פלאש 90

ראשי ישיבות חב"ד: "לא כדאי לשלוח תלמידים צעירים לחודש תשרי לרבי"

ראשי שבע ישיבות 'תומכי תמימים' הקטנות ברחבי הארץ מפרסמים גילוי דעת "שבעת הזו לא כדאי לשלוח תלמידים צעירים לחודש תשרי" לרבי - כנהוג בחב"ד שרבים מהחסידים נוסעים לחודש החגים לשהות במרכז חב"ד העולמי, 770 המפורסם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי שבע ישיבות 'תומכי תמימים' הקטנות ברחבי הארץ מפרסמים הערב (רביעי), במכתב ששוגר להורי התלמידים והתלמידים, גילוי דעת ראשון מסוגו, שבו ממליצים לא לנסוע השנה לחודש תשרי ב-770 בשל תחלואת הקורונה.

"ידוע לכול מעלת והפלאת הנסיעה של חסיד לרבי כאחד מדרכי ההתקשרות. ובמיוחד כאשר מדובר בתלמידי התמימים 'דעם רבינס קינדער'", פותחים ראשי הישיבות, במכתב שנחשף באתר החב"די COL לראשונה.

"מידי שנה הנהלות הישיבות מעודדות נסיעה זו עבור התלמידים הראויים לכך ומכינים אותם לקראת הנסיעה עפ"י הוראותיו הק' של הרבי נשי"ד. ובפרט בשנים האחרונות כאשר 'וועד התמימים העולמי' נטל את האחריות ודואג לצרכי התמימים בגשמיות וברוחניות בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם הנהלת הישיבות ועושה זאת בהצלחה מרובה".

מוסיפים ראשי הישיבות כי "השנה בעקבות המצב השורר בארה"ק ובמיוחד כאשר העתיד לוטה בערפל ואיננו יודעים מה ילד יום. התכנסנו ראשי ומנהלי הישיבות יחד עם הנהלת 'וועד התמימים העולמי' לדון בכבוד ראש האם יהיה זה אחראי ונכון מצדנו לשלוח תלמידים צעירים בעת הזו. שהרי העובדות מוכיחות שגם מחלימים ומחוסנים (בעלי תו ירוק) עלולים ח"ו להידבק בנגיף עם מוטציה כזו או אחרת (רק בימים האחרונים מדווחים על מוטציה חדשה המתפשטת בארה"ב הפוגעת קשה בילדים ר"ל), בעוד הם נמצאים לבדם אי שם הרחק מעיני ההורים והמחנכים כאשר ברור הדבר של'וועד התמימים' (למרות הרצון הטוב) אין באמת את היכולת להתמודד ולעקוב מקרוב על מצבו הרפואי של כל אחד ממאות התמימים בלעה"ר".

"בנוסף לזה, צריך גם לקחת בחשבון את האפשרות שיתכן שהחזרה לארץ תתעכב, כפי שאכן קרה לתמימים (בעיקר מיש"ג) שטסו לי' שבט ונשארו שם כמה שבועות ללא תנאים גשמיים ורוחניים נאותים! מי ידאג לצרכיהם הגשמיים והרוחניים בתקופה זו?! וכן עוד כמה וכמה תרחישים שעלולים לקרות ח"ו ואין כאן המקום לפורטם".

בשלב הזה קובעים ראשי הישיבות: "אי לכך, כמי שאמונים ואחראיים על מצבם הגשמי והרוחני של התמימים הננו לגלות את דעתנו שבעת הזו לא כדאי לשלוח תלמידים צעירים לחודש תשרי ואיננו יכולים לקחת ע"ע את האחריות לבריאותם ולשלימותם כאשר אין אנו נמצאים בקרבת מקום (שהרי מובן מאליו שהשנה לאור כל ההגבלות, יהיה מאוד קשה לאיש צוות בעל משפחה לנסוע)".

"והננו בזאת להודיע בצורה ברורה כי במידה וההורים מחליטים לשלוח את בנם למרות כל האמור לעיל, הרי שהאחריות לשלימותם ובריאותם הגשמית של התלמידים מוטלת עליהם בלבד. בנוסף, 'וועד התמימים' מבקש להבהיר שהאש"ל יינתן רק עד ליום ראשון כ"ז תשרי. במידה ותתעכב החזרה לארה"ק ח"ו, יהיה על ההורים לדאוג עבור בנם לאש"ל מלא בתשלום מלא".

"כמו"כ, הננו להבהיר כי במידה ויהיו הגבלות נוספות בכל הקשור לנסיעה לחו"ל (מעבר לחובת הבידוד של שבוע ימים) הרי שההנהלות וה'וועד' ישקלו את כל עניין הנסיעה מחדש (ללא התחשבות בהפסד כספי כזה או אחר). בברכה לגאולה כללית ופרטית ולכתיבה וחתימה טובה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הכוונה הרבי נשי"ד זה נשמע לי משהו חדש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture