לעורר ישועות • מסע תפילה מיוחד לציונו של רבי עמרם בן דיוואן במרוקו

במעמד יתקיים שיעורו של הרב יאישהו פינטו ראב"ד מרוקו מעמד של תפילה והתרת נדרים ושיעור מיוחד של הרב שישודר ברחבי העולם בשעה 17:00 שעון ישראל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאחר חודשים רבים בהם העולם מתמודד עם מגיפת הקורונה, והמשבר הכלכלי העולמי, ולאור בקשת עמך בית ישראל מכל רחבי העולם, תערך היום. יום רביעי כ"ב מנחם אב תפילה נדירה ומיוחדת באחד מהקברים המוכרים ביותר במרוקו, ציונו של רבי עמרם בן דיוואן . הנמצא בכפר אסז'ן הסמוך לעיר וזאן שבמרוקו. ושנודע כמקום תפילה וישועה משנות דור.
התפילה שתכלול התרת קללות ונדרים, וכן שיעור תורה מיוחד, נועדה להעתיר על ישועת הכלל והפרט, כשהרב למרות יסוריו יוצא למסע הארוך לציונו של הצדיק זיע"א.
במהלך החודשים האחרונים, כשהעולם כולו הסתחרר ועמד מלכת, הקפיד הרב פינטו על מסירת שיעורי תורה תמידים כסדרן, וקרא לחיזוק בלימוד התורה לכל תלמידיו ולכל שומעי השיעורים, מאות אלפים ברחבי העולם.
בשיעורים קרא הרב להקפיד על קביעת עיתים לתורה, ועל חיזוק בתורה, מידות ויראת שמים.

האזינו לדבריו המיוחדים של הרב פינטו

לאור המצב הכללי שלח אתמול הרב פינטו אגרת מרגשת בה הוא כתב בדם ליבו את המילים הבאות "הימים האלו, ימים שהזמן של התשובה והכפרה התחיל בהם וכל רגע הוא בעל משמעות גדולה בשמים וכל מעשה שעושים, משנה את כל הכף ולכן אנחנו מחויבים להילחם, לאסוף זכויות ומעשים טובים וכוחות סגוליים להינצל.
בעוונות הרבים, בכל יום שומעים על עוד יהודי חולה, עוד יהודי במצב קשה, עוד יהודי בדוחק קשה בפרנסה ואת המצב הזה חייבים לעצור. ואיך עוצרים, רק על ידי תפילה ותשובה וצדקה שמעבירים את רוע הגזרה.
והנה יש .לעוד דרך שמובאת ברבנו הרמ״א, בימים הנוראים ילך האדם לבית החיים, שהנפטרים יעוררו רחמי שמים על החיים. והנה. בימים קשים אלו, שמלאכי חבלה מסתובבים בעולם ויש נספה בלא עת וטובים וכשרים בעמנו מאבדים את חייהם, את בריאותם ואת פרנסתם ואת כל מהות חייהם, מצוה וחובה לקיים את דברי רבנו הרמ״א ללכת ככלב בן יפונה, לקברות צדיקים, אשר עומדים בשמים כמגן על כלל עם ישראל.
ציונו של רבי עמרם בן רבי אפרים דיוואן זצוק"ל המוכר בכינוי רבנו העד"ן הקדוש, נחשב כמקום מסוגל לישועות מזה דורות אצל יהודי מרוקו.
רבי עמרם בן דיוואן נולד בשנת ה'ת"ק בירושלים לר' אפרים כנצר למשפחת רבנים ידועה בירושלים. למד בישיבת "נוה שלום" של דודו, רבי יהודה בר עמרם דיוואן,
לאחר מכן התיישב בחברון ובשנת ה'תקכ"ג (1763) נשלח על ידי קהילת חברון כשד"ר למרוקו. בכתב המינוי שלו הכתירוהו נכבדי חברון בתארים: "החכם השלם, סיני ועוקר הרים".
ר' עמרם דיוואן התיישב באסז'ן מיד עם הגיעו ופתח בה ישיבה. לאחר שסבב בקהילות ישראל ברחבי מרוקו ואסף את התרומות למען כוללות חברון, שב ר' עמרם דיוואן לארץ ישראל. לאחר שהות קצרה בארץ ישראל יצא ר' עמרם למרוקו בשליחות שנייה מטעם כוללי חברון בשנת ה'תקל"ד (1774). בשליחות זו שהה למעלה משמונה שנים, רובן במקנס (מאדר ה'תקל"ה ועד א' בכסלו ה'תקמ"א), בד' בתמוז ה'תקמ"ב יצא עם בנו מפאס לעבר נמל טנג'יר, אולם נפטר בדרכו חזרה לארץ ישראל בערב שבת ט"ו באב ה'תקמ"ב ונקבר בבית העלמין של הכפר אסז'ן הסמוך לוזאן. ברבות הימים, לאחר פטירתו נהפך קברו, השוכן על גבעה קטנה מתחת לעץ זית עתיק, מוקד משיכה להמונים. סיפורים רבים, על ניסים וישועות שאירעו על-ידי התפילה על קברו, עוברים מפה לאוזן בפי יוצאי מרוקו. קברו של רבי עמרם שימש אבן שואבת כל ימות השנה, אך פעמיים בשנה משך אליו המון רב במיוחד – ביום פטירתו בט"ו באב ובל"ג בעומר, יום הילולת רבי שמעון בר-יוחאי.
כאמור המקום ידוע מזה מאות שנים כמסוגל לישועות וקבלת התפילות, כאמור כעת יוצא ראב"ד מרוקו יחד עם תלמידי ישיבות "שובה ישראל" בקזבלנקה ומרקש למסע תפילה מיוחד.
לאור בקשת הרבים. ניתן יהיה לצפות בשידור חי מהתפילה בציון הקדוש בשעה 15:00 שעון מרוקו ו- 17:00 שעון ישראל בכל הרשתות החברתיות. כמו כן ניתן להעביר שמות לתפילת הרב בטלפונים כדלהלן.
בא"י 053-4816046
בארה"ב 7867557011 באנגליה 441224051600 בקנדה 2268289006

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture