צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם נערך לסגר: האבל באלכסנדר בארה"ב והשמחה המשולשת ברחובות

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: המשלוח של הראשון לציון לאדמו"ר מבעלזא, ראש הישיבה שלומד ברחובה של עיר ומעמד המקובלים בצפת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כל אדם שיחפוץ לשוחח או להפגש בימים אלו עם 'שיריים' ימצא את דבריו נופלים על אוזן אטומה. רבים השתוממו על מנהגו החדש, שכן הוא ידוע כאחד שזמין 24-6 ואם כן מה קרה פתאום שהוא נהיה כל כך קשה להשגה. למקורביו הסביר 'שיריים' כי מהרגע שהוא שמע כי יתכן מאוד שגם בראש השנה ויום כיפור ייאלצו המוני בית ישראל להתפלל במניינים מצומצמים, החליט 'שיריים' להתחיל ללמוד הלכות 'תקיעת שופר' זאת בנוסף לחזרות שהוא עושה לקראת התפילות בהם הוא ייגש לפני העמוד. השנה, אם כן, 'שיריים' לא רק בעל תפילה סתמי, אלא בעל תפילה – ותוקע. משרה מכובדת לכל הדעות. 'שיריים' מחפש תרומה לקניית פראק עם שני כפתורים מחופים כמנהג בעלי בתים חשובים.

אבל, כל ההתרגשות וההכנות לקראת ה'ימים הנוראים' הם כאין וכאפס לליבו ההומה והנרגש של 'שיריים' אשר מאמש בשעות הלילה הוא נראה עליז במיוחד, לדבריו, כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א העתיד לנחות הערב חזרה בישראל גורמת לו להתרגשות ושמחה רבתית, ובשל כך – צהלתו על פניו. גם הבשורה המרנינה על שחרורו של כ"ק האדמו"ר מקוזמיר שליט"א מבית החולים 'תל השומר' זאת לאחר שבועיים בהם היה מאושפז שם בשל התמוטטות בחתונת נכדתו, גרמה ל'שיריים' לשמחה גדולה, קורות ביתו של 'שיריים' יעידו כי מיד שהוא שמע על הבשורה הוא נעמד ואמר 'מזמור לתודה' בסילודין.

'שיריים' שהוא איש סוד יודע היכן האדמו"ר מקוזמיר שליט"א שוהה כעת למנוחה, אך בשל מנוחתו של הרבי שאכן תהיה שלמה ללא הפרעות הוא לא יספר היכן הוא שוהה, לקוראיו הסקרנים הוא ירמז שמדובר בשכונה יוקרתית בירושלים בביתו של אחד מנגידי החסידות המתגורר בלוס אנג'לס.

ומכאן לדברים שעשו את השבוע החולף. תחילה לאבל הגדול בארצות הברית עם הסתלקותה של הרבנית הישישה אם כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב שליט"א. הרבנית שהלכה לעולמה בשיבה טובה זכתה ללוויה מכובדת כראוי לאשה גדולה, 'שיריים' השיג תיעוד של כ"ק האדמו"ר שליט"א אומר קדיש במסע ההלוויה שיצאה מבית מדרשו שבבורו פארק בארצות הברית.

ובימי ה'שבעה' עלו כל האדמורי"ם של בורו פארק לנחם את כ"ק האדמו"ר שליט"א, תחילה הגיע כ"ק האדמו"ר מבאבוב 45 שליט"א שעדיין שוהה בבורו פארק ועדיין לא יצא לקאנטרי וניחם את הרבי, האדמורי"ם שוחחו ממושכות על פועליה הכבירים של המנוחה בכל מה שקשור לחסד ו'הכנסת אורחים' מידה שהחזיקה בה בעוז.

לאחר מכן הגיע לנחם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים שליט"א השוהה בארצות הברית בימים אלה, האדמו"ר שלא נח לרגע והוא נודע כעסקן רפואי בכיר מצא זמן לנחם את האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב שליט"א. והתיעוד כמובן לפניכם.

וכ"ק האדמו"ר ממעזיבוז שליט"א נצפה בברית לאחד מחסידיו שנערכה בשטח פתוח כראוי וכיאות, מי ששימש כמוהל היה רבי יעקב שכטר שליט"א שמיד לאחר תפילת שחרית בשאץ הגיע למול את הרך, האדמו"ר והמוהל שוחחו ממושכות בדיני ברית המילה.

ורגע לפני הסגר המכעיס על שכונת רוממה בירושלים הגיע 'שיריים' בליל שישי למקום שם ראה את כ"ק האדמו"ר מראדושיץ שליט"א כשהוא מוסר את שיעורו הקבוע ב'אור החיים' הקדוש, בבית מדרשו ברחוב אריאל, הנערך מדי שבוע בהשתתפות תלמידים מישיבת "מרכז הרב", כשהפעם נערך בתחילת השיעור "לחיים" לרגל שידוכיו של אחד הבחורים, ממתמידי השיעור.

ומי ששמר על הנחיות וישב מרחוק היה חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר שהוזמן לביקור מיוחד במעונו של מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א להתברך לרגל היבחרו לחבר הוועדה למינוי דיינים. בסיום השיחה העניק הראשון לציון לחבר הכנסת את ספרו על הלכות 'בין המצרים' וביקש אף למוסרו לכ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א אליו קשור אייכלר בלב ונפש.

וראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א שמתפלל עדיין בשטח פתוח, שקע בלימוד מעמיק ברמב"ם, 'שיריים' שצפה מרחוק ראה כיצד ראש הישיבה מנצל את הזמן ובין לבין הוא גומע עוד ועוד סעיפים ברמב"ם. בתמונה אף אפשר להבחין כיצד ראש הישיבה מקפיד על כללי הזהירות כשהוא עוטה מגן פנים מיוחד.

ומשם לצפת. במעמד רבנים תלמידי חכמים ומקובלים התקיים בערבו של יום מעמד תפילה נורא הוד וכביר של י"ג מידות של רחמים, ע"י רבני ישיבת האר"י הקד', שע"י מוסדות "יתד התשובה" בעיר צפת בנשיאותו של הרה"ג הרב רפאל כהן שליט"א, לרגל המצב הקשה בארה"ק ובעולם ולקראת יומא דהילולא שיחול בעוד 13 ימים, עם סדר תיקון השופרות ו"זעקת השכינה", לעורר רחמים מרובים בימים אלו של בין המיצרים, בציונו של האר"י הקדוש. מוטי קאפ הצליח להגיע למקום ואף שיגר תיעוד מיוחד ל'שיריים'.

ו'שיריים' אף ראה השבוע אירוע שנערך לזכרו של מתנדב זק"א תל אביב רפי שיינפלד ז"ל, במלאות השלושים לפטירתו, שנערך בבסיס זק"א תל אביב ברידינג שם הוסמך בנו של המנוח איציק על ידי מפקד זק"א חיים נוגלבלט להמשיך בתפקיד אביו בארגון במסגרת גמ"ח "אחים לצרה" המספק ציוד לבתי אבלים שלא על מנת לקבל פרס. ובאופן סמלי הולבש באפוד זק"א לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים ובני משפחה. 'שיריים' התרגש ומחה דמעה. מי שתיעד את האירוע היה הצלם הגדול יעקב כהן.

ו'שיריים' שעשה גיחה קצרה לרחובות ראה ראה שמחה גדולה, היה זה שמחת פדיון הבן לנין האדמורי"ם מלעלוב, קרעטשניף וקוסוב ויז'ניץ, השמחה נערכה באמת על פי כל כללי הזהירות, שכללו מתחמים נפרדים עם מחיצות מיוחדות לכל אדמו"ר ואדמו"ר, גם קומץ המשתתפים עמדו במקומות מיוחדים כשהם ממוגנים היטב. 'שיריים' שהתרגש מהמעמד התקשה לצלם, מי שנחלץ לעזרתו היה הצלם האגדי שוקי לרר שמצלם כל היום אירועים.

ואותו שוקי לרר הגיע בצהרי היום לישיבת 'חכמי לובלין' בבני ברק שם ראה את כלל בחורי הישיבה בראשות רה"י הגרח"מ הלוי וואזנר שליט"א כשהם יושבים על הארץ ומקוננים על חורבן בית המקדש באמירת 'תיקון חצות'. 'שיריים' שראה את המעמד התחיל להכנס לאווירה של שלושת השבועות ותשעת הימים כשהוא מתאבל יחד עם כל עם ישראל על חורבן הבית בתפילה ובצפייה לראות בבניינה בקרוב ממש.

רגע לפני סיום 'שיריים' מאחל ברכת 'מזל טוב' חמה ולבבית לעסקן הבכיר בקרייה החרדית בעפולה הרב שמוליק נאגר לרגל הולדת הבת. ה'קידושא רבא' תתקיים השבוע במתכונת מצומצמת על פי הנחיות משרד הבריאות בחצר ביתו של הר"ר דוד דינר במודיעין עילית. 'שיריים' אף יודע לומר כי הרב דינר נחשב היום לאחד מגדולי השדכנים בעולם הישיבות.

'שיריים' שכאמור עסוק בלימוד הלכות 'תקיעת שופר' במרחב הפתוח יסיים את המדור מוקדם מהרגיל, תוך איחולי בריאות שלמה להמוני קוראיו בארץ ובעולם כולו. בתקווה גם שלא יפול עלינו עוד סגר נוראי. שבת שלום יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבר כתבת על שמוליק נאגר שבוע שעבר…

א. בתמונה של האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים שמת שוב את התמונה של באבוב 45
ב. מה זאת אומרת "השוהה בימים אלה בארה"ב"?? הוא גר שם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture