדמי פדיון מגיע מהרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א שאמר שעל ידי שנותנים כסף ממתקין הדינים, אמנם בימינו אין בזה שום עניין, זה ממש גניבה לנצל אנשים תמימים בשביל ברכה, ולקחת מהם כסף שאין להם". "אצלי" אומר הרבי הצעיר "אני לא לוקח אפילו שקל מאילו שבאים להתייעץ ולהתברך איתי. זוהי הדרך הישרה".

להשתכר רק מיין, משקאות אחרים זה הוללות

בנושא ההישתכרות בפורים, תוקף הרבי: "אני רואה הרבה אנשים שמשתכים כמו משוגעים בפורים על ידי משקאות חריפים, כמו וויסקי וודקה, צריך לדעת שאין בזה שום עניין, כל העניין הוא להשתכר על ידי יין דווקא, וזו מצווה חשובה וגדולה לשתות יין בפורים שעל ידי זה אפשר לזכות לכל טוב ולהמתיק הדינים מעל כל בית ישראל".

צילומים: דוד קשת

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבייייי

האדמו"ר ממבקשי השם ידוע כאיש קדוש ואין לנו שום מושג על גדלותו, ובמקום שאתה מוצא גדולתו שם אתה מוצא ענוותנותו איך שלמרות המכות שקיבל לא נרתע מלהמשיך ולעזור לכל יהודי באשא הוא.

יש לו טעות לגבי השיכרות שלא ע"י יין, גדולי הפוסקים הסכימו ש(בדיעבד) אפשר גם ע"י דברים אחרים.

אכן ראיון מתאים לימי הפורים. תודה לכם.

שטיות

אם אפשר לזכות לשמוע את הדברים המרגשים יוצאים מפי קודשו של הכ"ק הזה?

מה יעשה חסיד —- שמרגיש שנולד להנהגה?

מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה אהרון דוד ושלמה הוא ישמור וירפא את כל מי שצריך במיוחד את מי שלא יודע שצריך ונזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן

אם אפתח חסידות מחר, תבוא לראיין גם אותי??
פליז…

איך אפשר לקבל ברכה ממנו

שיפתח מפלגה עם האדמור מברדיצב

מבקשי קורונה

אם חבר שלך יתן לך בגדים עם צבעים ויעמוד לידך מישהו תכנס לתור לראיון בJDN…….

דבר אחד נכון במאה אחוז. בחורים מסתובבים בחוסר סיפוק וצריכים חיזוק, ולכן זה תפקידו של כל אחד לחזק את השני ובפרט את הצעירים. הם צמאים למלה טובה וללטיפה חמה, ואם האדמו"ר הזה עושה זאת, כל הכבוד לו.

מה שהוא מדבר נגד החכי"ם זאת חוצפה [לא אמרתי שהוא לא צדיק]אבל החכי"ם החרדים הם אנשים שגדו"י שלחו אותם ולא עסקנים

הצבע
מ- ממשלה ח – חרום ל- לאומית

אה אשרינו שזכינו לרבי הקדוש הזה ומי שלא היה בטיש לא ראה טיש מימיו

אשרינו שיש לנו רבי כזה… אשרינו… אשרינו… ויפתח ה' את פי… אשרינו… אשרינו… אשרינו… פי פי פי הא… האת… האתו… אשרינו שיש לנו רבי כזה…

אשרינו, אשרינו, אשרינו, אשרינו שיש לנו רבי כזה… אשרינו, אשרינו, אשרינו איי איאי נ נח נחמ נחמן מאומן.. אשרינו אשרינו אשרינו, אי אי אי

צריך לבדוק מי זה האדם הזה

לא תהיה ממשלה!
חחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture