צילום: נתי שוחט / פלאש 90

דרך חדשה לגביית ארנונה? עיריית פ"ת סוגרת תיקים לבעלי טלפון כשר

עיריית פ"ת מצאה דרך לגבות יותר ארנונה? התושבים החרדים בעיר גילו במפתיע שתיקי הבקשה להנחה בארנונה שהוגשו בתחילת השנה, נסגרו • הסיבה הדרקונית: שלחנו הודעה להשלמת מסמכים, כשלא נענינו – סגרנו את הבקשה להנחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אברהם חסידה, אתר 'ביזנעס'

אולי יש מי בעיריית פתח תקווה שטרם שמע על החדשה המרעישה: לחרדים, בעיקר לאדוקים שבהם, יש רק טלפון אחד, ובדרך כלל הוא משמש לשיחות בלבד. אפילו ללא אפשרות קבלת הודעת סמס. לחלק מהם יש מכשיר נוסף, המשמש לוואטסאפ בלבד, לצרכי פרנסה, אך ללא הודעות סמס.

אבל את עיריית פתח תקווה זה כנראה לא מעניין. תושבים שהגישו בקשת הנחה בארנונה בזמן, בין ינואר-לאפריל (למרות שניתן להגיש עד נובמבר) הופתעו לגלות שהחיובים ממשיכים להגיע אליהם באופן סדיר, ללא כל שיקבלו הודעה על מצב הגשת בקשת ההנחה שלהם או על סגירת הבקשה.

העירייה התעלמה מהעובדה שהשנה הוסיפה דף חשבון להוצאות והכנסות של התושב, והתעלמה מהקושי שנערם על התושבים בהגשת דפי פירוט עו"ש של שלושה חודשים, כאילו הם עברייני מס ומעלימי הון. לא, לא הספיקה לעירייה שומת המס או לחילופין תלושי השכר.

ביזנעס שימושיאולם התושבים בלעו את הרוק, למרות שזו זכותם החוקית לבקש הנחה. "כשאתה מבקש הנחה, אינך בורר יותר מדי בדרישות שמציבים בפניך", אמרו לעצמם.

רק לאחר תקופה גילו התושבים כאמור, כי אין להם כל מידע מה בדבר הבקשה להנחה שהגישו. הסיבה – להלן. אבל קודם לכן, עד שהתושבים השיגו את המידע הזה, עברה עליהם מסכת לא קלה של בירורים.

הם ניסו, בצר להם, לפנות למוקד האנושי של מחלקת הארנונה. שעות המענה – נרחבות להפליא. משמונה בבוקר ועד עשר בלילה. אין מה לומר, מדהימה, עיריית פתח תקווה. אלא שהמענה הטלפוני מתוכנת ככל הנראה (ובדקנו זאת, ב'ביזנעס', בעצמנו בחודש יולי 2019) שאין הבדל כמה אנשים ממתינים בתור לפני המתקשר, המענה מבהיר שזמן ההמתנה הממוצע הוא 5 דקות.

גם כעבור 5 דקות, כשמספר הממתינים ירד מ-15 ל-12 – שוב הזמן המשוער עמד על… 5 דקות. בהמשך, כעבור עוד 7-8 דקות, המענה סיפר על ירידה משמעותית ל-7 ממתינים בלבד לפנינו בתור – והמענה, ניחשתם נכון: משוער בעוד חמש דקות.

כשהמענה ניתן אנושית, הוא נשמע כך: "עיריית פתח תקווה מוקד ארנונה שלום נא להשאיר מספר טלפון ויחזרו אליכם". מה? תהינו? בשביל לשמוע את זה המתנו? גם נציג 'ביזנעס' הותיר מספר טלפון, וכעבור כ-3 שעות, שבו אלינו.

"ממתינה לכם שיחה ממוקד השירות", נאמר לנו, מבלי לציין איזו עירייה או מחלקה חוזרת אלינו, כיוון שכפי שהתברר לנו מאוחר יותר, מדובר במוקד שמשרת יותר מעירייה אחת ע"י מוקדניות שלא באמת יודעות מעבר למה שכתוב להן על מסך המחשב.

הקשנו 1 לקבלת השיחה ו… שוב המתנו. דקה, שתיים, שבע, עשר, כן, ארבע עשרה דקות, עד שקושרנו למוקדנית, שציינה כי תושבים רבים מתלוננים על ההמתנה, "אבל מה לעשות, זה לא אנחנו, זה המחשב שמעלה את התושבים על הקו הרבה לפני שהוא מתפנה".

כאן הגענו סוף כל סוף לנקודה. מתברר כי עיריית פתח תקווה בחרה להודיע לתושבים שהיו חסרים להם מסמכים בהגשת בקשת ההנחה בארנונה שלהם – בהודעה כתובה. הודעת סמס. הכל טוב ויפה, אלא שלמאות חרדים בעיר – אין אפשרות קבלת סמס. המחלקה שראתה כי דרישותיה להשלמת מסמכים לא נענתה, סגרה את הפנייה ללא בדיקה נוספת.

ומה עלינו לעשות? שאלו התושבים. "להגיש את הבקשה מחדש, עם כל המסמכים".

התושבים שפנו אלינו שאלו בכעס: "האם העירייה מסתפקת בכך שנגיש לה את הבקשות בהודעת טקסט? לא ולא! אנו מגישים אותה פיזית עם כל הניירת. האם אין זה מינימום נדרש, שהעירייה תשלח לנו מכתב עם דרישה להשלמת מסמכים, או למצער שירימו טלפון לבירור העניין?!".

פנינו לעיריית פתח תקווה עם שאלות מפורטות אודות ההודעה הבלתי מספקת על חוסר במסמכים ובנוגע למענה האנושי הבלתי יעיל, אולם תגובתה לא התקבלה עד כה. נפרסם אותה מיד כשתתקבל.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפיתרון :
שיהיה הודעות SMS גם בכשרים
למגינת ליבם של הרוצים לשלוט בציבור
וגם מרן שר התורה הגר"ש בעדני שליט"א
מתיר לכתחילה הודעות סמס

לעולם לא תקבלו תשובה

אני רוצה להבין אם חבר שולח לי הודעת סמס ויש לי טלפון כשר ההודעה נשלחת והחבר לא מבין למה אני לא מגיב??? אם כך זה עוד מחדל ענק של הכשרים

כאשר שולחים מסרון לקו כשר, שולח המסרון מקבל מסרון שגיאה שהמספר שאליו ניסה לשלוח את המסרון (סמס) לא מאפשר קבלת מסרונים. הבעיה שבערייה יש מערכת ממוחשבת ששולחת את ההודעות באמצעות מסרונים ולא בן אדם. ככה כשהמחשב מקבל את השגיאה מבחינתו זה כמו כל מסרון אחר שהוא מקבל – הוא פשוט מתעלם.

עצם העובדה שהם שולחים את הבקשות להשלמת החוסרים רק באמצעות מסרון זה מחדל.
גם טלפון לא כשר לא מקבל תמיד מסרונים שנשלחו אליו כאשר הוא היה כבוי. ככה שלא הציבור החרדי ניזוק מכך. אלא גם כלל האזרחים אך בעיקר הציבור החרדי.

מן הסתם זה הרבה יותר חסכוני לעירייה לשלוח את המסרונים מאשר הודעה בכתב, אבל עם זאת מבחינת החוק הציוני כל עוד ולא הסכמתם לקבל מסרונים מהם אלו הודעות ספאם והחוק הציוני – בנוגע לספאם מאפשר לתבוע אותם.

ככה שאני לא יודע כיצד הם מתנהלים. פשוט לא למלא מספר טלפון לחזרה ולקרוא טוב טוב על מה חותמים ומאשרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture