הכנסת ספר תורה לביהמ"ד קרלין סטולין במודיעין עילית. ילום: יעקב נחומי

האדמו"ר בהוראה דרמטית: לסגור את כל מוסדות החסידות ברחבי הארץ

כ''ק האדמו''ר מקרלין הנחה את חסידיו להקפיד על ההנחיות והורה כי אין לבקר את ההורים, להימנע מללכת לשמחות, על בני שישים ומעלה למעט ביציאות מביתם, ובתי הכנסת יישארו פתוחים לתפילות מצומצמות, אך הומלץ לחזור למנייני המרפסות • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשל העלייה הגבוהה בתחלואה של נגיף הקורונה, מה שנראה כ'גל שני', יצאו בחסידות קרלין במכתב מפורט בו הם מפרסמים את הוראותיו של כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א כי יש לנהוג בזהירות יתירה ולשמור על כלל הכללים, במכתב החריג אף נכתב כי בהוראתו של הרבי יש לסגור את כל מוסדות החינוך עד להודעה חדשה.

במכתב שפורסם בכל ריכוזי החסידות בהוראתו הישירה של כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א נכתב "היות ובימים האחרונים רבו הנדבקים בנגיף הקורונה ל"ע, הורה כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א לפרסם כדלהלן: על כל אחד ואחד להישמר ולהיזהר היטב ולהוסיף שמירה על שמירה ביתר שאת בכל מה שאפשר, שלא יבא ח"ו להזיק אחרים ולבל יוזק הוא עצמו, ובפרט בעת יציאה מהבית לתפילה כדלהלן, ולעבודה או לסידורים חיוניים".

עוד נכתב במכתב: "על כל אחד לעטות מסכה קשורה היטב (מלמעלה ומלמטה לפי הוראות משרד הבריאות) ואשר מכסה את הפה ואת האף, בכל עת יציאה מהבית, ואין להסירה כלל עד שובו לביתו".

כאן הורה כ"ק האדמו"ר שליט"א הוראה חריגה לפיה כלל המוסדות של החסידות יסגרו עד להודעה חדשה, וכך נכתב: "כל מוסדותינו בכל רחבי הארץ, כוללי אברכים, ישיבות גדולות, ישיבות קטנות, תלמודי תורה, סמינרים, עממי, גנים, יסגרו לעת עתה, ויעברו ללמידה מרחוק ע"י הטלפון. [לגבי מערכות יום, מומלץ למי שבידו להימנע מלשלוח את ילדיו למעון]".

עוד נכתב: "כל בתי מדרשינו יהיו פתוחים לתפילות בלבד, ובעת התפילות לא ישהו בבת אחת יותר מעשרים איש בכל מנין. יש לשמור בכל העת על מרחק של לפחות 2 מטרים, ולא להתקהל או להשתהות כלל לפני ואחרי התפילה בבית הכנסת". כמו כן, "כדאי ומומלץ לחזור ולקיים מניני תפילה במרפסות, או במקומות פתוחים ולשמור בהם על כל ההנחיות וההוראות".

עוד הורה כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א כי "אין ללכת לבקר או להתארח בבית ההורים, או בבית אחרים, וכפי ההוראות ערב חג הפסח העבר". כמו כן "יש להימנע ככל האפשר מללכת להשתתף בשמחות, כי יש לבעל השמחה להימנע מלהזמין קרואים וקרובים להשתתף בשמחתו, ולערוך את השמחה במסגרת הכי מצומצמת שניתן".

עוד הודיעו לחסידים: "אנ"ש מגיל שישים ומעלה וכן כל אלו שנמצאים בקבוצות סיכון, או בני משפחה שיש בביתם אחד החייב בבידוד עפ"י הוראות משרד הבריאות, לא יצאו מביתם לתפילה בבית הכנסת, מקוה, או לבא בתוך קהל, אלא אך ורק לתפילה במקום פתוח באם היא נערכת כפי ההנחיות, או לדברים חיוניים ונחוצים, כגון מי שחייב ללכת לעבודתו אם היא לא במקום סיכון, או הצטיידות במזון ומצרכים".

מכתב ההוראות לחסידי קרלין נחתם "וה' הטוב יאמר לצרותינו די, ויכלה כל צר ומשחות מעלינו, ולא יתן המשחית לבא אל בתינו לנגוף, ואך טוב וחסד ירדופונו, ושמחה וששון ישמעו בבתינו, ובמהרה נזכה לגאולה השלמה אמן".

יצוין כי כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א היה ראשון האדמורי"ם שהורה מיד עם פרוץ נגיף הקורונה עוד בימי הפורים על שלל הוראות והנחיות בהם סגירת כלל המוסדות והפסקת סדרי ה'קבלת קהל', כעת עם התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה יצא כ"ק האדמו"ר שליט"א בהוראות חדשות ומחמירות במיוחד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture