צילום: דוברות המשטרה

רק 3 הדלקות עם עשרות אנשים: נחתמו מעמדי ההילולא המצומצמים במירון

בהשתתפות קהל מצומצם נחגגה הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. כ''ק האדמו''ר מבאיאן שליט''א העלה את האור בהדלקה המרכזית. הראשל"צ הגרש"מ עמאר נשא דברים נרגשים וזעק לביטול המגיפה • יעקב מלמד בסיקור מיוחד ממירון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהשתתפות קהל מצומצם נחגגה הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א הטמון בהר מירון. ההילולא שהייתה נערכת מידי שנה בהשתתפות מאות אלפים שהיו מתקבצים ובאים לכבודו של רשב"י נערכה השנה באופן מצומצם ביותר זאת בשל הסכנה הגדולה מפאת נגיף הקורונה.

לאחר תפילת ערבית נאמרו במקום פרקי תהילים על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א, וכן מעמד 'קבלת עול מלכות שמים' על ידי כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, כאשר קודם לכן נאמרו במקום דברי חיזוק בשגב היום מרבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א ותחינות לביטול המגיפה מהמקובל הגה"צ רבי אביש ציינווירט שליט"א.

מיד לאחר מכן החלן בעלי המנגנים לשורר ניגוני רגש ודביקות כשכ"ק האדמו"ר מבאיאן שוהה במקום ושופך שיח על אלפי השמות שנשלחו למקום. לאחר דקות ארוכות ניגש כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א והעלה את האור בהדלקה המרכזית שנערכה על ידו בגג הציון במירון כפי מנהגו מזה כארבעים שנה.

צילום: דוד כהן, פלאש 90

במקום שרו את פזמוני הרשב"י במשך כשעה כשמיד לאחר מכן מטרים ספורים מגג הציון נערכה ההדלקה הספרדית המרכזית בראשות הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א.

הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א נכנס לרחבת ההדלקה יחד עם רבנים נוספים בהם המקובל הגאון הצדיק רבי בניהו שמואלי, הגאון הצדיק רבי שלום ארוש ראש מוסדות 'חוט של חסד', הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע, הגאון רבי פנחס כהן רבה של נתיבות, הגאון רבי דוד אבוחצירא רבה של יבנה, המשפיע הגה"צ רבי מנחם ביטון.

הראשון לציון נשא במקום דברים נרגשים כשבמהלכם זעק והתחנן מבורא עולם שבזכות רשב"י תיתבטל המגיפה הנוראה מעמו ישראל ומהעולם כולו, בהמשך דבריו המרטיטים העלה את דמותו של זקן הראשונים לציון הגאון רבי בקשי דורון זצ"ל שהלך לעולמו מהנגיף האכזרי, הגרש"מ עמאר אף בירך את כל הקהל שהשתתף בהילולא מרחוק.

לאחר דבריו של הגרש"מ עמאר נשא דברים המקובל הצדיק רבי בניהו שמואלי שליט"א כשהוא מקריא מעט מספר הזוהר, במהלך דבריו עמד על שגב ומעלת היום שהשפעות גדולות מושפעות בו לטובה ולברכה. כלל הרבנים יצקו שמן למדורה כשמיד לאחר מכן העלה את האבוקה הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א.

צילום: שוקי לרר – המקומות הקדושים

עם סיום ההדלקה עלו למקום רבני הציונות הדתית הגאון רבי שמואל אליהו שליט"א רבה של צפת והגאון רבי חיים דרוקמן שליט"א, הרבנים הדליקו את האור לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א כשהם משמשים כשליחי ציבור עבור רבבות אלפי ישראל שנאלצו להישאר בבתיהם. במעמד השתתפו שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

עם סיום מעמד ההדלקה של רבני הציונות הדתית ננעלו מעמדי ההדלקות ביום ההילולא של רשב"י זיע"א בהר מירון, ל"ג בעומר תש"פ. הציבור המצומצם שהשתתף במקום עזב ברגשות מעורבים מצד אחד השמחה הגדולה שיש ביום גדול שכזה אך מאידך גיסא עצבות ודכדוך על רבבות אלפי ישראל שניבצר מהם להגיע, דבר שהעיב מאוד על האווירה במקום.

צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר בתום המעמד כי "בשעה זו, לאחר סיום אירוע ההדלקות המסורתי במירון, מאות שוטרים גלויים וסמויים יחד עם לוחמי מג"ב ממשיכים במשימתם פרוסים במתחם ציון הרשב״י, בדרכים ובמחסומים, בשטחים הפתוחים והיערות סביב הישוב מירון ובתוכו, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לרבות אמצעי תצפית, רחפנים ורכבי שטח למניעה של ניסיונות הגעה רגלית לאתר, וזאת על מנת למנוע הגעת חוגגים לא מורשים גם בעת הזאת במטרה להבטיח את בריאות הציבור ולמנוע אפשרות התפשטות הנגיף והדבקה המונית בהתאם להוראות תקש״ח.

"במהלך היממה האחרונה במסגרת פעילות המשטרה אותרו והורחקו עשרות חוגגים שניסו להיכנס לאתר מירון דרך לא דרך- דרך השטח, תוואי נחל עמוד ודרך ישובים סמוכים, על אף הוראות תקנות לשעת חירום האוסרות הגעה לבלתי מורשים".

"משטרת ישראל לא תאפשר חריגה מהוראות התקש"ח ותמשיך לפעול בהתאם לסמכויות שהוקנו לה בחוק להרחקת לא מורשים ולמפירי ההנחיות ובמידת הצורך אף תתבצע אכיפה נוקשה וינתנו דוחות כספיים. מתחם ההדלקה נשאר סגור ולא תתאפשר כניסה למקום במהלך הימים הקרובים. אנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות, לא להגיע למחסומים ולא ליצור עימותים מיותרים עם השוטרים", לשון ההודעה.

זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ: ההדלקה המרכזית של כ"ק האדמו"ר מבאיאן • גלריה

לִכְבוֹד הַתַּנָּא: רבנים ושליחי ציבור ביציקת שמן במירון • תיעוד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש עשרות אנשים בודדים.
שקר וכזב, מסרטונים ותמונות שראיתי מחבר שנוכח במקום היו בכל הדלקה למעלה מ300 איש.
רשעים ארורים

תפסיקו להגן על החלטות בריאות מדומות
תפסיקו להיות שופר של ממשל כפרני הרסני שהיה רוצה לראות אותנו על המוקד
תהיו עיתונות לוחמת אמיצה
הקבה ורבי שמעון יפרע מכל מי שקלקל לו את האירוע
כי יום נקם בליבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture