ישיבת חברי בד"ץ ה'עדה החרדית'. צילום ארכיון הרב ברוך אוביץ

חברי בד"צ ה'עדה החרדית' במכתב חריף: לא לסגור את היכלי הישיבות

בד"ץ ה'עדה החרדית' יוצאים בקריאת חירום: "להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר שלא לבטל חלילה מלימודיהם". במכתבם יצאו בהוראה לומר חמשה פרקי תהלים בכל יום, בחתימת מכתבם רומזים הדיינים לשמור על כללי הבריאות • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי בד"ץ ה'עדה החרדית' יוצאים במכתב מיוחד בעקבות התרבות מקרי התחלואה עם התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה, בו הם מזהירים "לא להיות גרמא בנזיקין", ובנוסף, בצל החששות לסגירת הישיבות מצד השלטונות, מקדימים הבד"ץ וקובעים כי לא יבטלו חלילה את סדרי הלימודים.  

במכתב מיוחד שמתפרסם תחת הכותרת "קול קורא לתשובה ותפילה", מעוררים הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א יחד עם חברי בד"ץ 'העדה החרדית', כי יש לשוב בתשובה ולא ללכת שולל אחרי משאות שווא ומדוחים האומרים מקרה הוא.

"שוב זעקת בני ישראל החולים ודווים באה אלינו, מאימת וסכנת המכה המהלכת שהתגברה שוב לע"ע ה"י, וזקוקים לרחמי שמים המרובים לרפואת חולי ישראל ועל הבריאים שלא יחלו, ועל פרנסתם שיתברכו בעת אשר נשבר מטה לחמם של רבים בצוק העיתים הללו. ומן השמים מעוררים אותנו לתשובה ותיקון המעשים, ואינם אלא קול קורא לשוב אל השי"ת באמת ובלב תמים, ולא ללכת שולל אחרי משאות שוא ומדוחים האומרים מקרה הוא כי הוא דרך אכזרי כדברי הרמב"ם. והאמת עד לעצמו שתפלות ישראל עשו רושם, וברוך הוא ית"ש אשר לא עזב חסדו ואמתו ושם נפשינו בחיים, כה יתן וכה יוסיף".

במרכז מכתבם קובעים הדיינים בראשות הראב"ד והגאב"ד, כי אין לבטל את הישיבות בתקופה זו: "אולם לעת כזאת חובה עלינו לחזור ולהתחזק בג' עמודי העולם, ובפרט בעמוד התורה המקיים את העולם, להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו, ושלא לבטל חלילה מלימודיהם".

בנוסף מבקשים הדיינים שלא לבטל תורה בתקופת בין הזמנים הקרובה: "במיוחד בהתקרב המועד בו יוצאים רבים להפסקה הנקראת חופש או בין הזמנים אשר ע"ז כבר צווחו קמאי בקול גדול אולם בעוה"ר פשתה ברבים מבתי התתי"ם והיכלי הישיבות צריכים להזיהר במשנה זהירות שלא לבטל ח"ו תורה מישראל".

במכתבם אף מביעים הבד"ץ בראשות הראב"ד והגאב"ד את כאבם על הישיבות בהם התבטלו סדרי הלימוד כמה חודשים, "בפרט בשנה זו אשר כבר התבטלו רבות, ומה כואב הלב אשר בתקופה של כמה חודשים באין סדרי לימודים ורבים חללים נפלו ותשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות באין מסגרת וסדר היום".

לקראת סיום מכתבם יוצאים הבד"ץ בהוראה דרמטית הנוגעת לאלפי בני העדה החרדית, לפיה מהיום יאמרו בכל יום חמשה פרקי תהלים, וישתדלו לומר לכל הפחות בשני וחמישי תפילת אבינו מלכנו: "ולעורר רחמי שמים המרובים בתפלה ותחנונים בלב נשבר לשפוך שיח לפני בוכ"ע ישוב ירחמנו ויסיר מעלינו כל נגע ומחלה לרפואת חולי ישראל והתמדת בריאותם של אחב"י בכל מקומות מושבותם, יאמרו בכל יום חמשה קפי' תהילים אחרי התפלה התפלה י"ג, כ' קכ"א, ק"ל קמ"ב, ולהשתדל לומר תפלת אבינו מלכינו לכה"פ בימי שני וחמישי ובפרט בער"ח יום שלישי דברים כ"ט תמוז הבעל"ט, ולומר סדר הקטורת בכוונה, להקפיד על אמירת מאה ברכות בכל יום בכוונה הראויה. ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה".

"כמו כן חובה קדושה להתחזק בשמירת גדרי הצניעות והקדושה אשר ירדו פלאים רח"ל, לחזק את בדקי בתינו שלא יעלה עליהם פורץ בדמותם של הכלים הטעכנעלאגיים המכלים מנפש ועד בשר, ואף גם זאת להתחזק באמונה שלימה בבורא ומנהיג העושה ויעשה לכל המעשים ולא לשים מבטחינו בזרוע בשר אשר לא יועיל ולא יושיע".

בחתימת מכתבם רומזים הדיינים על חובת הזהירות ושמיעה להוראות הרופאים כדי שלא להיות גרמא בנזיקין, כאשר ההוראה נכתבת בסתמיות, עם כללים ללא פרטים, עם התוספת "ודי למבין": "וכמובן שיש להזהר שלא להיות גרמא בנזקין לעצמו או לאחרים חלילה, ודי למבין".

את מכתבם מסיימים חברי בד"צ ה'עדה החרדית': "ומשמי מעל יקבלו את סדר תפילתינו ואנקתינו להסיר הנגף, לשלוח רפו"ש לחולי ישראל והבריאים יתמידו בבריאותם ולא יחלו ח"ו, והימים האלו יהיו לבית ישראל לששון ולשמחה ולמועדים טובים בבוא לציון גואל בב"א".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture