התרגשות בקהילה: לראשונה מאז הוכתר ימסור גאב"ד 'זכרון מאיר' דרשה הלכתית

גאב''ד 'זכרון מאיר' שהוכתר למלא את מקום אביו הגדול זצ''ל ימסור השבת דרשה הלכתית בבית מדרשו הגדול בבני ברק, מדובר בהתרגשות של ממש בקרב בני הקהילה. את הדרשה ימסור כפי המנהג שקיימו אביו וסביו בעל ה'שבט הלוי' למסור דרשה קודם חג הפסח

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות רבה לקראת השבת הקרובה בקרב תלמידיו הרבים של מרן בעל ה'שבט הלוי' זצוק"ל ומרן בעל 'מחשבת הלוי' זצוק"ל מהמשך קיום המסורת רבת השנים של אמירת דרשת שבת הגדול כפי הנהוג בקרב ראשי בית ישראל מימי קדם.

כמידי שנה בשנה היו נוהרים המוני תלמידיו ותושבי בני ברק ואף מחוצה לה להשתתף בדרשת שבת הגדול המסורתית שהיה דורש פוסק הדור מרן בעל שבט הלוי זיע"א, הדרשה המפורסמת שהייתה סוחפת אלפים רבים שהיו ממלאים עד אפס מקום את היכל בית מדרשו הגדול שבשכונת זכרון מאיר בבני ברק ואף את מבואותיו וחדרי הספח, כשהיה פוסק הדור יושב כשתלמידיו הגדולים רבנים ודיינים ויושבי על מדין יושבים סביבו, ודורש פלפול הלכתי בסוגיא שהיה מודיע מראש את המראי המקומות.

לאחמ"כ היה עובר לפסקי הלכה, ובהמשך היה דורש בענייני השעה והיה מעורר את עם בני ישראל את הדברים הנצרכים תיקון, גודר גדר ועומד בפרץ, לבל יחלל כרם ה', וכגון בענייני נגע האינטרנט שהוא היה הראשון שהיה מעורר נגד נגע הפסול וחזה כבר בשנים קדמוניות את החורבן הגדול שטמון בדבר זה – העיתונים הלא כשרים, מקומות עבודה לנשים חרדיות, וגם בגודל קדושת ימי המועד לבל יחלל ח"ו ועוד.

הדבר אף התמשך בעוז ובגאון לאחר פטירתו ע"י בנו הגדול ממשיך דרכו מרן בעל ה'מחשבת הלוי' זיע"א שהסתלק אך לאחרונה – עת היה ממשיך בהדר ובהוד במסורת אביו והיה דורש את דרשות שבת הגדול להומני תלמידיו ושומעי לקחו וכן לתושבי בני ברק וציבור יראי השם שהיה נוהר בהמוניו לשמוע את דבר ה' ברמה.

התרגשות מיוחדת השנה עת ימשך המסורת ע"י כ"ק מרן גאב"'ד זכרון מאיר שליט"א – שהוכתר אך לאחרונה למלא את מקום אבותיו הק', הידוע כתלמיד חכם עצום וכפוסק הלכה מובהק בכל קנה מידה אשר הוסמך להוראה ע"י זקינו הגדול זצוק"ל וידו לא משה מתוך ידו, ודרשותיו ידועים ומפורסמים בקרב שוחרי התורה ותלמידי החכמים בגודל בקיאותו בכל מכמני התורה וכברורים ובהירים להורות לעם בני ישראל דבר ה' זו הלכה.

בשבת הקרובה, ידרוש את הדרשה המסורתית בשבת אחה"צ בשעה 4:00 בבית מדרשו הגדול 'שבט הלוי' שבשכונת זכרון מאיר בבני ברק, וכשלפי המסורת מאביו וזקינו, אף התפרסמו במודעות ברחבי העיר בני ברק המודיעות על הדרשה, גם מראי מקומות מדויקים על מה הולך להיות ניסוב חלק הדרוש בדרשה, ואף גם בנושא של הפסקי הלכה, התפרסם שכ"ק מרן גאב"ד זכרון מאיר שליט"א ידרוש – בענייני ערב פסח שחל להיות בשבת, ובהמשך ישא דברי אגדה והתעוררות בענינא דיומא.

התרגשות שוררת בקרב בני הקהילה שכן זו הפעם הראשונה עת ידרוש מרן הגאב"ד שליט"א מאז הכתרתו, דרשה תורנית – הלכתית ברבים להמוני תלמידיו וחסידיו וכן לציבור יראי ה' תושבי שכונת זכרון מאיר בפרט ותושבי בני ברק בכלל, אשר יבואו לשמוע הדרשה המסורתית רבת ההוד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture