ברוך דיין האמת: תלמיד חכם וצדיק מופלג – הרה"צ רבי בנימין הכהן זצ"ל

המנוח נולד וגדל בבית של קדושים ותלמידי חכמים בג'רבה שלימוד התורה בעיון היה ראש מעייניהם, משם שאב קדושה צניעות ויראת שמים. בשנים האחרונות למרות חולשתו היה מגיע לבית הכנסת כשהיה נעזר בבניו ובנכדיו, לאחרונה חלה בדלקת ריאות והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הגאון הצדיק רבי בנימין הכהן זצ"ל אשר היה חתנו של מרן הגה"צ רבי רחמים חי חיותה הכן זצ"ל והוא בשנת התשעים ושלוש לחייו.

המנוח נולד וגדל בבית של קדושים ותלמידי חכמים בג'רבה שלימוד התורה בעיון היה ראש מעייניהם, משם שאב קדושה צניעות ויראת שמים. בג'רבה למד אצל התלמידי חכמים. בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא את רעיתו הרבנית הצדקנית פאנידה הכהן ע"ה שהיתה ביתו של מו"ר הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצוק"ל ראב"ד ג'רבה ואגפיה ורבה של מושב ברכיה, בחתונתם הצנועה השתתפו רבנים ודיינים חשובים ובראשם חמיו ראב"ד ג'רבה.

בשנת תש"י זמן קצר לאחר נישואיהם עלו לארץ הקודש עוד לפני שחמיו עלה, באותם שנים חמיו הרב זצ"ל היה חולה וזמן קצר  לאחר שעלו לארץ ניגש המנוח חתנו רבי בנימין למרן בעל החזון איש זצ"ל ושאל אותו האם כדאי שיעלה לארץ הקודש תוך כדי שציין את מצב בריאותו החלש, החזו"א זצ"ל שמע על גדולתו ותורתו של הרב זצ"ל והורה שיעלה לארץ הקודש.

לאחר ארבע שנים עלה לארץ קודש למושב 'ברכיה' שם כיהן כרב המושב עד יומו האחרון. באותם ימים הגיעו לבקרו במושב 'ברכיה' גדולי תלמידי החזו"א זצ"ל וכן הרה"ג רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל ונוכחו לדעת ש'ארי עלה מבל'.

המנוח כשעלה לארץ עם רעיתו הרבנית ע"ה, הגיעו בתחילה למעברת 'בית ליד' וגרו באוהלים בתנאים קשים מאוד. לאחר זמן עברו להרצליה פיתוח, שם בס"ד סדרו לרב בנימין זצ"ל עבודה מסודרת ואז זה היה דבר נדיר למצוא עבודה, למרות זאת רעיתו הרבנית ע"ה תמיד אמרה, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לגור במושב 'ברכיה' שכבר שמעה עוד בג'רבה על איגוד משפחות שבאו להתקבץ ולגור יחד במקום זה וכל זה מתוך מחשבה שמדובר באנשים יראי ה' ומלאים בתורה ובאמונת חכמים וזה מה שתמיד רצתה  להנחיל לילדיה שבעתיד יגדלו בין יראי ה'.

וכך שלא כדרך הטבע למרות נסיונות הקליטה הקשים, עברו מהרצליה פיתוח למושב 'ברכיה' כשבראשיתו כולו היה רק אוהלים ואדמה מסביב ובמשך הזמן מחלקת העליה החליטו לבנות את מבני הקבע במושב. הם עשו הגרלה בין העולים וכך יצא בחסדי ה' ית' שאת הבית הראשון לבניה זכו הרב זצ"ל וכך עד היום ביתם הוא מס' 1. ובבית קטן זה אירחו עוד שני משפחות נוספות בדוחק רב, אבל בשמחה גדולה עד אשר ירווח להם במקום אחר.

יצויין עוד שהמנוח רבי בנימין עבד לפרנסתו בחנות מכולת, ורעיתו המנוחה ע"ה במשך היום החל משעות הבוקר עבדה באדמה כשהטוריה בידה ערגה ערוגות במטעים השונים. אבל תמיד אמרה למרות כל הקושי הגדול הזה, אבל אנו יודעים שאנחנו לא מאבדים את מה שהיה לנו בג'רבה אנו נמצאים בקרבתם של אנשים שגרו איתנו לומדי תורה ואוהבי תורה.

ביתם ידוע היה במושב כמכניסי אורחים, הרבנית היתה טורחת יומם ולילה עבור כלות וכל מי שחסר לו. כל דבר הנוגע לביצור וחומת הדת הרב זצ"ל היה ראשון לכל דבר שבקדושה. בני המשפחה מספרים ל'חדשות JDN' כי היה להם אהבת תורה מיוחדת ותמיד היו דואגים למוסדות שאותם הקים בנה הרה"ג רבי חיים זצ"ל שנפטר בחייהם למרות הקשיים הרבים שהיו.

בהילולא של חמיו מוהרח"ח הכהן זצוק"ל, כל שנה היה מגיע מבין הראשונים ל"אוהל הרב", שם היה יושב במקום צנוע ומתחיל את סדר הלימוד כשהיה קורא מילה במילה. צער גדול פקד את המשפחה בעת שבנו הרה"ג רבי חיים הכהן זצ"ל נפטר בפתע פתאום בעת שהיה בשליחות בצרפת למען המוסדות ביום ו' בחשון תשס"ח.

בחול המועד סוכות תש"ע נפטרה עליו רעיתו הרבנית הצדקנית בת של קדושים פאנידה ע"ה. בעלה המנוח רבי בנימין זצ"ל לא השתתף בהלוויה וזאת משום שלא רצה שיגרם לו צער ובכי בחול המועד וקיים 'וידום אהרון'! כך גם בשאר ימי החג לא היה ניכר על פניו כל צער עד מוצאי שבת ושמחת תורה.

את סדר יומו החל באשמורת הבוקר בבית הכנסת מול ביתו במושב, ולאחר פת שחרית היה חוזר לבית הכנסת ללמוד ואחה"צ באופן קבוע היה אוסף את ילדי המושב בבית הכנסת ומלמד אותם חומש ומעשיות צדיקים מחכמי הגמרא כדי להשריש בהם אהבת תורה והיה מחלק להם מיני מתיקה, הילדים היו מחכים כל יום לשיעור זה שהיה מוסר בעזרת הנשים בבית הכנסת.

בשנים האחרונות למרות חולשתו היה מגיע לבית הכנסת כשהיה נעזר בבניו ובנכדיו, לאחרונה חלה בדלקת ריאות והבוקר נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

מסע הלוויה יתקיים היום יום שני יט' בשבט תשפ"א, בשעה 14:30 מבית הכנסת המרכזי מושב "ברכיה". הרב זצ"ל יטמן בבית העלמין במושב 'ברכיה 'לצידם של בני משפחתו ורבנים חשובים. בכך נחתמו פרקי חייו של דמות עילאית מיוחדת, צדיק וחסיד המלאה בתורה חסד מצוות ומעשים טובים המלווים אותו בכתר שם טוב לעולם שכולו טוב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאדם רגיל שלא מכיר הוא נראה כמעיין סבא פשוט אך אל תביטו על החיצוניות, האדם הזה היה כולו גדוש בקדושה בתורה ויראת שמים רב פעלים וגדוש במצוות!!! אני הכרתי אותו במקרה והתאהבתי בצדיק מיוחד מהדור הקודם והישן…. אנשים רגילים לחיצוניות של גיטל פארק כובע וחליפה וכו… פה הוא היה פשטות שבפשטות ענווה וטוהר שלא נראה היום!!

סבא, איך הלכת לנו ככה? איך? מה נעשה בלעדיך??? הלב שותת דם!!
סבא שלי לא היה אדם רגיל, זה אדם שהיה גדוש באהבת ה', באהבה לתורה, למצוות, הוא היה אבא של מושב ברכיה, נשארנו יתומים.

רבי בנימין זצ״ל
פעמים רבות מאוד ביתי נגש אילו לקבל ברכה. על זוגות של בנות ובנים שהיה להם עיקוב רבים היו שברכבו הושיע אותם !
שלא נדבר היה מוציא עין הרע מסבל של אנשים שביקשו עזרא
סוגות של הלכה שמצא פיתרון
אהבתו לעם ישראל היתה גדולה מאוד
והכל ללא קבלת תמורה
השעיר חלל ריק מאחור
יהי זכרו ברוך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture