פעילי קירוב מתריעים: חופשת הקורונה עלולה להוריד לטמיון השקעה של שנים

לאור המצב נועדה וועדת הרבנים של הידברות לישיבה דחופה עם הנהלת הידברות, במהלכה השמיעו הפעילים העומדים בחזית הקירוב את זעקת המשפחות המתחזקות, המשוועות לאלטרנטיבה איכותית שתאפשר את 'שימור גחלת הקירוב' בתקופה זו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דאגה עמוקה בקרב רבנים, מחנכים ופעילי קירוב מהשלכותיה ההרסניות של חופשת הקורונה הארוכה, במיוחד עבור רבבות ילדים ממשפחות מסורתיות, הלומדים במהלך השנה במוסדות תורניים, פרי פעילות מאומצת של פעילים מסורים בכל ארגוני הקירוב. משיחות עם מחנכים וותיקים עולה תמונה עגומה של נסיגה רוחנית משמעותית לאחר תקופת החופש בקרב ילדי הקירוב, בעקבות החשיפה הממושכת לתכנים בעייתיים בתקופת החופש הגדול.

"מדי שנה נחמץ הלב לראות ילדים שהתעלו כל השנה מבחינה רוחנית וחינוכית, ואחרי החופש הגדול חוזרים עם 'פנים חדשות' ומאכזבות", אומר א', מחנך ידוע בתלמוד תורה עבור ילדי הקירוב באשקלון. "אני לא רוצה לחשוב על תוצאות חופשת הקורונה… משיחות שערכתי עם חלק מהילדים אצלי בכיתה עולה כי הבילוי היחיד עבורם בימים אלו הוא המסך, והתוצאות עלולות להיות בלתי הפיכות עם נזק לשעה ולדורות", הוא מתריע.

על-פי נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, ילד ממוצע (4-17) בציבור הכללי מבלה מדי יום כשעתיים וחצי מול המסך בצפייה בעייתיים. אם כך בימי שגרה, הרי שבמהלך חופשת הקיץ המספרים מכפילים את עצמם ויותר, שלא לדבר על חופשת הקורונה הנוכחית. מחקרים בכל העולם מצביעים על הקשר ההדוק בין חשיפה לתכנים אלימים על גבי המסך לבין עלייה בהיקף הפשיעה בקרב ילדים רח"ל. הוכח שוב ושוב כי לחומרים המשודרים על המסך (ללא הבדל בתוכן השידור) השפעה חזקה מאד על הצופים ובפרט על ילדים.

רבני ארגון הידברות, המלווים מקרוב את המאמצים לרישום של ילדים למשפחות מסורתיות למוסדות תורניים, האזינו לזעקה והמועקה, שהגיעה הן מפעילי הקירוב והן מהורים החוששים לעתיד ילדיהם. אחת האימהות סיפרה לפעילת הידברות איתה היא נמצאת בקשר קבוע כי "מאז שהילד נרשם לתלמוד תורה לפני כמה שנים, בזכות מאמצי השכנוע שלך, כל המשפחה עברה מהפך רוחני. הילד ממש נהנה ללמוד גמרא, ואנחנו מתכוננים בימים אלו לשמחת בר המצווה שלו, שתיערך בחג הסוכות. עם זאת אנחנו חרדים מאוד מתוצאות תקופת הבטלה שנכפתה עלינו כעת", היא אומרת בכאב.

לאור המצב נועדה וועדת הרבנים של הידברות לישיבה דחופה עם הנהלת הידברות, במהלכה השמיעו הפעילים העומדים בחזית הקירוב את זעקת המשפחות המתחזקות, המשוועות לאלטרנטיבה איכותית שתאפשר את 'שימור גחלת הקירוב' בתקופה זו. לאחר התייעצות וקבלתם ברכתם של גדולי ישראל שליט"א הוחלט על ייסוד קייטנות קירוב מקוונות, חרף ההשקעה האדירה הנדרשת לכך, כאשר הצוותים המקצועיים החלו לגבש את התכנים לקייטנות הקירוב מרחוק.

לאחר תקופת היערכות ובהשקעה חסרת תקדים נפתחו השבוע קייטנות הקירוב מרחוק לתקופת חופשת הקורונה, המציע למשפחות אלו אלטרנטיבה איכותית ויהודית. במסגרת הקייטנה ייהנו הילדים מסדר יום מלא ועמוס בחוויות מעשירות וחינוכיות, החל מתוכניות סיפורת, קומיקס ויצירה לגיל הרך ועד לסדנאות העשרה, מדע, תחרויות ומהדורת חדשות בראי היהדות המותאמות לבני הנוער, ברוח היהדות.
במסגרת הקייטנות אף יועברו מגוון תוכניות בשידור חי מאולפן הילדים המשוכלל של הידברות, העומד הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום. האולפן הענק מאובזר בציוד צילום חדשני ומתקדם, ומופעל על ידי צוות מקצועי ומיומן העושה שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, במטרה להבטיח שידור איכותי ומרתק.

הגאון רבי ישעיה וינד שליט"א, המנהל הרוחני של הידברות, מציין כי כלל התוכניות והפעילויות בקייטנות הדיגיטליות, המיועדות אך ורק לציבור המסורתי והמתקרב, יהיו תחת פיקוח של רבני הוועדה הרוחנית, בהתאם לנוהל הקבוע לגבי כלל התכנים בערוץ הידברות, הפועל בברכת גדולי ישראל שליט"א.

"חרף אתגרי התקופה וההשקעה האדירה הנדרשת להפקת קייטנות הקירוב, הגענו למסקנה כי מדובר בהשקעה חיונית ומחויבת המציאות, שכן הילדים מושפעים מהתכנים אליהם הם נחשפים, והם גם משפיעים על ההורים ועל האווירה הרוחנית בבית, במיוחד בתקופה זו", דברי הגר"י וינד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture