צילום: יעקב כהן

תנועת ש"ס אבלה: "פטירתו היא מכה גדולה, אבדה גדולה לעם ישראל"

"מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳", נמסר מתנועת ש"ס. דרעי: "הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, זקן הראשונים לציון ומבכירי עולם הרבנות והדיינות בישראל, הרב הראשי לישראל לשעבר הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל אשר השיב הערב את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים והוא כבן פ׳ שנים.

בהודעת שס נאמר כי "המנוח זצוק״ל קנה את חוק לימודו בישיבות הקדושות וכיהן עשרות שנים כרבם של הערים בת ים וחיפה, שם הקים עולה של תורה וחולל בהן מהפכה תורנית עצומה. בקיאותו הגדולה במכמני התורה יחד עם מסירותו לכלל הביאה את מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל לתמוך בו למשרת הראשון לציון והרב הראשי לישראל".

"במשך שנות כהונתו האדיר את מעמד הרבנות בישראל והביא את דבר ה׳ זו הלכה לכלל הציבור ופעל להאהיב שם שמיים על הבריות. העמיד תלמידים הרבה בישיבות 'בנין אב' ו'דבי אליהו' ובת"תים שהוקמו על ידו. חיבוריו התורניים העמוקים כמו שו״ת בניין אב ששה כרכים בהלכה ובאגדה זכו למקום של כבוד בכותל המזרח התורני. זכה לראות דור ישרים מבורך, צאצאים יראי ה׳ הממשיכים דרכו ברבנות ובהרבצת התורה, וכן נינים ובני נינים כ״י".

"מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳", לשון הודעת ש"ס.

יו"ר שס שר הפנים אריה דרעי ספד הערב למרן הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל שהלך הלילה לעולמו וכתב: "‏ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי: "מרן זקן הראשונים לציון הגאון העצום רבי אליהו בקשי דורון זיע״א היה ספר מוסר מהלך בצניעותו, פשטותו, במידותיו הנאצלות, במסירות נפשו ללימוד והפצת התורה, ומעל כל אלו גדלות נפשו במילוי ציווי התורה ״לא תגורו מפני איש״ בהידור ובעוז. מרן הגר״ע יוסף זיע״א סמך עליו בעצימת עיניים וקיבל את דעתו בכל הנוגע למינוי דיינים וביקש את דעתו-דעת תורה תדיר. ווי להאי שופרא דבלי בארעא. אוי לדור שכך עלתה בימיו. ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר כי הוא "חש הערב עצב נורא, כמובן בפן הכללי, הרב זצ"ל היה דמות מרתקת אשר שילבה ידענות אדירה של תורה, ספריו בהלכה נמצאים ברבים מהיכלי התורה, אבל גם בפן הפרטי, בשנים האחרונות הגעתי להתייעץ ולהתברך בביתו פעמים רבות. הרב היה במשך שנים אחד מרבניה המשפיעים של תנועת ש"ס והשר דרעי היה נועץ בו רבות. אין ספק כי זהו ערב קשה מאד. איבדנו אדם גדול שהיה בנוסף לכל גם גאון במידות, החיוך והעצה שלו תחסר לי ולרבבות שומעי לקחו לאורך עשורים רבים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הָאֱלוֹקִים. המומים וכואבים את לכתו של זקן הראשונים לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל הרב הראשי לישראל לשעבר. הרב היה מורה דרך לרבים, סמל לענווה ולצניעות ונצר לדור דעה. וְכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרָף ה".

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין: "עולם התורה וההלכה איבד הערב את אחד מפוסקי הדור הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לה לספינה שאבד קרבניטה, הרב זצ"ל המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם. 'זכיתי להכירו באופן אישי ולהתייעץ איתו כשכיהן כרב ראשי ואב"ד בחיפה הרב היה מגדלור שמשך אליו רבים שבאו להתייעץ עימו ולשמוע ממנו דעת תורה. דרכו ההלכתית באה לידי ביטוי בספרי ההלכה שלו שו"ת בנין אב".

חה"כ ינון אזולאי: "עם ישראל כולו אבל על פטירתו של גדול הדור סמל מופת של גדלות בתורה ענווה וצניעות. הגאון הגדול הרשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל היה גדול בתורה וסמל של אמת, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. עוד מימי ילדותי זוכרני את התפילות בנץ החמה כאשר מו"ר אבי ז"ל היה מתפלל בביתו של הגאון הרב בקשי זצ"ל בהיותו רבה הראשי של חיפה וזאת בשל מחלתו של מו"ר הגה"צ הרב שלום לופס זצ"ל אשר היה חמיו של הרשל"צ בקשי דורון זצ"ל והתארח בביתו בתקופת ההחלמה. חבל על דאבדין ולא משתכחין. תיהיה נשמתו צרורה בצרור החיים, ויהיה מליץ יושר על כל עם ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבידה לש"ס???
אבידה לכל עם ישראל!

אבידה גדולה!
אבא שבשמיים!!
חוס ורחם עלינו!!!

ממש מצער
לאפרת אנא לפני להעיר תקריא טוב לא כתבו שהוא אבידה רק לשס ולו פעם אחת קראתי הכל אז אנא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture