David Cohen/Flash90 ודוברות הרשות השופטת

מרדכי קרליץ נגד פסילתו: "אין יסוד לטענה כי אני שולל השתתפות בהילולת מירון"

הנציג החרדי בוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מגיב לטענות נגדו, ומבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מהתפקיד • "סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית", כתב במענה לפניית עורכי הדין נגדו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר ועדת החקירה לאסון במירון, מרדכי קרליץ, דוחה היום (שני) את הדרישה שיפסול עצמו מלכהן בוועדה בשל ניגוד עניינים. לדבריו, הוא אינו רואה סיבה לפסול את עצמו.

עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, פנו לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשם "גורמי דת" בדרישה לפסול מהוועדה את מרדכי קרליץ, שכיהן בעבר כראש עיריית בני ברק, בטענה שהוא מקורב לגורמים פוליטיים ואף הופיע ברשימה המועמדים לכנסת של יהדות התורה.

הם מזכירים את עובדות היותו חבר במפלגת דגל התורה ומקורב לסגן שר התחבורה דאז, ח"כ אורי מקלב. לטענתם, "יש להניח שסוגיות תחבורתיות הנוגעות לנסיבות שהביאו לאסון הר מירון ייחקרו על-ידי ועדת החקירה הממלכתית. עולה כי הרב קרליץ הוא חבר ופעיל במפלגה שכמה מחבריה הבכירים עלולים להיחקר על-ידי הוועדה".

"עוד יצוין בהקשר זה כי הרב קרליץ נחשב מקורב פוליטית הן לח"כ אריה דרעי, הן לח"כ משה גפני והן לח"כ יעקב ליצמן – שלושת הפוליטיקאים הנחשבים לבכירים בקרב המפלגות החרדיות. למפלגות אלה יש עניין רב בתוצאות עבודת הוועדה, הן בהיבט של אחריות אישית או מיניסטריאלית לכשלים שהוועדה עשויה למצוא ושהובילו לאסון הר מירון, והן בהיבט של אינטרסים מפלגתיים או סקטוריאליים הנוגעים למאבקי השליטה על הר מירון ומתחם קבר הרשב"י, על המשתמע מכך".

עוד ציינו כי קרליץ שייך לזרם הליטאי המתנגד לעליה להילולת הרשב"י בל"ג בעומר להר מירון. "השתייכותו של הרב קרליץ לאסכולה דתית זו ועמדתם הידועה של ראשי הזרם החרדי הליטאי ביחס לעצם ההצדקה והצורך בקיום הילולת ל"ג בעומר במירון, מאיינים כל אפשרות שהרב קרליץ יוכל לדון בסוגיות שיעלו במהלך עבודתה של ועדת החקירה בלב פתוח ובנפש חפצה, ומתוך נכונות להשתכנע. פשיטא כי דעתו בעניין זה נעולה, והריהי כדעת הרבנים העומדים בראש הזרם החרדי שאליו הוא משתייך".

על כך השיב ךהם קרליץ במכתבו הבוקר, "לא ראיתי כל סיבה לפסול עצמי מלכהן בוועדת החקירה. אני סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה כנטען במכתבכם, כי איני פועל בניגוד עניינים ומשוא פנים, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית".

"למעשה, מכתבכם הוא בגדר ניסיון לערוך מעין "שימוע ציבורי", ודרישה לפרט את השקפות עולמי. אומר רק זאת, אין יסוד לטענה כי אני, כביכול, שולל מלכתחילה השתתפות בהילולת מירון".

"אמת, אני חבר בהנהלת דגל התורה והייתי מועמד מס' 117 ברשימת יהדות התורה לכנסת, אך זהות פוליטית אין בה כדי לפסול חבר מכהונה בוועדת חקירה. אשר לטענה כי אנשים שונים המנויים במכתב הם חברים אישיים שלי – מבלי לקבוע בשל זה אם מי מהם עתיד בכלל להיות מוזהר על ידי ועדת החקירה, רמת ההיכרות שלי עם המנויים במכתב אינה מגיעה לכדי חברות ממש".

"אני סמוך ובטוח שאדע לעשות מלאכתי נאמנה ולמלא את השליחות שהטילה עלי נשיאת בית המשפט העליון ומתוך תקווה כי הוועדה תשכיל למצוא את הדרך הראויה כדי לאפשר את קיום האירוע לצד שמירה על הבטיחות", הוסיף.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כי למרים נאור אין שום זיקה לנושא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture