נופשוני הקיץ של רפואה וחיים: מאות חניכים מיוחדים השתתפו בשבועות גדושי פעילות והשקעה מסביב לשעון

בימים אלו מסכמים את פעילות נופשוני הקיץ בהשתתפות מאות ילדים מיוחדים חולים ומוגבלים • אדמורי"ם ורבנים ביקרו בנופשונים התרגשו ממראות החסד והתפעלו ממסירותם של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה בימי בין הזמנים • פעילויות ואטרקציות בכל שעות היממה גדושים בשמחה ובחיוך של אושר ותקווה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשך השנה כולה פועלת אגודת 'רפואה וחיים' למען חולים ובני משפחותיהם באמצעות עשרות אגפים ומאות מתנדבים, אך גולת הכותרת של הפעילות הינה בסוף השנה כאשר נערכים נופשוני הקיץ לילדים בעלי צרכים מיוחדים, במסגרתם נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות ודואג לו למזון פיזי וגם רגשי.

"רפואה וחיים" העניקה שבועות, ימים ולילות של סיוע ורווחה, הנאה ושחרור לחניכים המוגבלים והמיוחדים והזריקה מנות גדושות של חמצן שמחה ומנוחה לשאר בני המשפחה וההורים הנפלאים המתמודדים.

המתנדבים המסורים של האגודה העניקו שעות וימים במרץ ועשייה להנאתם של החניכים כשהם מוותרים על החופשה האישית שלהם נאמנים לייעוד הנתינה היהודי ההדדי – העלאת אור של חיוך על פנים מיוסרות. זה האידיאל של רפואה וחיים, אהבת ישראל טהורה ונתינה שאין לה גבולות, של זמן או בין הזמנים.

 

הנופשונים נערכו למשך כשלושה שבועות בקמפוס ענק ומרווח שהושכר בפתח תקווה, וכללו עשרות פעילויות בעלויות ענק להנאת החניכים ולרווחת ההורים היכולים להתארגן בראש רגוע ומשוחרר לקראת שנת הלימודים הבעל"ט.

הילדים המיוחדים זקוקים ביותר למוטיבציה נפשית ולמעטפת של תמיכה מורלית לנוכח מוגבלותם, ובעיקר בימי החופשה, בהם מוסדות החינוך המיוחד סגורים, וכאן נכנסים לתמונה נופשוני הקיץ של רפואה וחיים, בימים בהם יתר בני המשפחה מבלים בטיולים או בחופשות, אז, מטופלים הילדים במסירות ובאהבה שאין דומה לה. כשהאגודה מעניקה להם חוויות והנאות, ובהוריהם כוחות להמשיך בתפקוד השוטף של ההתמסרות גם לצרכי הילדים הבריאים.

לקייטנה זו מצורפים גם ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים ע"י צוות ותיק ומיומן של אחראיות מתנדבות בכירות, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול ומוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש. וציוד ומיכשור רפואי רב הובא לאלו שהיו זקוקים לכך.

מגוון ענק של מתקני הפעלה, מתנפחים, מבחר תכניות ועשרות מפעילים, אטרקציות ובעלי חיים שונים, יצירות ועבודות ברמה גבוהה, העסיקו את הילדים במשך כל שעות היום והערב, והסתכמו להון רב, אולם הכל היה שווה וכדאי, לראות חיוך של סיפוק על פני הילדים המיוחדים.

מאות מנות של ארוחות וכיבוד, בוקר צהרים וערב, שונעו למקום, בארגון לוגיסטי מורכב, כדי להשביע את רעבונם ולהחיות את נפשם של החניכים והמתנדבים שעמלו ממושכות להפעיל את החניכים, מבניהם כאלו במצבים שונים הדורשים מזון מיוחד ומותאם.

בעקבות הביקוש הרב הגובר משנה לשנה, הורחבה המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים מושקעים וארוכים וכן הועסקו בעשרות הפעלות אטרקטיביות המתאימות להם, מידי יום ביומו.

ביקורים נאדרים ומחזקים

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה והוד שרצו לראות ולחוש מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה. לשעות של התרגשות חוו חניכי הנופשון כאשר הגיעו מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א והרבנים שליט"א לבקר ולחזק את הפעילות הקדושה והנשגבה, את פניהם קיבלו בכבוד רב ראשי האגודה, חברי הנהלה ומתנדבי האגפים.

מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א: אשרי הזוכה לסייע בחסד הגדול הזה

לזכות מיוחדת זכו החניכים והמתנדבים של נופשוני הקיץ כשמרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א הגיע לביקור מיוחד לעמוד מקרוב על פעילות האגודה.

במשך שעה ארוכה סובב האדמו"ר שליט"א בין עשרות כסאות גלגלים עם נשמות מיוחדות ומיוסרות, ובין מיטות עליהן שוהים ילדים מיוחדים שאינם מסוגלים לשבת. בהתרגשות רבה ובדמעות זכות הביע ליבן ואוהבן של ישראל, מרן האדמו"ר שליט"א את התפעלותו מעוצמת החסד שנגלה לעיניו.

מרן האדמו"ר שליט"א הביע את התעניינותו בקושי הגדול בהתמודדות היומיומית שהורי הילדים ובני משפחותיהם מתמודדים. מרן שיבח את פעילות החסד העניפה שנחשפה לעיניו ע"י 'רפואה וחיים' הנותן במהלך כל השנה ובפרט בימי החופש בהם מוסדות החינוך של הילדים המיוחדים אינם פועלים, כוח ועוז רב להתמודדויות היום יומיות הנלוות בגידול אוצרות כאילו.

האדמו"ר שליט"א איחל ברכות חמות לכל הצוות העוסקים במלאכת הקודש ולכל משפחת 'רפואה וחיים', והתבטא בהתרגשות: "אשריכם! אשריכם! לא ניתן לתאר ולשער את גודל הזכות במעשי החסד הנעשים כאן עם הנשמות הגבוהות האלו, שהם ילדיו של הקב"ה. בזכות זה יזכו כולם לילדים בריאים ונחת מכל הצאצאים, ואשרי הזוכה לסייע בחסד הגדול הזה".

כמו"כ נערכו ביקורים מיוחדים נערכו על ידי בני מרן האדמו"ר מויזניץ הרה"צ אבד"ק קריית ויזניץ בבני ברק והרה"צ אבד"ק ויזניץ אלעד שבאו להתרשם מנופשוני הקיץ לחניכים המוגבלים. משך שעה ארוכה סובבו בין החניכים, חיזקו ובירכו אותם בשימת לב מיוחדת ונרגשת.

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א

הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים הגיע לביקור מיוחד ולסיור הערכה ולהתרשמות במו עיניו – מהפעילות הנאדרה והקסומה לנפש.

האורח הרם עקב מקרוב אחר הפעילות המיוחדת בנופשונים אלו. והביע את התרגשותו הרבה ממראה עיניו כאשר מאות מתנדבים מלווים אישית את החניכים ומפעילים אותם במסירות עצומה וביחס מעורר השתאות כשהם מביעים את שמחתם להיות שותפים בעשיה זו.

הרב בירך בעוז את כל המתנדבים בסיימו שמעשים אלו ובזכות הנשמות הטהורות אלו ובזכות המטפלים בהם מקרבים את הגאולה העתידה ושמח להיות שותף במקום זה.

 

מצומצמת היריעה הנוכחית, ע"מ לנסות ולהגדיר את התועלת, את המעלה, את השגיבות, את הצלת הנפשות, של הנופשונים וקייטנות השבת וכל מבצעי אגף החניך המיוחד וכל עשרות האגפים, למאות משפחות החולים וההורים הסובבים, את רוממות הנפשות, ותחיית הנשמות, שאין לתארה במילין של מוגבלים ומשמשיהם, של רתוקים ובניהם, רובם וכמעט-כולם, בלתי ניתנים ולא יעלו על הכתב לעולם,

יעלו הללו ויבואו הישר אל כסא הכבוד לקראת ימי הדין והרחמים, הישר אל המקום ברוך הוא אשר ממכון שבתו משגיח וצופה ומביט, רואה את ישראל אהוביו רחומיו, נותנים את כולם למען הזולת. מעניקים את יהבם ואת חסדם למען השני. וכבר כעת בראש חודש אלול ניתן לאחל כי יכתוב ויחתום את כל המשתתפים התומכים והשותפים לשנה טובה ומתוקה, שנת רפואה וחיים, גאולה וישועה בבריאות הגוף והנפש.

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture