David Cohen/Flash90

ל"ג בעומר במירון: 3 הדלקות בלבד אושרו – עצומה לאשר 'דרייב אין'

לעת עתה אושרו רק שלושה הדלקות שיתקיימו בל''ג בעומר בהר מירון והם ישודרו בשידור חי • עצומה בשעות האחרונות לרשויות לאשר את מבצע ה'דרייב אין' לפיו אלפי אנשים יוכלו להגיע ברכבים פרטיים לאיזור הציון להתפלל ולערוך חלאק'ה לילדיהם • כך זה יראה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים הוחלט בדיונים בממשלה לאשר קיום מצומצם של הדלקות בודדות בהר מירון ביום ההילולא ל"ג בעומר, על פי ההסכם יתקיימו במקום שלושה הדלקות בלבד כשגם הם ייערכו על פי כללי משרד הבריאות וגורמי הרפואה. מפרטים נוספים שהגיעו מהישיבה הממשלה עולה כי טרם הוחלט סופית כיצד תיראה יום ההילולא בהיכלו של רשב"י במירון והדברים עולים בדיונים שוב ושוב.

ל'חדשות JDN' נודע כי במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע הוחלט לאשר את קיום ההדלקות הבודדות בהר מירון במהלך יום ל"ג בעומר, השר בצלאל סמוטריץ' שהשתתף בדיון דרש שתתקיים גם הדלקה של אחד מבכירי רבני הציונות הדתית ובקשתו התקבלה.

על פי ההסכם יתקיימו שלושה הדלקות בלבד במהלך יום ההילולא במירון. הראשון שידליק יהיה כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א המחזיק במסורת של שנים ארוכות כשהוא פותח את סדרת ההדלקות בגג הציון מדי שנה בשנה. השני שידליק יהיה הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א שיעלה את האבוקה כנציגם של בני יהדות המזרח. השלישי שידליק יהיה הגאון רבי שמואל אליהו שליט"א מבכירי רבני הציונות הדתית ורבה של צפת.

מפרטי המבצע עולה כי בכל הדלקה ישתתפו עד מאה איש בלבד כשגם הם יתבקשו לשמור על הנחיות משרד הבריאות וגורמי הרפואה, דבר שכולל חבישת מסכות, כפפות, ומרחק של מינימום שני מטר מאדם לאדם. יצוין כי כלל ההדלקות ישודרו בשידור חי לרווחתם של אלפי בתי ישראל שיצפו ויאזינו ברגעי ההדלקה המרטיטים. עוד יצוין כי יתקיימו עוד מספר ישיבות בעניין ורק אז יוחלט באופן סופי כיצד תראה ההילולא השנתית במדויק, אם כי זהו המתווה המסתמן.

עוד נודע ל'חדשות JDN' כי בימים האחרונים מתנהלים מגעים קדחתניים בין עסקנים לאנשי המשטרה והבריאות בדרישה לאפשר הגעה לציון באופן פרטי ובכלי רכב, מי שיזם את מבצע ה'דרייב אין' הוא העסקן הרב יעקב חיים מילר הטוען בכל תוקף כי אין שום בעיה בכך שיבואו המונים ברכבים פרטיים, וכפי שמאשרים הפגנות וכיוצא בזה כך צריך לאשר את מבצע ה'דרייב אין' במיוחד כאשר הציבור החרדי יודע להישמע להוראות היטב.

על פי הרעיון יבואו המונים ברכבים פרטיים כאשר מסלול מיוחד יתוכנן מראש וכך הם ייסעו דרך אזור הציון שם הם יוכלו להגיד תהילים ביום גדול שכזה בסמיכות למקום משכבו של התנא האלוקי, מילר אף הוציא מפות מסודרות בו הוא מוכיח את כמות כלי הרכב הניתנים להגיע לאזור בשעה כשהם עולים על סך 1,200 רכבים.

הרעיון המיוחד העלה קורת רוח אצל רבים החפצים לעלות לצין הק', אך לעת עתה לא נראה שהרשויות יאפשרו אותו. אם כי בשעות האחרונות הרעיון תופס תאוצה כאשר אף אברכים מכלל הציבורים החלו לשגר עצומה לרשויות במטרה לאפשר להם להגיע בסמיכות לציון בכדי לערוך חלאק'ה לילדיהם בני השלוש.

בעצומה נכתב "מעוניינים אנו לעלות להר מירון להשתטח אפילו מרחוק על ציונו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, ולקיים את החלאקה (התגלחת) לילדנו". עוד נכתב בעצומה "כפי שדאגתם לפתוח מאט אט את רוב העסקים והשווקים בישראל, כך אנו מבקשים שתאפשרו לנו לקיים את המנהג הקדום והחשוב הזה, אשר כאמור הוא צורך חיוני לא פחות מיתר העסקים והמוסדות שנפתחו לציבור הרחב, או קיום הפגנה אשר מאושר באופן חוקי".

"האירוע אינו ניתן לשחזור בשום דרך שהיא, זהו אירוע של פעם בחיים אשר בו גוזזים את שיער ראשו ועבור הילד הרך זו חוויה רוחנית ראשונה במעלה, נא לאפשר לנו הגעה ברכבים ספורים למספר דקות בלבד לציונו. אנו מתחייבים להישמר מכל התקהלות ומתחייבים לשמור על ההנחיות המגבילות והיותר מחמירות של משרד הבריאות". כאמור עד לרגע זה טרם הוכרע האם רעיון מבצע ה'דרייב אין' יאושר אך דיונים רבים מתקיימים בנושא.

תוכנית הדריין אין:

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלושה הדלקות – איזה עברית 'נכונה'!

צריך לשאול קודם את יו"ר ועד מירון, מה הוא אומר,
הוא המחליט!!!

מקןוה שלא יאשרו את זה
כי תהייה קבוצת מיעוט שלא תקשיב לנהלים ותצא מהרכבים ותעודד אחרים לעשות זאת.
וכמובן שאחרים כמו עדר כבשים ללא חשיבה עצמית יעשו מה שהאחר עושה כי "אם הוא עושה, למה שאני לא אעשה?" כמו כל 'בן תורה' אחר שעושה מה שאחרים עושים במקום לחשוב לבד מה עליו לעשות או לפחות לשאול רב.

מה הלחץ. אני כל שנה כל היום במירון, אפשר לחגוג את ההילולא מכל מקום. סכנת נפשות השנה

שמות מפוצצים: קפסולה, דרייב אין.
ברגע שאתה מביא את התוכנית המטופשת שלך בעטיפת שם מפוצץ, הדברים מתקבלים הרבה יותר יפה.
אבל זה לא משנה את המציאות, גם תוכנית הקפסולות לא ישימה, וגם לא תוכנית הדרייב אין במירון. אין לזה שום היתכנות, בקושי כל שנה שורדים שם עם תחבורה ציבורית, איך בדיוק נעבור את זה עם רכבים פרטיים?
ועוד עם הציבור הממושמע שלנו.

אצל רשב"י אין סכנת נפשות.
"וכדאי הוא ר"ש…."

שיעשו דרייב אין ישר להר המנוחות. טיפשות. מבלבלים את המוח. מתי כבר העסקנים ישאלו את גדולי התורה לפני שהם משגעים את כולם

אל תדבר על בני התורה!
זהירות….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture