גאב"ד מרוקו בירך את המלך שאושפז השבוע: "יאריך ימים על ממלכתו" • צפו

בדברים מיוחדים שנשא האדמו"ר רבי יאישהו יוסף פינטו לכבודו של מלך מרוקו התחיחס הרב למסורת ארוכת הימים שבין יהודי מרוקו לבית המלוכה: "זהו מלך של חסד כמו המלכים הקדמונים שהיטיבו עם עמם, זקני הקדושים היו מזכירים את המלך לברכה בכל ליל שבת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בדברים נרגשים שנשא השבוע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א ממקום מושבו במרקש שבמרוקו, פתח הרב בדברי שבח וברכה למלך מוחמד השישי, שעבר השבוע טיפול רפואי מורכב בליבו.

בדברים שנשא הרב לפני המוני צופים בכל רחבי העולם אמר הרב: "יש אלפיים שנה של תורה במרוקו, אלפיים שנה של חסד, מלך מרוקו הוא מלכות של חסד, מלכות שנתנה ליהודים כל דבר בשוויון גדול, באהבה גדולה, מלכות של טוב המלך הוא אדם מרומם מעם, אנחנו מכירים ויודעים סיפורים על הצניעות והענווה והמיוחדות שבו, רק למשל סיפר לנו אדם פשוט שהוא נגן רחוב כיצד המלך עבר לידו באחד הימים וקשר איתו שיחה בה התברר לו מצבו, המלך אסף אותו ודאג לו לכל צרכיו, מעשים שכאלה ואחרים ישנם על המלך שהוא ממש כמו מלכי חסד של דורות קודמים, מלך של חסד ורחמים".

באוזניהם של רבבות משתפי השיעור בירך הרב ואמר: "ה' יברכו בבריאות, יאריך ימים והארץ הזאת תמשיך להיות ארץ של טוב ארץ של ברכה, זו ארץ שהאבות הקדושים שלנו חיו וגדלו בה, ובה למדו תורה הם מצאו מקום שמרגישים בו דבקות בה', ארץ עם מורשת גדולה שיש הרבה מה ללמוד ולקחת ממנה ולשאוב רבים".

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו עם המלך

"אני אומר את דברי בשם כל היהודים שיצאו ממרוקו שזוכרים, עודני זוכר כילד קטן איך סבותי הקדושים הבבא סאלי והבבא מאיר זיע"א, היו עושים קידוש בליל שבת ועומדים ומברכים את המלך, באחד הפעמים שאל אחד התלמידים את מור זקני, מדוע הנך מזכיר את המלך הלא אתה כבר נמצא בארץ ישראל, אמר לו זקני, שאפילו שהם עלו לארץ הקודש, הרי שהחסד והטוב וכל מה שהיה במרוקו נשאר אתנו והלך אתנו משם לארץ ישראל, כל הכוח והמיוחדות, יש בקדמונים שאמרו שכל העם הוא בלב המלך, כי כל המדינה, כל העם זה כוח שנובע מלב המלך, וכשיש מלך שכזה מלך שליבו לב של חסד ורחמים מלך שהוא טוב לזולת וטוב לעולם, כשיש לו את הכוח והרצון להשפיע טוב לעולם, הרי שזה משפיע על כל העם".

"הקב"ה, יחזקו ירוממו וישמור אותו ואת ב"ב, יתן לו כל טוב בריאות ושמחה ימשיך ממלכתו עד מאה ועשרים שיהיה בריא אולם בשמחה בנחת בכל הטוב".

יצוין כי שיחתו של הרב נמסרה לאחר ימים ארוכים בהם מצבו הרפואי של הרב היה בכי רע, כאשר תלמידי הישיבות הקדושות "שובה ישראל" יצאו להעתיר עליו בתפילה, כשהם מוסיפים תפילה מיוחדת למלך מרוקו מוחמד השישי, שכאמור עבר השבוע טיפול רפואי בליבו.

מלך מרוקו לפני מספר ימים. צילום: ממשלת מרוקו

במהלך השבוע נערכו משמרות של תפילה ולימוד בבתי המדרש באשקלון, באשדוד, קרית גת ובארה"ב, כאשר חלק מתלמידיו נסעו השבוע לציונו של רבי ישמעאל כהן גדול ביום ההילולא, כדי לשפוך שיח ולעורר רחמי שמים על כבוד הרב, כמו כן הגיעו משלחות התלמידים לציון התנא האלוקי רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה, ביום ההילולא, כשהם מרבים בבכי ובתחנונים לרפואת הרב.

כאמור, תפילות נערכות במקביל גם לרפואתו של המלך מוחמד השישי, שמלכותו מלכות של חסד, כאשר בני הקהילה של שובה ישראל התפללו רבות על המלך, והעתירו לרפואתו,.

כאמור בדבריו בירך הרב את המלך והמלכות של מרוקו, מלכות שנשארה חקוקה בנפשם ובנשמתם וברוחם של כל יהודי שיצא ממרוקו, כי נשמתם ומחשבתם עדין במדינה שבה הם היו במשך שנים רבות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture