ישיבת בד"צ ה'עדה החרדית', ארכיון.

ב'עדה החרדית' מציינים בדאגה: "שמענו על אלפי מקרים קשים – בהם נשים צעירות"

בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה יוצאים חברי בד"צ ה'עדה החרדית' במכתב חיזוק בו הם מבקשים להמשיך ללמוד ולהתפלל לישועתן של ישראל. במכתבם מציינים חברי הבד"צ כי לשולחנם הגיעו מקרים "קשים ביותר, ביניהם נשים צעירות אמהות לילדים, ואף ילדי תשב''ר הנאבקים על חייהם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בד"צ ה'עדה החרדית' בירושלים יוצא הבוקר (שני) במכתב חיזוק חריג נוכח המשך התפשטות נגיף הקורונה, במכתבם מצייינים חברי הבד"צ בדאגרה רבה כי בדאגה כי "בכאב וזעזוע גדול שמענו היום מהעסקנים החשובים מארגון 'חסדי עמרם' על אלפי מקרים בהם קשים ביותר, ביניהם נשים צעירות אמהות לילדים, ואף ילדי תשב"ר הנאבקים על חייהם ומצפים לרחמי שמים מרובים".

במכתב שהגיע לידי 'חדשות JDN' תחת הכותרת "עננו העונה בעת צרה" כותבים חברי בד"צ ה'עדה החרדית', "המצב זועק לרחמי שמים, לתפלה ותחנונים, כל לבב דוי וכל ראש לחלי ומחדרים אימה, מקרוב ומרחוק שומעים שמועות מכאיבות על ריבוי חולים רח"ל במכה מהלכת, השי"ת יאמר לצרותינו די".

בית הדין מתריע בדאגה רבה כי, "בכאב וזעזוע גדול שמענו היום מהעסקנים החשובים רו"מ ארגון 'חסדי עמרם' המתמסרים בהצלת נפשות, על אלפי מקרים ובהם קשים ביותר, ביניהם נשים צעירות אמהות לילדים, ואף ילדי תשב"ר הנאבקים על חייהם ומצפים לרחמי שמים המרובים".

"בשעה זו ובמצב קשה זה אין מן הצורך לעורר את לבות בני ישראל לזעוק ולהריע, ועל כל אחד ואחד לבדוק ולפשפש בדקי לבבו וביתו, להתחזק בג' עמודי העולם בתורה עבודה וצדקה, לנצל את הזמן ללימוד התורה כאו"א כפי יכולתו".

"ובפרט תלמידי התשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים, לבל יחסר מתכונת לימודם ככל האפשר. ולהרבות בצדקה וחסד בגוף ובממון לדאוג לאחב"י הזקוקים לעזרה וסיוע. להתחזק בקדושה וצניעות ולהתבדל מכלים המכלים מנפש ועד בשר אשר בעת כזאת היצה"ר טומן רשת להפיל חללים ח"ו, וכמובן ופשוט להתחזק באמונת אומן הבורא ומנהיג ומידו הכל".

עוד כותבים חברי בד"צ ה'עדה החרדית', "וגם על זה ידאבו הלבבות על הריסת התורה והקדושה והשבת, ועל רדיפת הדת המתחולל בחוצות קריה ע"י השלטונות וזרועותיהם השונות, אשר גמרו אומר להרוס ולכלות עד היסוד רח"ל זממם בל תפק".

"וכבר הזכרנו בתחילת התקופה, וביותר יש להתחזק עתה בכל יום ויום לומר סדר אבינו מלכינו אחרי תפלת שחרית, וג' קפי' תהילים בכוונה אחר תפלת מנחה ובפרט בבתי הת"ת ישיבות וכוללים, ובאמירת סדר הקרבנות פיטום הקטורת בכוונה (ואח"כ יאמרו פסוק אתה סתר לי ג"פ כמ"ש היעב"ץ בסידורו לימים כאלו)ואחריה תפלת רבון העולמים המופיע במעמדות, ולהשתדל באמירת מאה ברכות בכוונה, וביותר יש לנו לשאת עין לתפלת תשב"ר המבטלים גזירות קשות ולשון רכה תשב"ר גר"ם, עד שישמעו בקרוב על השתפרות המצב".

"אף גם זאת יש להתחזק שלא להקל חלילה בשמירת התקנה שתקנו בפעיה"ק ת"ו שלא לזמר בכלי זמר בשמחת נישואין גם לא במצוה טאנץ חוץ מכלי התוף שהתירו, ולהשתדל גם לא בשמחת שבע ברכות ותנאים וכדו' ואף לא באמתלאות של סיומים ושמחות אחרות המצורפות לשמחת שבע ברכות וכדו', שאיסור כלי זמר תנו אז לבטל מגפה והצליח בס"ד".

כאן מורים חברי בית הדין כי, "כמובן ופשוט ואין מן הצורך להזהיר שמי שיש לו חשש הדבקות החולי ישאר בביתו, וישמור על בריאותו ובריאות סביבתו שלא יגיעו לידי חולי וסכנה חלילה".

את מכתבם מסיימים בד"צ ה'עדה החרדית' בנוסח, "ומשמי מעל יקבלו את קול זעקתינו ואנקתינו להסיר הנגף, ולהחיש רפו"ש לחולי ישראל והבריאים יתמידו בבריאותם ולא יחלו ח"ו, ונזכה שמתוך צרה ימציאנו פדות ורווחה, ובעגלא ובזמן קריב נזכה לגאולה וישועה קרובה בביאת גוא"צ בב"א".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture