צילום: יוסי לוי

האדמו"ר מסלאנים: "הבטיחו שלא ייקחו תפקיד שר, זו מרידה בקדוש ברוך הוא"

כ"ק האדמו''ר מסלאנים במתקפה חריפה נגד 'אגודת ישראל' שלקחו תפקיד שר בממשלה: "הם ניהלו משא ומתן עם הציונים, הם הפכו לבשר מבשרם. אנחנו בגלות אצל החסידים". על חוק הגיוס: "לא עשיתם כלום, רימיתם אותנו. השופטים של בג"ץ הם גזלנים" • האזינו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ"ק האדמו"ר מסלאנים שליט"א נשא אמש (חמישי) דברים ב'טיש' היארצייט לכ"ק האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' זיע"א כשבמהלך דבריו יצא האדמו"ר בדברים חוצבי להבות כנגד סיעת 'אגודת ישראל' על כך שהם נטלו תפקיד שר בממשלה הנוכחית, דבר שנוגד את דעתו.

בפתח הדברים שנשא האדמו"ר והגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר הרבי: "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים. בכל הדורות היו כאלו שלא הלכו בתלם. בתחילה היה את הצדוקים ובהמשך את המשכילים, קראים, רפורמיים, שמכל אלו לא נשאר כלום. אמנם הסכנה הגדולה בדורות האחרונים שהייתה ליהודים זה הציונים".

"הציונים לקחו מהיהדות את ארץ ישראל ועשו מדינה ואת שפת לשון הקודש לעברית ועשו מדינה בלי הקב"ה ובלי תורה. מעשה שטן הצליח להקים מדינה ואנחנו בגלות. ישנה גלות בין הגויים, וישנה גלות בין יהודים, אנחנו נמצאים במדינה שנמצאת בגלות". עוד הוסיף כי, "כי המלוכה והממשלה לחי העולמים, מלכותך מלכות כל עולמים וממשלתך בכל דור ודור. וכשעושים ממשלה שנוגדת את דרך התורה זו מרידה בקדוש ברוך הוא".

כאן החל הרבי להתייחס לתנועת 'אגודת ישראל' ואמר כי "בשנת תשל"ז החליטו מועצת גדולי התורה שלא לוקחים תפקידים בממשלה, לא שרים ולא סגנים, עד שבשנת תשע"ו שינו את ההחלטה. לפני הבחירות אמרתי לציבור שלשבת בממשלה זה משהו אחר לגמרי, קיבלתי הבטחה מארבע חברי מועצת גדולי התורה שיעמדו על המשמר בכל תוקף שאגודת ישראל לא יקחו תפקיד שר בממשלה, למעשה הם כן נכנסו לממשלה".

"שאלתי את כולם", הוסיף הרבי, "במה שונה תשל"ז מתש"פ, למה אז היה אסור לקחת והיום מותר לקחת, מה ההבדל, מה שנתנו להם היום הם רצו לתת אז, הכל. פסקו שאסור לקחת, אין דברי בית דין לבטל דברי בית דין אחר אלא אם כן גדול הימנו בחכמה ובמניין". הוא הוסיף בצחות ש"אומרים שאם הם היו יודעים כמה טובים התיקים והשרים, לא היו אוסרים".

"צריך להודיע לציבור שלא חזרנו, גם אני לא, לא בחרתי אבל לא מנעתי מלהצביע, אבל צריך לדעת שאנחנו בגלות, אגודת ישראל יושבת בממשלה – הם ניהלו משא ומתן עם הציונים, במקום ללחום בהם הפכו לבשר מבשרם. יש גלות אצל גויים, יש גלות אצל יהודים ויש גם גלות אצל חסידים, אנחנו בגלות אצל החסידים, הגלות השלישית. שיידעו שאין לנו חלק איתם, זה ממשלה שמורדת בקדוש ברוך הוא ובתורה".

הרבי אף התייחס בדבריו לנושא חוק הגיוס ואמר כי, "יש את חוק הגיוס, זה ציפור הנפש של כלל ישראל, זה הישיבות, על זה הפילו את הממשלה. היו צריכים להילחם, הבטיחו שיתקנו את זה, למעשה לא עשו כלום. אחד מחברי הכנסת מחה ואמר לליכוד שהבטחתם שתסדרו את זה, סיכמנו, מה עם זה? לא עשיתם כלום, רימיתם אותנו, כל החברי כנסת האחרים שלחו לו מכתב שהוא מחוצף".

"הם לא תיקנו כלום, אבל נתן להם סוכריות טובות, זה הוא נתן בשפע אבל חוק הגיוס נותר יתום", תקף האדמו"ר שיצא גם נגד בית המשפט העליון שביטל את חוק הגיוס: "השופטים של בג"ץ הם גזלנים ומלואו הארץ חמס מפיניהם, הם מושלים היום". הרבי סיים את דבריו באמריה חריפה כי "ככה נראה הדור היום, אנחנו בגלות עמוקה. צריך להיזהר שלא ניגרר. ה' יעזור להעביר ממשלת זדון מן הארץ".

כידוע, כ"ק האדמו"ר מסלאנים שליט"א מצדד בעמדה קנאית לפיה אין ליטול תפקידי שר בממשלת ישראל, הרבי אף שקל שלא לתמוך ברשימת 'יהדות התורה' ולהורות לחסידיו שלא להצביע אך לבסוף החליט שלא לאסור להצביע למפלגה, לאחר שקיבל התחייבות כי הנציגים של 'יהדות התורה' לא יכהנו תפקידי שרים בממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין לי בעיה עם קהילות שמתנתקות מאגודת ישראל, אבל במטותא שיעשו זאת משני קצוות התמונה, דהיינו שמעתה יפסיקו ליטול כספי תמיכות לבתי החינוך והכוללים, ואף יפסיקו לאלתר מלבקש טובות ובקשות עזרה מנציגי הציבור המקומיים והארציים, וק"ל
שיעברו לגמרי לצד של העדה החרדית, גם איפוה שלא כ"כ נח…
הכי קל זה להנות מתמיכות ועזרה מחד אך מאידך להיות פרומער ולתקוף ללא רסן.

הקב"ה חושב אחרת, הקנאים שלא השתתפו בבנין הארץ מתו בשואה, וגם היום מי שגורם שאין ממשלה דתית זה החרדים שנשארים בחו"ל תחת גזירות יותר גדולות, ולכן אין לנו רוב, אנחנו כבר לא בגלות אלא בתהליך של גאולה. מי שלא טוב לו שיעבור לקרית יואל במונורו בגלות אמריקה ויריב עם השחורים

למה לא לצרף קהילותו הקדושה להעדה החרדית?
לא צריך להיות בגלות אצל החסידים…

כידוע כך גם דעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, אמנם דעתו היתה שאעפ"כ חייבים להשתתף בבחירות, כי מי שלא בוחר נותן אוטמטי בקול שלו יותר כח למפלגות החילוניות.

חברים,
בואו לא נהיה את דעתנו הקטנה מול דעתו של גדול בישראל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture