צילום מסך

‏רה"מ נתניהו: בסמיכות לעצמותיו של זכריה באומל נמצאה גם הציצית • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להשבת הגופה של הנעדר זכריה באומל ז"ל "זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בכל שנותיי כראש ממשלת ישראל". הוא הוסיף: "עצמותיו של זכריה שהובאו לארץ זוהו בוודאות. בצמידות אליהן נמצאה גם הציצית שלו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הצהרה מיוחדת בנושא השבת גופתו של זכריה באומל, מנעדרי הקרב בסולטן יעקב וחשף כי, "עצמותיו של זכריה שהובאו לארץ זוהו בוודאות. בצמידות אליהם נמצאו גם הסרבל שלו והציצית שלו". עוד ציין כי, "זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בכל שנותיי כראש ממשלת ישראל".

עוד התחייב,"מבצע החזרתו של זכריה באומל לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ולאחוות הלוחמים שמאפיינים אותנו כעם, כצבא וכמדינה. זהו פירעון של חוב מוסרי ללוחמי צה"ל שנפלו, זהו פירעון של חוב מוסרי למשפחותיהם. אני מתחייב שאנחנו נמשיך להשקיע כל מאמץ, כדי להחזיר הביתה גם את נעדרינו ונופלינו האחרים ובתוכם חבריו של זכריה – צבי פלדמן ויהודה כץ, אלי כהן, רון ארד, אורון שאול, הדר גולדין ונעדרים אחרים. לא נחדל מן המשימה הקדושה הזאת".

גם במערכת הפוליטית הגיבו להודעה המרגשת של צה"ל. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר, "התבשרנו בהתרגשות רבה ובכאב גדול על איתורה והבאתה ארצה של גופתו של רב סמל זכריה באומל זכרו לברכה. 37 שנים קשות מנשוא של המתנה כואבת, של שאלות וספקות, הגיעו לסיומן בזכות מאמץ נחוש ובלתי פוסק של צה״ל וקהילת המודיעין הישראלי. המחויבות שלנו ללוחמינו לעולם היתה ולעולם תהיה נר לרגלינו".

יו"ר איחוד מפלגות הימין ויו"ר הבית היהודי תא"ל במיל' רפי פרץ הגיב: "אני גאה בכוחות הביטחון על הפעילות הבלתי מתפשרת לאיתורו והבאתו לקבורה של זכריה באומל ז״ל 37 שנה אחרי. אני רואה כסגירת מעגל כמי שהשתתף בשלום הגליל וגם בניסיון להביא את הבנים הביתה. כרב הצבאי הראשי עמדתי מול משפחות הנעדרים לא פעם. אין צער גדול מזה. זוהי תעודת כבוד לעם ישראל שלא שוכח את חייליו ומשפחותיהם. כמי שבישר את הבשורה הנוראה מכל למשפחות גולדין ושאול, אני מחוייב באופן אישי להשיב אותם הביתה".

המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, רא"ל במיל' בני גנץ הגיב אף הוא: "עם ישראל מברך על השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, מחבק ומחזק את משפחתו עם סגירת מעגל הכאב והשכול לאחר 40 שנה. המחויבות שלנו להשבת כלל החללים והנעדרים היא מחויבות מוסרית ומדינתית שמדינת ישראל חרטה על דגלה ומלווה אותנו מיום היווסדו של צה"ל. המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, רא"ל במיל' בני גנץ: "עם ישראל מברך על השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל, מחבקת ומחזקת את משפחתו עם סגירת מעגל הכאב והשכול לאחר 37 שנים. המחויבות שלנו להשבת כלל החללים והנעדרים היא מחויבות מוסרית ומדינתית שמדינת ישראל חרטה על דגלה ומלווה אותנו מיום היווסדו של צה"ל. נמשיך לפעול עד להשבת כל הבנים הביתה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture